Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
In de HUMO van deze week op tweede blad.
HUMO.JPG
 
Vandaag in het FD gebruikerservaring ook forum lid?
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1390074155.817370.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1390074155.817370.jpg
    764.8 KB · Views: 467
  • ImageUploadedByTapatalkHD1390074169.120483.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1390074169.120483.jpg
    82.6 KB · Views: 459
  • ImageUploadedByTapatalkHD1390074180.372440.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1390074180.372440.jpg
    56.1 KB · Views: 460
Translation of Article to English

"The tax deduction is substantial, which bisects the purchase price"
Pension Fund Director and supervisor Jac. Kragt (46) has, since September a silver Tesla Model S. "He does not rub off poenerig."


Business
"I am director and supervisor of pension funds. I also work at the University of Tilburg on a dissertation on modeling dividends using derivatives, so your expectations about dividend trends in card can better spend. I have a background in the investment management of pension ones and at banks. I also give education, but I do not have tenure at the university. "


Car
"A Tesla Model S. Not only is it an electric car, therefore less harmful to the environment, it is the better car. It is safer than cars with fossil motor and a gearbox under the hood, because he better use the crumple zone. You is quiet and has plenty of space. Even under the front you lost luggage. And I'm still on Nlet hetvermogen and handling. He's driving a Porsche. "


Value


"The new price is $ 95,000 for the 85 kW version. The tax deduction is substantial, so the purchase price will be halved. In gebrulk he is very cheap, power costs 3 cents per kilometer. I do not pay road tax and comprehensive insurance costs only 1000 per year.


Accessories
"Very fine is the glass roof. You control it by swiping the command center, which is a huge touch screen mounted on the dashboard."


Kilometers
'40, 000 a year. "


Impression on others
"I get a lot of nice comments. The first thing people ask about is the range. I get 350 miles, enough for me. I have already driven 11 000 km and he makes his promise. I can easily drive all circles Randstad. Increasingly Tesla fast-charging stations arrive in Europe and I'm going to try when I go skiing in Austria next week.


Radiance business
"He fits in well with someone who does want to invest in asset management and responsible, which is essential at this time. I know the disussies overcurrent not green produced and therefore I have to shareholdings in the car and windmill purchased through the Central Wind. "


Status
"This car deeft me a status as early adopters. It is an expensive car, for sure, but because it is a trend setter in milieuzin it does not rub off poenerig. "


Maintenance
"At Tesla himself, in Amsterdam Zuid-Oost. He has fewer moving parts than a regular car, so maintenance is not very extensive. He needs to be. "But once checked in 20,000 km


Dream car
"This is him! I see no other nicer or better cars. "
 
Niet eerder forum lid geweest, maar wel al een half jaartje tijd de vaak nuttige en leuke posts gelezen!

Ik ga niet uitgebreid posten in de toekomst, maar ik zal toch even voorstellen. Over mijzelf is genoeg te vinden in het FD artikel van zaterdag. Over de auto; ik heb VIN 18001 sinds september, na hem in dec 2009 te hebben gereserveerd. Het is een S85, uitgerust met de meeste opties, behalve dubbele lader. In de afgelopen 12.000 km heeft-ie 214 watt per km verbruikt. Ik rij veel snelweg en mijn rijstijl is dat ik Vmax rijd en zelden erboven. De eerste 6.000 km waren met temperaturen boven zo’n tien graden, zeg maar september tot midden november. Toen was het gemiddelde 204 watt. Sinds het wat kouder is staat de teller dan ook op gemiddeld 224 watt.

Aanstaande vrijdag ga ik op pad om te skiën, jawel in St Anton, en ik zal hier verslag doen van de ervaringen met de S.

Ik heb dit interview gegeven om Model S onder de aandacht te brengen van zakelijke rijders, mensen op de plek rechts achterin, lease-rijders e.d. Daaronder zijn er genoeg die een auto rijden alleen omdat het een "gave bak" is. Dat was punt één om te behandelen. Verder bespeur ik nog erg veel scepsis over elektrische auto’s in het algemeen vanwege de onbruikbaar kleine actieradius van, in feite, alle andere elektrische auto's. Dat uit de weg te nemen in het geval van Model S was punt twee. En tenslotte dat deze auto goedkoper is dan je zou verwachten, ook vaak doorslaggevend.
 
Niet eerder forum lid geweest, maar wel al een half jaartje tijd de vaak nuttige en leuke posts gelezen!

Ik ga niet uitgebreid posten in de toekomst, maar ik zal toch even voorstellen. Over mijzelf is genoeg te vinden in het FD artikel van zaterdag. Over de auto; ik heb VIN 18001 sinds september, na hem in dec 2009 te hebben gereserveerd. Het is een S85, uitgerust met de meeste opties, behalve dubbele lader. In de afgelopen 12.000 km heeft-ie 214 watt per km verbruikt. Ik rij veel snelweg en mijn rijstijl is dat ik Vmax rijd en zelden erboven. De eerste 6.000 km waren met temperaturen boven zo’n tien graden, zeg maar september tot midden november. Toen was het gemiddelde 204 watt. Sinds het wat kouder is staat de teller dan ook op gemiddeld 224 watt.

Aanstaande vrijdag ga ik op pad om te skiën, jawel in St Anton, en ik zal hier verslag doen van de ervaringen met de S.

Ik heb dit interview gegeven om Model S onder de aandacht te brengen van zakelijke rijders, mensen op de plek rechts achterin, lease-rijders e.d. Daaronder zijn er genoeg die een auto rijden alleen omdat het een "gave bak" is. Dat was punt één om te behandelen. Verder bespeur ik nog erg veel scepsis over elektrische auto’s in het algemeen vanwege de onbruikbaar kleine actieradius van, in feite, alle andere elektrische auto's. Dat uit de weg te nemen in het geval van Model S was punt twee. En tenslotte dat deze auto goedkoper is dan je zou verwachten, ook vaak doorslaggevend.

Welkom op het forum! Zoals je wellicht al hebt gelezen op het forum zal op zaterdag 17 mei een rally worden georganiseerd voor volledig elektrische auto's met een minimaal bereik van 250 km (vooralsnog voldoen alleen de roadster en model s aan deze eis). Een van de doelstellingen van dit evenement is het onder de aandacht brengen dat ook op het gebied van range (icm superchargers) een elektrische auto een volwaardig alternatief kan vormen.