Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist gebeld door een olieleverancier die mij een voordelige tankpas aan willen bieden.

Wat lachend verteld dat wij niet de doelgroep zullen zijn want we rijden een Tesla en een Nissan Leaf, dus 100% elektrisch.

"Oh, dat hoor ik tegenwoordig wel vaker in Tilburg Noord...." "Dus u tankt nooit benzine of diesel?" .... "Neen, zelfs de grasmaaier is elektrisch en op batterij."
 
Afgelopen zaterdag bij de plaatselijke BP, even een busje velgenreiniger gehaald.
BP: "Heeft u een freebees pas?"
DV: "Nee, dank u."
BP: "Maar dat kan u veel voordeel opleveren. Zeker als u vaak tankt."
DV: "Dat is precies de reden dat ik die pas niet hoef: ik rijd elektrisch, in die hele mooie rode daar."
BP: "Oh nee, dan werkt het niet meer voor u. Ik vroeg me al af wat die Tesla hier eigenlijk moest. "

Tja. Ik kon er weinig aan toevoegen :)
 
Vandaag vol bewondering gestaan voor de collision warning. Ik was rustig tegen 50 km/u aan het rijden en was even niet aandachtig. De wagen voor mij remde plots en de Tesla had het door voor mij. Gaf het auditief signaal en de grafische voorstelling van de collision op het display. Ik had alle tijd om te remmen en niets aan de hand. Ik heb al een reeks false positives gehad maar deze keer was het terecht en ruim op tijd. Good job, Tesla!
 
vandaag mijn eerste (3) insane ervaringen.
ik was gaan laden in Aartselaar en mijn dochter moet een collega gaan ophalen bij een klant.
ze vroeg of ik graag eens wou rijden... ja dus. Eerst een paar keer tijdens het rijden accelereren, dat viel wel mee dacht ik.
Maar toen, wanneer het kon een paar keer vanuit stilstand vertrokken. Maaaaf, het bloed trekt weg uit je hoofd, en de tweede keer ook, en de derde keer ook!
 
Gisteren op het werk zei collega tegen mij dat ik beter kon gaan kijken of ze bij Tesla geen extra verkoper nodig hebben.
Zou ik nu besmet zijn met het Tesla-virus (te veel over die wondermooie elektrische wagen praten) ?
Wat gaat dat geven als binnen een paar jaar effectief echt een model III ga kopen? :)
 
Ik heb vorige week maandag mijn auto in SC Brussel binnengebracht om een aantal van de gekende kinderziektes te fiksen (uiteraard onder garantie).

Hele fijne service: een Model S loaner meegekregen voor de dag; ze hebben in één moeite een band die door een nagel geperforeerd was hersteld. Factuur: 0€.
Als klap op de vuurpijl mijn eigen auto piekfijn gewassen teruggekregen; de wagen trekt toch merkelijk meer aandacht (en opgestoken duimen) als hij mooi staat te blinken :)
 
Afgelopen weekend weer wat leuke Tesla momenten.

De meiden hadden een "piratenweekend" en hebben we vrijdagavond weggebracht naar hun verzamelpunt waarna wij voor een weekendje naar Limburg reden.

Weer veel bekijks gehad.

Allereerst de meiden die achteruit de auto kwamen.

piraten.jpg


Dat had een reden want een fiets moest ook mee en die paste niet zonder veel gedoe in de trunk. Wel, en dat was in eerdere auto's niet gelukt, gewoon tussen de voorstoelen en de achterbank. Stoelen hoefden niet eens verzet te worden. Kon hem zo naar binnen rijden. Daar dan onze bagage voor ons weekend bij en de hoedenplank (destijds optioneel ;) en de afdekking van de stoeltjes.
Dus nadat de meiden er uit waren de trunk weer in oude situatie gebracht. Onze bagage achterin gelegd en toen de fiets er uit gereden.

Hannah fiets.jpg
emma fiets.jpg


Men stond met verbazing te kijken maar er miste nog iets. Alle tassen, slaapzakken e.d. van de meiden. Dus ook maar de frunk geopend. Flawless alles uitgepakt.

Wij naar Limburg (Valkenburg) steeds net voor het slechte weer uitrijdend. Zaterdag naar Maastricht geweest. Met de trein. Hier kan ik ook niet tegenop. Zeker met parkeerkosten e.d. er bij.

treinkaartje.jpg


Heel relaxed zo.

Terugweg gaf planner keurig ook aan dat Urmond aan de route lag maar niet meer met de vreemde suggestie 0 minuten laden. Was ook niet nodig en als het niet hoeft rijd ik liever door.

Later bleek dat de A2 was afgesloten en de navigatie had keurig een binnenweggetje geadviseerd waardoor je zonder veel extra km's op de A67 zou komen. Ik volgde echter de aanwijzingen van RWS wat betekende dat we via Venlo zouden gaan.

Toen direct de melding "Drive slowly" en geschatte restcapaciteit 6%. Vanaf dat moment de voorspeller aangezet en netjes het bolletje op de lijn gehouden. Bleek wel dat ik steeds sneller kon gaan rijden, hele stukken 120 km/uur. Laatste stukje Eindhoven - Tilburg zelfs nog wat harder en met 5% rest aangekomen.
We moesten nog een half uurtje wachten voordat de meiden aankwamen en kennelijk heeft de airco gedraaid omdat de auto niet was afgesloten en klep open stond.

Uiteindelijk 2% toen we verder konden en de melding dat ik bijna "buiten bereik" zou zijn. keurig stelde hij voor om de binnen bereik liggende laders te tonen en daarbij stond ook mijn huis.

Had bij thuiskomst nog 9 km over. Moraal van het verhaal, als je bij de les blijft kan het eigenlijk niet fout en wat meer vertrouwen kan bovendien ook geen kwaad. Dan had ik waarschijnlijk netjes de adviseerde route gevolgd en een klein half uurtje eerder er geweest. Soms heb ik wel eens spijt dat ik te snel dacht dat het wel geen goed advies zou zijn.
 
wij zijn van t weekend eens goed op stap geweest in Belgie naar de Carré , wat vroeger de place to be was en 10 min van de SUC in Aartselaar.
We komen aanrijden, parking redelijk vol, maar nee hoor we moesten de parkeerwachter volgen
Ja hoor... Parkeren tegen de voordeur aan, VIP.

Ik zal niks zeggen, maar buiten stonden redelijk wat meisjes van een jaar of 25 te verlekkeren aan de auto.
En bij t weggaan, "mag ik echt niet met je mee"? (weet zeker dat dit door de auto komt, believe me)

Kortom, ben je nog vrijgezel / of wil je t worden, koop een Tesla en ga op stap!