Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Toch stiekem bij je laatste SeC bezoek voor de retro-fit Pussy Magnet optie gegaan, H.?

Ja, maar moet de instellingen toch nog eens doorlopen. Lukt het niet dan heb ik een kat in de zak gekocht,


Net in de stad vignet gekocht. Met Leaf want Model S is aan het updaten. Kom ik terug bij de auto en stapt er uit een andere auto iemand van Tesla (aan de jas te zien). Zegt mij netjes gedag want weet dat ik een klant ben door het logo op Leaf en Model S want dat kennen ze wel bij Tesla.
Het werkt dus wel. En ik hoef mij niet te schamen als ik met de Leaf ben want de echte kenner weet.....
 
Gisteren voor het eerst met het eergisteren geactiveerde New-Motion-pasje dat ooit bij de Tesla zat eens een openbare laadpaal gaan gebruiken. Bij wijze van test voor de echtgenote...
Ik leek wel een echte beginner :biggrin:

De vrouw is nu in ieder geval gerustgesteld dat ze aan de zee aan een openbare paal kan laden (als hij niet ge-iced is).
 
Als je collega in is voor een nieuwe auto en bij je komt om de voordelen van een Tesla te vragen:

- lange range; "Ok, daar kom ik goed mee van en naar m'n werk"
- Superchargers voor de lange afstanden; "Hmm, ok, dus ik kan eventueel naar Parijs op en neer"
- power, snel optrekken: "Gaaf zeg!!"
- stil; "Dat rijdt inderdaad relaxed ja"
- Spotify: "Cool, hoef ik dus zelf geen abbonement meer te nemen!"
- 4G in de auto; "Echt!??...interessant!..."
- ...
- Nul CO2 emissie.....................: "Daar heb je HEM WEER met z'n milieuverhaal !!"........[emoji15][emoji15]

Dat Global Warming, milieu, energie efficiency etcetera bij de meeste mensen bij lange na niet bovenaan staat qua interessegebieden dat wist ik wel.
Maar wat is het toch dat sommige mensen meteen zo agressief kunnen reageren zodra je dat aspect noemt ???[emoji15][emoji15][emoji15]
 
Ik denk dat Volkswagen voordeel heeft gehad van het afschaffen van de 14%...

Kopers hebben de neiging de auto liever in januari dan in december te laten registreren...
Behalve als december nog een fiscaal voordeel oplevert.... daar heeft VW er minder van, dus alle ander merken piekten in December en VW in Januari...
VW heeft dus relatief voordeel gehad van het afschaffen van die 14%....

Dit is dan de "Top - Down" verklaring van de verkopen van VW...

Als je dit combineert met de essentie van hierboven, dat de EV sceptici (VAG Week, en eigenlijk ook bijna alle andere platformen waar ze zich kunnen uiten) behoorlijk succesvol zijn in het verkopen van het beeld dat EV's niet deugen (uitstoot van wel opwekking meenemen, maar niet die van het produceren van benzine, fijnstof van remmen vanwege gewicht meenemen, maar volledig het regenereren waardoor minder geremd wordt negeren) dan krijg je idd het effect dat VW het erg goed doet... het is bijna stoer om te sjoemelen met uitstoot en gezondheid van mensen...

- - - Updated - - -

Nog wel even een leuke Tesla gebeurtenis om even iets meer on topic te zijn: afgelopen week kwam er een dame met een rollator voor ons huis voorbijgelopen.... stopt bij de oprit om de Tesla uitgebreid te bekijken, en loopt daarna weer door... Ik vraag me af of ze er een EV in herkende, maar het ontwerp leek in ieder geval goedgekeurd. Volgende keer maar naar buiten rennen met mijn referral code :tongue:.
 
Misschien zegt het feit dat NL het enige land is waar Volkswagen meer verkopen had in 2015 dan in 2014. :(
De gemiddelde Nederlander denkt eerst aan zijn portemonnee, dan nog een keer, dan nog een keer en dan ... denkt ie nergens meer aan.
Het milieu is voor de meesten een 'ver van mijn bed' show. Niet zo gek als je weet dat verreweg de grootste partij in NL alle windmolens wil afbreken en de opwarming van de aarde door toedoen van de mens ontkent. Als zoveel mensen dat allemaal niks interesseert is het niet zo gek dat Nederland, de overheid incluis, ver achterloopt met minimale klimaatdoelstellingen.
 
Als je collega in is voor een nieuwe auto en bij je komt om de voordelen van een Tesla te vragen:

- lange range; "Ok, daar kom ik goed mee van en naar m'n werk"
- Superchargers voor de lange afstanden; "Hmm, ok, dus ik kan eventueel naar Parijs op en neer"
- power, snel optrekken: "Gaaf zeg!!"
- stil; "Dat rijdt inderdaad relaxed ja"
- Spotify: "Cool, hoef ik dus zelf geen abbonement meer te nemen!"
- 4G in de auto; "Echt!??...interessant!..."
- ...
- Nul CO2 emissie.....................: "Daar heb je HEM WEER met z'n milieuverhaal !!"........[emoji15][emoji15]

Dat Global Warming, milieu, energie efficiency etcetera bij de meeste mensen bij lange na niet bovenaan staat qua interessegebieden dat wist ik wel.
Maar wat is het toch dat sommige mensen meteen zo agressief kunnen reageren zodra je dat aspect noemt ???[emoji15][emoji15][emoji15]

Laat hem mijn blog maar eens lezen, hopelijk verheldert dat het verhaal rondom CO2 emissies van elektrische en fossiele brandstof auto's. Ik herken overigens je opmerking als je over het milieu begint, zeker in combinatie met elektrisch rijden. Ik zie maar één oplossing: gewoon door blijven gaan met de werkelijke cijfers noemen en hopen dat op deze manier steeds meer mensen in zien dat elektrisch rijden echt schoner is.

Wat volgens mij ook belangrijk is, is om eerlijk te zijn over eventuele mindere punten van elektrisch rijden / Tesla vergeleken met de fossiele auto's. Ik merk bij mijzelf soms ook dat ik de neiging heb om alles van elektrische auto's en Tesla maar goed te praten, terwijl er natuurlijk ook zaken zijn die beter kunnen/moeten. Als wij daar gewoon eerlijk voor uitkomen, dan zullen anderen sneller door hebben dat wij geen "goedpraters" zijn, maar gewoon verstand van zaken hebben.
 
De gemiddelde Nederlander denkt eerst aan zijn portemonnee, dan nog een keer, dan nog een keer en dan ... denkt ie nergens meer aan.
Het milieu is voor de meesten een 'ver van mijn bed' show. Niet zo gek als je weet dat verreweg de grootste partij in NL alle windmolens wil afbreken en de opwarming van de aarde door toedoen van de mens ontkent. Als zoveel mensen dat allemaal niks interesseert is het niet zo gek dat Nederland, de overheid incluis, ver achterloopt met minimale klimaatdoelstellingen.

Welke partij is dat dan?

Ik kan niet beoordelen of de overheid achterloopt, wel kan ik zien dat ze vaak werkelijk stuitend dom en naief zijn bij de overheid en te makkelijk geld over de balk smijten aan totale onzin "groene" projecten.

Net weer zo'n artikel over kamerlid van Tongeren (Groenlinks!) die voor het eerst elektrisch ging rijden (ze rijdt zelf diesel!) voor een week en in geuren en kleuren ging vertellen dat het toch wel lastig was, dat opladen. Want een oplaadpunt in haar eigen garage, tsja dat kost wel €2500! En het bereik is toch wel beperkt, enz. Groenlinks, mind you. Bij de aankondiging in 2012 van de Model S (vier jaar geleden dus) had ik gelijk bedenkingen over elektrisch rijden voor de massa precies vanwege het beperkt op eigen terrein kunnen laden van een groot deel van de Nederlanders. Komt een Groenlinks kamerlid in 2016 pas achter, en pas bij eigen gebruik. Het totale gebrek aan helder denken of visie en domheid vind ik stuitend..... Van Tongeren stekkert bij de buurman - NRC

Dan hebben we het nog niet over de idiote subsidie/belastingvoordelen voor de lease-PHEV's, de windmolens die ruim voor einde levensduur worden afgebroken en met woekerwinst verkocht in het buitenland door malafide bedrijven die vervolgens doodleuk subsidie krijgen op hagelnieuwe windmolens, enz.
 
Zo weinig mogelijk. Dat gezegd hebbende: ook bij geen der andere partijen hoor ik berichten die mij vertrouwen geven op het moment. Het was mij niet bekend dat de PVV "ontkenner" was. Heb je daar een linkje over of bron of zo?
Verkiezingsprogrammma van de PVV op hun site. Twee minuten lezen op die site levert dit op:

Pag 19
-Afschaffing subsidie zonnepanelen
-Verlagen van accijns op benzine en diesel met 12 eurocent
-140 kilometer per uur waar het kan
-Kernenergie blijft

pag 51
Het is vaker gezegd: windmolens draaien niet op wind, maar op subsidie. Toch gaat de
overheid maar door met het plaatsen van die gedrochten in ons mooie Nederlandse
landschap. Bijvoorbeeld in Groningen bij de N33, in de Drentse Veenkolonie, op mooie
plekken in Friesland, bij Urk. Overal staan ze te zoeven. Ze verpesten het landschap,
slachten de vogels en kosten ook nog eens handenvol geld. De Partij voor de Vrijheid zegt:
stop met die nutteloze linkse hobby.

pag. 53
Verkiezingsprogramma PVV 2012 - 2017

Bye, bye windmolens

Stoppen met duurzaam inkopen

Stoppen met SDE+-regeling

Stoppen met duurzaamheidsubsidies

Afschaffen subsidies CO2-reductie

Stopzetten fiscale vergroening
 
We gaan erg off-topic, maar goed. En ik ben voor de goede orde, geen PVV supporter.

Maar hier staat niets over ontkennen van klimaatverandering, door mensen veroorzaakt of anderzins. Alleen dat de PVV minder,minder,minder :wink: windmolens wil. Daar kan men het mee eens zijn of niet.
 
Wat hier ook allemaal van zij, maak een EV zo dat men deze wil om hoe hij er uit ziet, hoe hij rijdt, hoe ver hij komt en binnenkort ook meer betaalbaar en laat het Co2 verhaal weg.
Als je een EV koopt vanwege het milieu impliceert dat dat je op andere punten concessies doet. Zo is het bij alle anderen maar niet bij Tesla. Die koopt men gewoon omdat men die als auto wil. Voorlopig is Tesla de enige die dat door heeft.
 
Wat hier ook allemaal van zij, maak een EV zo dat men deze wil om hoe hij er uit ziet, hoe hij rijdt, hoe ver hij komt en binnenkort ook meer betaalbaar en laat het Co2 verhaal weg.
Als je een EV koopt vanwege het milieu impliceert dat dat je op andere punten concessies doet. Zo is het bij alle anderen maar niet bij Tesla. Die koopt men gewoon omdat men die als auto wil. Voorlopig is Tesla de enige die dat door heeft.
Inderdaad. Een elektrische auto rijdt gewoon beter, klaar. Betere wegligging, geen trillingen, meer en directer koppel, enfin ik schrijf voor de bühne hier. Daar willen de meesten zelfs wel extra voor betalen (het komt toch ook weer terug in de lagere prijs per km). Het is wachten op de mainstream modellen, that's all. Ben benieuwd naar de model 3 dadelijk...

Anekdote om het weer on topic te krijgen: ik heb 2 onderaannemers hier die aan een nieuw busje toe zijn. Na het enkele keren meerijden in de Tesla zijn ze ervan overtuigd dat het volgende busje elektrisch wordt. Het is nu nog slechts een kwestie van ruimte in het busje en boekhouder het ff door laten rekenen. Groot voordeel: de keuze is beperkt, dus makkelijker.
 
Tsja, qua opladen en soms de max range is het op het moment nog een beetje pionieren. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Goed dat van Tongeren een weekje proefrijd denk ik. Soms worden dingen pas duidelijk als je ze aan het lijf ervaart. Wie weet kan ze de wetgeving omtrent laapalen oid wat helpen.
 
Tsja, qua opladen en soms de max range is het op het moment nog een beetje pionieren. Dat is niet voor iedereen weggelegd.
Goed dat van Tongeren een weekje proefrijd denk ik. Soms worden dingen pas duidelijk als je ze aan het lijf ervaart. Wie weet kan ze de wetgeving omtrent laapalen oid wat helpen.

Beter is, een week proefrijden met een echte EV en niet met een Leaf. Politici moeten toch vooruit kijken?
 
Anekdote om het weer on topic te krijgen: ik heb 2 onderaannemers hier die aan een nieuw busje toe zijn. Na het enkele keren meerijden in de Tesla zijn ze ervan overtuigd dat het volgende busje elektrisch wordt. Het is nu nog slechts een kwestie van ruimte in het busje en boekhouder het ff door laten rekenen. Groot voordeel: de keuze is beperkt, dus makkelijker.

Mooi gedaan!
 
  • Informative
Reactions: bonfie