Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug uit Noorwegen en onder weg toch aardig wat vraagjes gehad van omstanders die de auto zagen laden.

In Gotenburg kwam er een man naar ons toe met zijn zoontje of die mee kon rijden een klein stukje. Aangezien ik de weg niet ken in Gotenburg maar een klein rondje gemaakt. Kreeg in Gotenburg ook vele opgestoken duimen van omstanders. Volgens mijn vriendin maakt een knappe vrouw een bel me nu signaal met der handen. Helaas zelf niet gezien.
 
Ik zit op dit moment in Lissabon en heb zojuist mijn eerste Model S gezien hier in Portugal. Helaas net te laat voor een foto. Valt me wel op dat hier weinig elektrische auto's rijden. 1 Model S, 1 Leaf, 1 i3 en een aantal Renault Twizzies. En vrijwel geen hybrides. Toch bijzonder, want bij mijn weten is er geen SeC in Portugal.
 
Ik zit op dit moment in Lissabon en heb zojuist mijn eerste Model S gezien hier in Portugal. Helaas net te laat voor een foto. Valt me wel op dat hier weinig elektrische auto's rijden. 1 Model S, 1 Leaf, 1 i3 en een aantal Renault Twizzies. En vrijwel geen hybrides. Toch bijzonder, want bij mijn weten is er geen SeC in Portugal.

Zoals in veel landen ter wereld is milieu qua auto's nauwelijks een issue, ze hebben wel iets anders aan hun hoofd. Zo ook in Portugal waar ik vaak bivakkeer. De MS was waarschijnlijk van een noordelijker avonturier. Hybrides so wie so geen optie.

In Portugal geen gedoe met subsidies of ander gedoe met bijtelling, dat zorgt natuurlijk voor een totaal ander beeld dan het gepoliticeerde - en in mijn ogen idiote - belasting regime dat ons naar groen moet helpen en wat nooit gaat werken.

Wel doet Portugal zijn best met afvalscheiding en andere milieumaatregelen maar laat het aan de bevolking. Die daar overigens prima aan meewerkt.
 
Sta ik bij de uitgang van de IKEA met mijn Tesla pet op te wachten op mijn zus, komt er een man op me aflopen. "Mooie pet, nu alleen deze nog" waarop hij op zijn telefoon een foto van een rode Model X laat zien.
"Die past niet meer in de garage naast deze" is mijn antwoord, waarop ik hem een foto van mijn garage laat zien. :D
image.jpeg
Als een boer met kiespijn lachend droop ie af...
 
Sta ik bij de uitgang van de IKEA met mijn Tesla pet op te wachten op mijn zus, komt er een man op me aflopen. "Mooie pet, nu alleen deze nog" waarop hij op zijn telefoon een foto van een rode Model X laat zien.
"Die past niet meer in de garage naast deze" is mijn antwoord, waarop ik hem een foto van mijn garage laat zien. :D
View attachment 188277

Kennet! :D

Zet jij hem inderdaad elke dag zo binnen?
 
Tja... daar sta je dan. Voor je Tesla die de deuren op slot heeft. Terwijl de keyfob en mijn telefoon zich in mijn colbertje op de achterbank bevinden... ruim 100 km van huis waar de reserve sleutel zich bevind....

Ik had wel eens vaker gemerkt dat de keyfob niet werkte als hij in dezelfde zak zat als mijn telefoon.... dom dom dom.

Ik besloot om een willekeurige voorbijganger aan te spreken met de vraag of ik even naar huis mocht bellen, zodat iemand mij de reserve sleutel kon brengen... en terwijl ik de vriendelijke jongeman aansprak, bedacht ik een nog beter en sneller plan...

Hij was bereid om de Tesla app te installeren. Ik mocht mijn wachtwoord ingeven en hoppa.... deuren open....

Wat een techniek... ;-)
 
Tja... daar sta je dan. Voor je Tesla die de deuren op slot heeft. Terwijl de keyfob en mijn telefoon zich in mijn colbertje op de achterbank bevinden... ruim 100 km van huis waar de reserve sleutel zich bevind....

Ik had wel eens vaker gemerkt dat de keyfob niet werkte als hij in dezelfde zak zat als mijn telefoon.... dom dom dom.

Ik besloot om een willekeurige voorbijganger aan te spreken met de vraag of ik even naar huis mocht bellen, zodat iemand mij de reserve sleutel kon brengen... en terwijl ik de vriendelijke jongeman aansprak, bedacht ik een nog beter en sneller plan...

Hij was bereid om de Tesla app te installeren. Ik mocht mijn wachtwoord ingeven en hoppa.... deuren open....

Wat een techniek... ;-)
En nu gaat op de gekste momenten je claxon en lichten knipperen?
 
Voor de zekerheid is het ook wel verstandig om je wachtwoord te wijzigen. Misschien dat de eigenaar van die telefoon zelf niet iets vervelends van plan is, maar er kan altijd malware op staan.

Maar wel super die techniek :) Heb wel eens bij een 'ouderwetse' auto de sleutel erin laten zitten met de deuren op slot, dat heeft toen aardig wat tijd gekost. Met de Tesla is dat toch veel makkelijker op te lossen.
 
Tja, daar zou ik dan staan, mijn random wachtwoord niet wetende en toch naar huis moeten bellen :)
Bij de aflevering gaf men ook al aan de auto - onder zeer beperkte bla bla - te kunnen openen. Ik ben benieuwd welke gegevens gevraagd worden, de meeste gegevens zijn net te makkelijk natuurlijk.
 
Tja... daar sta je dan. Voor je Tesla die de deuren op slot heeft. Terwijl de keyfob en mijn telefoon zich in mijn colbertje op de achterbank bevinden... ruim 100 km van huis waar de reserve sleutel zich bevind....

Ik had wel eens vaker gemerkt dat de keyfob niet werkte als hij in dezelfde zak zat als mijn telefoon.... dom dom dom.

Ik besloot om een willekeurige voorbijganger aan te spreken met de vraag of ik even naar huis mocht bellen, zodat iemand mij de reserve sleutel kon brengen... en terwijl ik de vriendelijke jongeman aansprak, bedacht ik een nog beter en sneller plan...

Hij was bereid om de Tesla app te installeren. Ik mocht mijn wachtwoord ingeven en hoppa.... deuren open....

Wat een techniek... ;-)
? als je keyfob nog op de achterbank ligt dan gaan de deuren toch open als je ze aanraakt, of in elk geval de achterklep?