Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Het zijn nu de wat kleinere keffertjes die het proberen. Dan is het weer leuk om een stukje gelijk op te gaan en net als men blij aan het worden is weg te spuiten. Flauw maar wel leuk.
Zeker leuk om te doen met 4 zware kerels in de auto om dan gniffelend met het raam omlaag de petjes bij het volgende stoplicht weer op te wachten... Die stopten vervolgens toch wel erg ver van de stopstreep...
wat voor reputatie zijn we als Tesla rijders toch aan het opbouwen... :scared:
 
2 Kleine Tesla gebeurtenissen :

Enkele dagen geleden waren er een resem wielertoeristen op de weg in groep. Vlak achter hen reed een rode ferrari. Ik kwam achter hem rijden aan een 20-25km/u - snel raam open om dat ferrari geluid te horen.

Mijn dochter (11j) : Dat is ook een snelle auto zeker papa ? Ik :Jaja - een ferrari - dat zijn zeer snelle auto's.

Na enkele bochten kwam er een recht stuk en kon de ferrari eindelijk de fietsers voorbij. Dit deed hij met brullende motor - zalig geluid. Ik volgde en kon vrolijk vlak achter hem blijven rijden in alle stilte... was indrukwekkend!

Gisteren moest ik voor mijn grasmachine een jerrykan benzine gaan halen - dus met mijn S naar een benzinestation. Kreeg ineens van een ICE rijder de opmerking : Die benzine is dat voor uw ruitenwissers ofzo ? Ik zei : ja - dan rij je puur elektrisch en krijg je nog de geur van benzine in je auto... Dan volgde het klassieke verhaal van : Is die auto helemaal elektrisch? Hoever kan je ermee rijden etc... Heb iets later de jerrykan in mijn frunk gestoken - vond die ice rijder geweldig. En met een grote glimlach naar huis gereden voor het gras af te rijden...
 
wat voor reputatie zijn we als Tesla rijders toch aan het opbouwen... :scared:

Dat maak ik deze dagen weer goed. Extreem elegant door Duitsland en Oostenrijk naar Hongarije. Leuk toen ik vignetje ging kopen dat er wat donkere types naar de auto stonden te kijken. Ook een paar opgeleukte autootjes met dikke uitlaat en spoilertje en natuurlijk de petjes. Dan instappen en in plaats van flinke herrie, die je als je de auto niet kent, zou verwachten, zonder starten gewoon geluidloos wegglijden. In je spiegel zie je ze denken.
 
Gisteren moest ik voor mijn grasmachine een jerrykan benzine gaan halen - dus met mijn S naar een benzinestation. Kreeg ineens van een ICE rijder de opmerking : Die benzine is dat voor uw ruitenwissers ofzo ? Ik zei : ja - dan rij je puur elektrisch en krijg je nog de geur van benzine in je auto... Dan volgde het klassieke verhaal van : Is die auto helemaal elektrisch? Hoever kan je ermee rijden etc... Heb iets later de jerrykan in mijn frunk gestoken - vond die ice rijder geweldig. En met een grote glimlach naar huis gereden voor het gras af te rijden...

Gisteren voor de eerste keer dit seizoen mijn gras afgereden en eerst het onderhoud van de motor gedaan plus de afstelling. Is wel leuk om te doen maar eigenlijk bekruipt mij toch het gevoel dat dit echt niet meer van deze tijd is.

Vanmorgen kon ik mij niet houden en ben een uurtje met de wagen gaan rijden voor de fun. Ik ken een lange steenweg met veel rode lichten waar je leuk met de 700 PK kan spelen. Een dikke Audi had er wel zin in. Hij zette zich net voor het rode licht op het eerste rijvak zodat we naast elkaar konden starten. Wegdek was nat... Licht op groen en de Red Musketeer met de 4 wielen spinnend er vandoor. Uiteraard gewonnen maar door de mindere tractie op de natte ondergrond was het toch spannender dan anders. :tongue:
 
deze week met een audi rs-6 avant opgereden.
Hebben even uitgetest hoe ze aan elkaar gewaagt zijn.

van 80 km/h tot 150 km gaat het gelijk op maar dan gaat de audi meer lawaai maken en loopt ie weg.

een r-32 golf had deze week geen schijn van kans bij een stoplicht en vond dat niet echt leuk ......
 
Zag jullie gisteren in Mogendorf laden. Wij, zwarte Model S, kwamen even later. Heel leuk dat we even later een tijdje samen zuidwaarts zijn gereden.

Dat vind ik ook altijd leuk en, één Tesla valt al op, maar twee achter elkaar helemaal.

Gelijk nog maar wat in de categorie gebeurtenissen.

In Hengersberg is een SuC, drie kilometer van ons overnachtingsadres. Toen we aankwamen zijn we gelijk naar ons hotel gegaan en hebben gegeten en de auto met 44 km rest geparkeerd. Om vier uur werd ik wakker (dat is bijna altijd zo maar meestal ga ik dan weer wat verder slapen) maar nu ben ik weggeslopen en ben naar de SuC gegaan en daar helemaal volgeladen. Wel een dik uur zitten dommelen in de auto maar wel de verrassing daarna dat we na het ontbijt gelijk op weg konden. Daarvoor had ik nog een uurtje of wat geslapen.

Dit valt duidelijk nog onder het pionieren, dus nog maar even van genieten. Straks, als o.a. Geiselwind er is en Sankt Valentin dan zijn de laadpauzes een kwartiertje of 20 minuten. Nu bijvoorbeeld in Gramschatzerwald de keuze gehad om door te laden en dan in één keer naar Hengersberg te rijden (dus lang laden) of tussenstop in Regensburg. Laatste gedaan en in Regensburg echt heel kort geladen, nog geen kwartier, mopperende kinderen dat ze niet langer konden spelen, en toen had ik al het dubbele van wat nodig was.

Tenslotte. De kinderen hebben voor Opa ook een lamp op duurzame energie meegenomen. Van Ikea en zelf hebben ze er ook eentje.
Nu staat hij hier in het zonnetje te laden op het dak.

De oudste vond het "net als de koets bij Assepoester"

FullSizeRender.jpg
 
Gisteravond laat, rijd op de N205, komt er een auto van achteren snel naar mij toe (reed de max. 105), gaat langszij rijden en man in de passagiersstoel begint bij uitgebreid mij naar binnen te kijken.
Na een tijdje kijk ik eens beter wat er gebeurt, blijkt het een politieauto. Op mijn volledige scherm staat zonder "verduisteren" Flitsmeister aan en dat geeft natuurlijk een bak licht. Ze waren blijkbaar nieuwsgierig wat ik aan het doen was.
Na nog even kijken waren ze blijkbaar tevreden gesteld dat ik niet aan het TV kijken was (weten zijn veel :tongue:) en gingen ze er op hoge snelheid weer vandoor in hun Touran....
 
Vandaag leuk momentje toen ik mijn golfspullen in de auto stopte. Tas met clubs netjes achterin gedaan. Vervolgens loop ik naar de voorkant en open de frunk om de hoes voor mijn trolley te pakken. Naast mij staat iemand die net weg wil gaan. Hij kijkt alsof hij water ziet branden, loopt naar de frunk. En met een verbaasde blik mompelt hij iets van "ja, dat kan ook natuurlijk. Best handig die ruimte". Uiteraard daarna mijn trolley netjes in de frunk gelegd.
 
Schitterend herkenbaar! Je krijgt zelfs twee golftrolleys in die frunk, en telkens verbaast dat clubgenoten. Golfers zijn overigens doorgaans vrij EV-positief: elektrische golf carts zijn er al sinds de jaren '30 (25 jaar eerder dan de eerste ICE golf carts!), en ze zijn sedert een paar decennia de norm (ICE is 'niet meer done', wegens lawaai en geurhinder, en overigens ook onderhoudskosten).
 
Donderdagavond op de terugrit van Veenendaal naar Vleuten zag ik op de A12 ter hoogte van Bunnik een (rood) stipje supersnel naderen op de linkerbaan (dat stuk reed ik keurig 107 zoals altijd ;-)). Zag dat ie vlak bij mij snel vaart minderde en even naast me kwam hangen. Na een uitgebreide enthousiaste wederzijdse groet van bestuurder en bijrijder ging hij er weer als een speer vandoor. Grappig was dat het een zelfde rode Model S was alleen een paar maandjes nieuwer. Leek erop dat iemand getrakteerd werd op een onuitwisbare Tesla beleving zoals we allemaal wel eens doen of hebben gedaan :)