Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Iedere passagier is altijd overdonderd, naar mijn ervaring, maar de drempel blijft nietemin hoog: een vennoot van me zoekt vandaag een vervanging voor zijn Mercedes S400Hybrid, en hoewel ik hem al vele malen meenam in m'n S'je houdt zijn idee van range anxiety 'm nog steeds tegen om een Tesla te kopen. Tesla zou mss een programma moeten uitwerken om mensen een week-end te laten proeven van een S'je: huurprijs terugbetaald bij bestelling, daar moet een case voor zijn :smile:
 
Iedere passagier is altijd overdonderd, naar mijn ervaring, maar de drempel blijft nietemin hoog: een vennoot van me zoekt vandaag een vervanging voor zijn Mercedes S400Hybrid, en hoewel ik hem al vele malen meenam in m'n S'je houdt zijn idee van range anxiety 'm nog steeds tegen om een Tesla te kopen. Tesla zou mss een programma moeten uitwerken om mensen een week-end te laten proeven van een S'je: huurprijs terugbetaald bij bestelling, daar moet een case voor zijn :smile:

Leest hij het forum? Daarop staan heel veel getuigenissen. Eigenlijk is range-anxiety alleen iets voor niet Tesla bezitters toch? Heb je hem eenmaal is het ineens verdwenen, al dan niet via een beetje omdenken.
 
Leest hij het forum? Daarop staan heel veel getuigenissen. Eigenlijk is range-anxiety alleen iets voor niet Tesla bezitters toch? Heb je hem eenmaal is het ineens verdwenen, al dan niet via een beetje omdenken.

Ik zit na 13 dagen nog volop in de omdenk fase maar ik ben wel al dikke vriendjes met mijn Red Musketeer. :rolleyes:
Morgen nog eens 500 km rijden om het af te leren...
 
Van de week 2 daagjes op het hoofdkantoor in Neckarsulm geweest. 70km voor aankomst nog 5 min SuC in Hirschberg om volgas een einsprintje te trekken. Met 15km range aangekomen natuurlijk :biggrin: en de (tevens enige) openbare laadpaal buiten werking. Het Audi forum daar heeft mooie laadpalen voor zijn eigen e-trons. De hotel garage had geen stopcontact doos in het zicht maar met hulp van de kok nog een paar uurtjes 3-16A geladen vanuit de werkruimte.

Volgende ochtend schreeuwt de hotelmanager de ontbijtzaal bij elkaar "von wem ist der Tesla", nou van mij natuurlijk, staat ie in brand? Nee, hij stond gevaarlijk, lees een beetje in de weg voor een blinde die met 80km/u de garage inrijdt... We worden schreeuwend achtervolgd naar de garage (bleiben Sie stehen!) om de hulpvaardige medewerker te verraden. Dan krijg je onwillekeurig een WW2 momentje maar ik ben maar in stilte weggereden.

Later die avond vroeg de receptioniste nog, in opdracht van de baas hoe ik de stroomkosten door belast wilde hebben... Nou niet dus!

Duidelijk nog niet rijp voor destination charge location.
 
WIJ hebben geen range anxiety meer natuurlijk, maar die mensen die hun leven lang al rondrijden met een Mercedes blijkbaar wel (wordt ook niet echt verholpen door persartikels over EV's in het algemeen, natuurlijk) :mad:

Twee opties;
  • de meest prijzige : Vitaemobility ; ze verhuren tesla's voor een zeer korte periode 1 dag tot max 1 week dacht ik ; prijskaartje dat er aan hangt is nogal stevig. Ik had het overwogen, om me te behouden van een "miskoop"
  • de gene waarvoor je het meeste vertrouwen moet hebben : swap jou wagen; ik heb dit dankzijn een kennis kunnen doen; dit heeft me de ultieme klik gegeven, naderhand besef ik dat ik de Tesla rijden geen cadeau heb gegeven voor een week, met mijn - waar ik ohh zo fier op was - volvo XC60 AWD
 
Twee opties;
  • de meest prijzige : Vitaemobility ; ze verhuren tesla's voor een zeer korte periode 1 dag tot max 1 week dacht ik ; prijskaartje dat er aan hangt is nogal stevig. Ik had het overwogen, om me te behouden van een "miskoop"
  • de gene waarvoor je het meeste vertrouwen moet hebben : swap jou wagen; ik heb dit dankzijn een kennis kunnen doen; dit heeft me de ultieme klik gegeven, naderhand besef ik dat ik de Tesla rijden geen cadeau heb gegeven voor een week, met mijn - waar ik ohh zo fier op was - volvo XC60 AWD
Overtuigd van het gevolg heb ik mijn Tesla 4 dagen uitgeleend. Eindresultaat: 2 Tesla's besteld de week erop:biggrin:
 
Vanochtend even met de vrouw naar Ikea (tja Paul...) in Eindhoven.

Leuk dat ik op de terugweg kon zeggen dat als we thuis zouden zijn er door de zon ruim voldoende stroom was geschonken om die trip te maken. Deze week is wel een knaller wat dat betreft. Als het zo door gaat moet ik uit gaan kijken dat we niet in de plus komen :)
 
Vanochtend even met de vrouw naar Ikea (tja Paul...) in Eindhoven.

Leuk dat ik op de terugweg kon zeggen dat als we thuis zouden zijn er door de zon ruim voldoende stroom was geschonken om die trip te maken. Deze week is wel een knaller wat dat betreft. Als het zo door gaat moet ik uit gaan kijken dat we niet in de plus komen :)
(of topic)
Ik heb deze week het probleem dat mijn omvormer midden op de dag de boel aftopt (meer vermogen van de zonnepanelen dan dat de omvormer aankan), 4950Wp met een 4000W omvormer... Luxeprobleem...
 
Ik heb gisteren mezelf verbaasd.

Om 22u30 ben ik vertrokken om een beetje te "gaan cruisen" in het Pajottenland ( a.k.a. jpets home turf ) . Geen radio, geen airco. Enkel het geruis van de banden en af en toe een kort maar krachtig balloon squealtje :) Pas na 12u ben ik de oprit terug opgedraaid, met bijna 100km over prachtige weggetjes achter de kiezen.

Nooit gedacht dat ik voor de lol helemaal alleen zou gaan rondrijden en al zeker niet dat het zo ontspannend zou zijn.
 
Ik heb gisteren mezelf verbaasd.

Om 22u30 ben ik vertrokken om een beetje te "gaan cruisen" in het Pajottenland ( a.k.a. jpets home turf ) . Geen radio, geen airco. Enkel het geruis van de banden en af en toe een kort maar krachtig balloon squealtje :) Pas na 12u ben ik de oprit terug opgedraaid, met bijna 100km over prachtige weggetjes achter de kiezen.

Nooit gedacht dat ik voor de lol helemaal alleen zou gaan rondrijden en al zeker niet dat het zo ontspannend zou zijn.

Ik begrijp je helemaal. Nog nooit zo zitten zoeken naar redenen om met de wagen weg te kunnen. Straks vertrek ik ook nog eens na 22u30 om bij een vriend in Antwerpen wat boeken te gaan in de bus steken. Het moest zo plezant maar niet zijn... Ik laat er bijna mijn slaap door. Bijna 3000 Km nu op 18 dagen. Alle dagen is een roadtrip. :rolleyes:
 
Wat heb ik het dan luxe. Alleen voor mijn werk al minimaal 3x in de week Lelystad - Groningen en weer terug. 260km per dag. Ik hoef in ieder geval 3x in de week geen excuus te verzinnen om lekker te rijden.:) Ik heb zelfs af en toe een dag dat ik niet rij (maar dan was ik hem meestal wel even...). Sinds begin december 19000 km. En het wordt alleen maar leuker.
 
Op eenzame hoogte.... Op dak Tivoli garage, agressief gericht op Achmea waar ik voor mijn cliënt financiële kastanjes uit het vuur ging halen.

Schermafbeelding 2015-04-22 om 22.20.54.jpg
 
Gisteren de S een dagje geruild voor een Outlander PHEV van een vriend. Zoon van de Outlander eigenaar moest in stijl naar een schoolgala, en daar past een S natuurlijk prima! Zelf wilde ik ook wel eens ervaren hoe een Outlander rijdt. Wat zal ik zeggen na een retourtje Antwerpen; ik ben blij dat ik de S weer terug had gisteravond :smile: !. Maar in ieder geval goede PR gemaakt, alleen maar blije gezichten daar. Vanavond mag ik zelf rijden, dan de zoon van een andere vriend naar zijn gala chauffeuren. Leuk!
 
Last edited: