Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Uniek huis te koop in Haarlem - speciaal voor EV-rijders geschikt zo te zien. Mogelijkheid voor een eigen laadpunt.. mag ook wel voor de prijs van bijna 1,5 mio lijkt me.
Makelaarsland wordt ook wakker, ook al hebben ze het nog niet helemaal begrepen -;)


Afbeelding1.png
 
Last edited:
Het is te hopen voor ons dat de laders binnenkort een upgrade krijgen voor hogere snelheden, waardoor wij met onze oudere tragere modellen toch nog aan de maximale snelheid kunnen laden eender wie er op de andere lader aan het laden is.

Ik heb het vorige week eens uitgelegd bij het laden in Rijsel aan mijn passagiers, en ik denk niet dat het elektrisch rijden daarmee een plezier gedaan heb. Dat is hetzelfde als uitleggen dat uit de ene pomp voor wat dan reden ook minder snel benzine komt lopen dan uit de andere, je zou het echt aan niemand verkocht krijgen zoiets, maar bij Tesla blijkbaar wel. En dat is énkel en alleen te danken aan het feit dat de meeste van de eigenaars enthousiastelingen zijn. Ik ben ook een enthousiasteling. Maar ik word niet bepaald blij wanneer ik een SUC parking oprij en zie dat vier van de acht laders bezet zijn en je het maar moet ruiken wie er het eerste zal weg zijn, als de chauffeur al aanwezig is om het te vragen...
Zo was ik vandaag met mijn fosiele motor bij pompstation Minderhout net voor de grens van NL. Daar waren meerdere stalls waar enkel lpg uitkwam en meerdere met enkel diesel en een paar die een combinatie van verschillende soorten benzine en sommigen ook nog met diesel. Heel verwarrend. Voor degene met de meeste keuze stonden ook de langste rijen. Al met al was ik na een minuut of 20 klaar.
 
  • Funny
Reactions: Alain13
En we moeten het ook van de andere kant bekijken. Het idee van de gedeelde stall dient om te voorkomen dat een auto erg lang alle stroom blokkeert terwijl hij door het laadproces nog maar weinig nodig heeft (als hij voller begint te raken) en er dus veel capaciteit onbenut blijft. Laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat deze alvast in een andere auto wordt geladen. Een acht stalls SuC heeft vier laders maar kan op die manier 8 auto's laten laden zodat de beschikbare stroom op elk moment ten volle wordt benut. Dat kan ik mijn passagiers wel uitleggen. Zolang auto's hun laadproces afbouwen zal dat wel blijven denk ik.


(Niet helemaal hetzelfde maar vrijdag kwamen we aan in Regensburg bij de SuC en stond een groepje gewichtig te doen bij de ene lader met die drie snoertjes en een EV die ik niet kon thuisbrengen. Komt daar zo'n NL familie aan, rijdt achteruit tot vlak voor één van de acht! stalls, er wordt achteloos een stekker ingeplugd en de familie loop weg richting restaurant zonder zelfs maar om te kijken of de auto op slot gaat.)
 
Last edited:
Bij het naderen van de DeC bij https://www.museoautomovilmalaga.com/ zag ik zo'n twintig hoofden op het parkeerterrein 270 graden draaien (moest een beetj manouvreren). Bleek een groep studenten op bezoek bij het automuseum, kregen net onderricht over elektrisch rijden. Het begon met "mogen we een foto maken?" maar al gauw bleek het college in mijn handen te zijn overgegaan. Mooi hoe open en geïnteresseerd ze waren, veel vragen. (Echt anders dan de oudere generatie die achtereenvolgens verbazing
 
, verwondering en dan vaak toch iets van spot op het smoelwerk krijgen, zo van "die gek is een week onderweg naar hier". Ok, op een punt hebben ze misschien gelijk).

Verder is de reis naar hier (Malaga) echt goed te doen, mede door de etappes die we maken via bezienswaardige plaatsen als Valencia en Granada. Andalusie is prachtig in het voorjaar, vooral rond de Sierra Nevada waarvan de toppen nog mooi besneeuwd zijn.
 
Last edited:
, verwondering en dan vaak toch iets van spot op het smoelwerk krijgen, zo van "die gek is een week onderweg naar hier". Ok, op een punt hebben ze misschien gelijk).

Verder is de reis naar hier (Malaga) echt goed te doen, mede door de etappes die we maken via bezienswaardige plaatsen als Valencia en Granada. Andalusie is prachtig in het voorjaar, vooral rond de Sierra Nevada waarvan de toppen nog mooi besneeuwd zijn.

Goed te horen Kees!
Wij spelen met de gedachte om daar later dit jaar naartoe te rijden.
Verneem graag tzt een keertje de do's :cool: en don'ts :eek:!
 
Onze S trekt bij het hotel nabij Malaga veel volk. Als we aankomen of vertrekken is er dan ook regelmatig een vraag of opmerking. Veel Britse pensionados, dus reclame voor het merk of BEV rijden in het algemeen zal niet veel resultaat geven, maar soms is het hopeloos. Een heer die begon te vragen of het echt geen British car is, krijgt uitleg, en ongeveer drie keer valt de term fully electric of woorden van dezelfde strekking. De familie wil eigenlijk wel weg. Nog een vraag. Hoeveel kilometer ik kan rijden op een liter? o_O We gaan maar weer eens verder.
 
Ik had gisteren nog een fijne op de Autoroute. Ik rij links met 132 met rechts voor me een auto die misschien 110 gaat. Achter me zat dacht ik een 3008 die even hard ging als ik. Maar die bleek opeens ingehaald door een fanatieke Belg. Ik bleef lekker links hangen en die Belg gaat met veel misbaar er rechts voorbij om vervolgens vlak voor me te gaan rijden en tot twee keer toe flink te remmen om mij te pesten. Maar dat blijkt helemaal niet te werken. De Tesla reageert keurig en remt zelf soepel om voldoende afstand te houden. Ik heb dus maar gezellig met twee handen naar hem gezwaaid :cool:
 
Vandaag mocht ik als gast/supporter mee naar de kampioenswedstrijd ergens in Zaandam van een F-jes voetbalteam.
Na de (verloren) wedstrijd in de kleedkamer, de coach: jullie gaan wel allemaal onder de douche, hè?
Antwoord in koor: NEEEEE!!
Ze buitelen over elkaar met argumenten: De douche is vies, de douche is koud, het stinkt er, etc. etc.
De coach nog een keer: Niet zeuren, kom op, douchen!
Weer: NEEEE!!
Ik zeg tegen de coach: Zal ik je even helpen? Hij kijkt mij vragend aan.
Ik roep luid: De eerste vier die onder de douche staan mogen met de Tesla mee terug!
...
Je hebt nog nooit een stel kleine mannetjes zo snel de kleren uit zien trekken en een spurt naar de douche zien maken.:):):)
 
Vandaag mocht ik als gast/supporter mee naar de kampioenswedstrijd ergens in Zaandam van een F-jes voetbalteam.
Na de (verloren) wedstrijd in de kleedkamer, de coach: jullie gaan wel allemaal onder de douche, hè?
Antwoord in koor: NEEEEE!!
Ze buitelen over elkaar met argumenten: De douche is vies, de douche is koud, het stinkt er, etc. etc.
De coach nog een keer: Niet zeuren, kom op, douchen!
Weer: NEEEE!!
Ik zeg tegen de coach: Zal ik je even helpen? Hij kijkt mij vragend aan.
Ik roep luid: De eerste vier die onder de douche staan mogen met de Tesla mee terug!
...
Je hebt nog nooit een stel kleine mannetjes zo snel de kleren uit zien trekken en een spurt naar de douche zien maken.:):):)

Zo werkt dat hè, Maarten. De coach op een idee gebracht?
 
Vandaag mocht ik als gast/supporter mee naar de kampioenswedstrijd ergens in Zaandam van een F-jes voetbalteam.
Na de (verloren) wedstrijd in de kleedkamer, de coach: jullie gaan wel allemaal onder de douche, hè?
Antwoord in koor: NEEEEE!!
Ze buitelen over elkaar met argumenten: De douche is vies, de douche is koud, het stinkt er, etc. etc.
De coach nog een keer: Niet zeuren, kom op, douchen!
Weer: NEEEE!!
Ik zeg tegen de coach: Zal ik je even helpen? Hij kijkt mij vragend aan.
Ik roep luid: De eerste vier die onder de douche staan mogen met de Tesla mee terug!
...
Je hebt nog nooit een stel kleine mannetjes zo snel de kleren uit zien trekken en een spurt naar de douche zien maken.:):):)
Ik ga Feyenoord maar eens mailen dat er vier in mijn tesla mee mogen rijden naar de Coolsingel als ze vanmiddag winnen.