Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Op de laatste First Tuesdays van Tesla club Belgium had Byron een email binnen gekregen van een dame welke haar zoon op 18/7 18 jaar werd. deze jongen was super fan van Tesla en Elon Musk.
Haar vraag was of er iemand bereid was om met hem een ritje te maken in een tesla. Hij woonde in Sint Niklaas. Dit is maar een 10 tal km van bij ons, dus heb ik deze taak maar op mij genomen.
Van het SeC in Aartselaar had ik via mijn dochter een geschenkje kunnen bekomen (Pet en balpen). daar nog zelf een kalender en een sleutelhanger bij gestoken, en alles in een mooi tesla tasje. (van de E-rally)

ik ben hem deze middag bij hem thuis gaan ophalen. hij wist nog nergens van.
Het was wel grappig dat hij klaar stond in een pak.
Na een vlugge kennismaking en de auto binnen en buiten laten zien aan de familie en buren zijn we samen naar het SeC in Aarselaar gereden. uitleg over de SuC en de andere zaken die er te zien waren. Maar zoals het is bij een echte fan, wist hij er al veel van. hij was zelfs al op de hoogte van de veranderingen van gisteravond.
Daarna zijn we even langs mij thuis gereden om de tesla garage en tesla boulevard te laten zien. daarna naar een vriend van hem in Kruibeke gereden . die op zijn beurt ook nog even wou mee rijden. om dan uiteindelijk na 3 uur terug bij hem thuis te eindigen.

ik heb het vermoeden dat hij heel gelukkig was en een fijne verjaardag gaat hebben.
bij gelegenheid zal ik hem wel eens mee nemen naar een van de First Tuesdays.

tof van jou!
 
Eén van de drie dames achterin: Oh, kan je zomaar een verzoeknummer aanvragen via die Rdio? ......Yep!
Bij de banjo-intro van "I will wait" van Mumford and Sons, het geluid van 2 naar 5......:cool::cool::cool: En dan plankgas...... :tongue::tongue::tongue: Hihaaa..... Hilariteit verzekerd!!! :love:
 
Eén van de drie dames achterin: Oh, kan je zomaar een verzoeknummer aanvragen via die Rdio? ......Yep!
Bij de banjo-intro van "I will wait" van Mumford and Sons, het geluid van 2 naar 5......:cool::cool::cool: En dan plankgas...... :tongue::tongue::tongue: Hihaaa..... Hilariteit verzekerd!!! :love:

5 ? die van mij gaat tot 11 !
Spinal Tap - - YouTube

:wink:

- - - Updated - - -

En wat blinkt ie weer hè :biggrin::biggrin::biggrin:


Frank is een meester in Photoshop !
 
Gisteren in de achteruit kijk spiegel een BMW i3 die duidelijk perse voorbij me wilde. Dus ik uiteraard toegelaten wetende dat hij met die snelheid na 30km leeg zou zijn. Ik ben vervolgens met dezelfde (veel te hoge) snelheid achter hem blijven rijden om er zeker van te zijn dat hij die snelheid zou blijven rijden en dus snel leeg zou zijn. Ben ik de enige die daar ligt van kan genieten? ;) :tongue:
 
Gisteren in de achteruit kijk spiegel een BMW i3 die duidelijk perse voorbij me wilde. Dus ik uiteraard toegelaten wetende dat hij met die snelheid na 30km leeg zou zijn. Ik ben vervolgens met dezelfde (veel te hoge) snelheid achter hem blijven rijden om er zeker van te zijn dat hij die snelheid zou blijven rijden en dus snel leeg zou zijn. Ben ik de enige die daar ligt van kan genieten? ;) :tongue:


LOL :biggrin::biggrin::biggrin:!
 
Gisteren in de achteruit kijk spiegel een BMW i3 die duidelijk perse voorbij me wilde. Dus ik uiteraard toegelaten wetende dat hij met die snelheid na 30km leeg zou zijn. Ik ben vervolgens met dezelfde (veel te hoge) snelheid achter hem blijven rijden om er zeker van te zijn dat hij die snelheid zou blijven rijden en dus snel leeg zou zijn. Ben ik de enige die daar ligt van kan genieten? ;) :tongue:
Nou moet ik zeggen dat dat ding toch verdomd snel weg is bij het stoplicht. Ik had laatst bij het invoegen naar de A12 richting Den Haag een probleem om er langs te komen. Het is daar 2 baans, ik stond links en moest aan t einde(best een lang stuk) invoegen. Ben toen met het schaamrood op mn wangen achter m ingevoegd. Hij zal wel een hoop lol gehad hebben:cursing:. 2 dagen later stonden we er weer in dezelfde opstelling. Mijn dochter reed echter mee. Omdat we eerst een haakse bocht moest maken zei ik haar zich even vast te houden. Ik had nog even iets recht te zetten. Ik had mazzel, hij probeerde z'n kunstje van een paar dagen eerder te herhalen. Helaas, ditmaal was ik er op bedacht en heb ik de rangorde weer even helder gemaakt:tongue::biggrin:.
 
Namens ons allen bedankt voor die correctie.
banaan.gif
 
Laatst stond ik aan rood licht achter een Nissan GTR. Toen hij volle gas optrok, en ik vlot volgde, sprongen mijn ruitenwissers spontaan op.
Ik wist dat zo'n wagen veel verbruikte, maar dat dat zelfs de luchtvochtigheid dermate impacteerde had ik niet kunnen inschatten.
 
De i3 gaat van 0-100 in 7,9 seconden, dus de Tesla (in welke uitvoering dan ook) moet daar makkelijk langs kunnen :)
Dat klopt. Ik liet mij echter verrassen en de invoegstrook bleek te kort.

Daarbij komt dat de acceleratie tot 100km/u van de i3 niet erg indrukwekkend is. Echter het karakter van een EV tov een ICE (afgifte van het vermogen) maakt dat de acceleratie tot zeg 50km/u dat wel is.