Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg ik gisteren doorgestuurd - te leuk om niet te delen.
aZmzP3z_460s.jpg
 
We brachten vorige week met de club een bezoek aan Tesla Tilburg.. bij het eerste de beste stoplicht die richtig in kwam ik achter deze auto te staan. Was ook nog van een bekende. Let op de tekst direct onder het kenteken.... Erg leuk om daar een rondleiding te krijgen - ze maken er echt werk van.

IMG_6187.jpg
 
Mijn Tesla gebeurtenis is dat ik me over deze tweet loop op te naaien: Marianne Zwagerman on Twitter

Over die tweet wind ik me niet zo op. Uiteraard wel over haar aso-gedrag door te icen. De arrogantie ten top. En uitermate slecht voor haar imago lijkt me. Maar ik ben blij om de reacties via Twitter te lezen. Ze wordt flink terecht gewezen :D. Ach, ze mag zeggen wat ze wil. Daarvoor leven we in een vrij en democratisch land. Maar die democratie heeft ook regels en daar zal ze zich ook aan moeten houden. Dus wel even braaf zijn mevrouw Zwagerman ...
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Ik ging gisteren superchargen in Aartselaar. Ik had het geluk dat er een stall helemaal vrij was, want ik moest veel laden. Komt er even later een andere Tesla aan die zich naast mij zet, waarop ik die meneer vertel dat we allebei op stall 3 staan en ik aan 100 kw aan het laden ben, dat dat niet snel sterk ging dalen omdat mijn batterij nog redelijk leeg was en ik veel moest laden. Dus dat hij misschien beter eens bij degene op stall 2, waar ook nog een plaats vrij was, kon horen aan hoeveel kw die aan het laden was, want dat het daar waarschijnlijk sneller ging gaan. Hij gaat iets vragen en komt terug en zegt dat die andere aan 260 km/u aan het laden is, waarop ik vraag aan hoeveel kw hij dan aan het laden was, waarop die meneer zegt dat dat er niets toe doet, dat je naar de km/u moet kijken. Ik heb nog een poging gedaan om te zeggen dat dat de gemiddelde laadsnelheid is over de hele laadbeurt en dat dat niet veel zegt over aan welke snelheid hij nu aan het laden is, maar het mocht niet baten. Met een zucht en een blik van 'wat weet jij daar nu van' is hij terug in zijn auto gekropen en heeft hij zich niet verzet. Maar zelfs als hij enkel naar de laadsnelheden zou kijken, 260 km/u is ook een stuk minder dan de 450 km/u waarmee ik aan het laden was, dus dan was de andere stall ook de snelste oplossing. En al helemaal toen die andere na 10 min vertrok :rolleyes:

Voor mij geen probleem dat hij niet snel wil laden omdat hij misschien geen zin heeft om snel naar huis te gaan, of dat hij tijd genoeg heeft en geen zin heeft om zijn auto te verzetten, maar doe dan niet alsof ik er helemaal niets van kan weten :mad:
 
Ik ging gisteren superchargen in Aartselaar. Ik had het geluk dat er een stall helemaal vrij was, want ik moest veel laden. Komt er even later een andere Tesla aan die zich naast mij zet, waarop ik die meneer vertel dat we allebei op stall 3 staan en ik aan 100 kw aan het laden ben, dat dat niet snel sterk ging dalen omdat mijn batterij nog redelijk leeg was en ik veel moest laden. Dus dat hij misschien beter eens bij degene op stall 2, waar ook nog een plaats vrij was, kon horen aan hoeveel kw die aan het laden was, want dat het daar waarschijnlijk sneller ging gaan. Hij gaat iets vragen en komt terug en zegt dat die andere aan 260 km/u aan het laden is, waarop ik vraag aan hoeveel kw hij dan aan het laden was, waarop die meneer zegt dat dat er niets toe doet, dat je naar de km/u moet kijken. Ik heb nog een poging gedaan om te zeggen dat dat de gemiddelde laadsnelheid is over de hele laadbeurt en dat dat niet veel zegt over aan welke snelheid hij nu aan het laden is, maar het mocht niet baten. Met een zucht en een blik van 'wat weet jij daar nu van' is hij terug in zijn auto gekropen en heeft hij zich niet verzet. Maar zelfs als hij enkel naar de laadsnelheden zou kijken, 260 km/u is ook een stuk minder dan de 450 km/u waarmee ik aan het laden was, dus dan was de andere stall ook de snelste oplossing. En al helemaal toen die andere na 10 min vertrok :rolleyes:

Voor mij geen probleem dat hij niet snel wil laden omdat hij misschien geen zin heeft om snel naar huis te gaan, of dat hij tijd genoeg heeft en geen zin heeft om zijn auto te verzetten, maar doe dan niet alsof ik er helemaal niets van kan weten :mad:

Tsja, een 10 voor de moeite en zijn verlies dat hij zo eigenwijs is.
 
Het is te hopen voor ons dat de laders binnenkort een upgrade krijgen voor hogere snelheden, waardoor wij met onze oudere tragere modellen toch nog aan de maximale snelheid kunnen laden eender wie er op de andere lader aan het laden is.

Ik heb het vorige week eens uitgelegd bij het laden in Rijsel aan mijn passagiers, en ik denk niet dat het elektrisch rijden daarmee een plezier gedaan heb. Dat is hetzelfde als uitleggen dat uit de ene pomp voor wat dan reden ook minder snel benzine komt lopen dan uit de andere, je zou het echt aan niemand verkocht krijgen zoiets, maar bij Tesla blijkbaar wel. En dat is énkel en alleen te danken aan het feit dat de meeste van de eigenaars enthousiastelingen zijn. Ik ben ook een enthousiasteling. Maar ik word niet bepaald blij wanneer ik een SUC parking oprij en zie dat vier van de acht laders bezet zijn en je het maar moet ruiken wie er het eerste zal weg zijn, als de chauffeur al aanwezig is om het te vragen...
 
Het is te hopen voor ons dat de laders binnenkort een upgrade krijgen voor hogere snelheden, waardoor wij met onze oudere tragere modellen toch nog aan de maximale snelheid kunnen laden eender wie er op de andere lader aan het laden is.

Ik heb het vorige week eens uitgelegd bij het laden in Rijsel aan mijn passagiers, en ik denk niet dat het elektrisch rijden daarmee een plezier gedaan heb. Dat is hetzelfde als uitleggen dat uit de ene pomp voor wat dan reden ook minder snel benzine komt lopen dan uit de andere, je zou het echt aan niemand verkocht krijgen zoiets, maar bij Tesla blijkbaar wel. En dat is énkel en alleen te danken aan het feit dat de meeste van de eigenaars enthousiastelingen zijn. Ik ben ook een enthousiasteling. Maar ik word niet bepaald blij wanneer ik een SUC parking oprij en zie dat vier van de acht laders bezet zijn en je het maar moet ruiken wie er het eerste zal weg zijn, als de chauffeur al aanwezig is om het te vragen...

Als ze niet aanwezig zijn kun je toch op het knopje van de SuC kabel drukken om te zien hoe VOO de batterij al is?
Wel hopen dat de keyfob niet ergens te dicht in de buurt is want dan ontgrendel je m natuurlijk... :rolleyes:
 
Ben nog steeds voor een eenvoudige aanduiding via de letters "Tesla" op de SuC-stall. Daar waar de meeste letters branden is de meeste power beschikbaar.. Moet toch niet zo moeilijk te programmeren zijn.... Maar ja ik ben één van de niet ICT-ers hiero:rolleyes:

Je idee is de juiste. Wie gaat er nou bij het aankomen eerst uitstappen om bij alle wagens de knop in te drukken?

Maar als ICT'er moet ik ook even opkomen voor mijn beroepsgroep, we krijgen al vaak genoeg de de zwarte piet toegespeeld. ;)
IMG_0814.JPG
 
Ik ging gisteren superchargen in Aartselaar. Ik had het geluk dat er een stall helemaal vrij was, want ik moest veel laden. Komt er even later een andere Tesla aan die zich naast mij zet, waarop ik die meneer vertel dat we allebei op stall 3 staan en ik aan 100 kw aan het laden ben, dat dat niet snel sterk ging dalen omdat mijn batterij nog redelijk leeg was en ik veel moest laden. Dus dat hij misschien beter eens bij degene op stall 2, waar ook nog een plaats vrij was, kon horen aan hoeveel kw die aan het laden was, want dat het daar waarschijnlijk sneller ging gaan.

Dit is ook iets dat ik al een aantal keren heb moeten uitleggen, ook aan mensen die aankomen met een Classic. Bij de delivery van je wagen zou dit toch zeker duidelijk vermeld moeten worden. Al één keer gehad dat de persoon wat gepikeerd reageerde, precies of ik hem niet naast mijn auto wilde hebben :D, dus toch maar wat verder moeten uitleggen.
 
Dit is ook iets dat ik al een aantal keren heb moeten uitleggen, ook aan mensen die aankomen met een Classic. Bij de delivery van je wagen zou dit toch zeker duidelijk vermeld moeten worden. Al één keer gehad dat de persoon wat gepikeerd reageerde, precies of ik hem niet naast mijn auto wilde hebben :D, dus toch maar wat verder moeten uitleggen.
Dat is het inderdaad, ik heb in Frankrijk ook al eens uitgelegd dat het voor mijn laadsnelheid niet uitmaakt omdat ik er eerst stond, maar men denkt dan toch dat ik er sneller door zal laden als hij naar een andere lader gaat.
Onbaatzuchtige informatieverstrekking wordt niet altijd zo gezien.