Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Neen, dat is niet de opzet. FAQ pagina's gaan over vragen en antwoorden en in de praktijk vind ik daar zelden wat ik wil weten.

Bij "onze" site gaat het niet op antwoorden op vragen maar om uitleg over aspecten, waarbinnen men uiteraard antwoorden vindt maar men hoeft nog geen vraag te hebben.

"Alles over Superchargers" vertelt over wat een supercharger is en wat je het beste kunt doen. Neem het A1 en A2 verhaal. Als je dat niet weet dan zul je je daar niets bij afvragen. Wellicht zelfs een storing gaan melden als hij langzaam laadt. Heeft men het verhaal rondom superchargers gelezen, misschien nog wel voordat de auto er is, weet men het. Dus informatie verstrekken zodat er geen vragen zullen komen. Pro-actief.
Ik ben het met je opzet eens, het moet geen vraagbaak worden, maar net als een boek lezen zeg maar.

Ik heb de volgende koppen bedacht, waaronder de volgende onderwerpen kunnen worden behandeld. Dit is mijn idee, feel free to (not) use any of it:

1. Geschiedenis/achtergrond
- Tesla Motors
- Elon Musk
- Roadster
- Model S
- Model X
2. Aanschaf
- (De)motivatie
- Configuratorkeuzes
- Tesla Stores
- Subsidies
- Levering
- Verzekering
- Accessoires
3. Rijden
- AutoPilot functies
- Bereik / verbruik
- Insane / Ludicrous / Launch mode
4. Laden
- Thuis
- Onderweg, Supercharger
- Onderweg, anderszijds
- Onderweg, Europa
5. Onderhoud
- Service Centers
- Banden en velgen
- Lakbehandeling / bescherming
- Schade
- Veel voorkomende issues
- Firmware
6. Toekomst
- Model 3
- ....
 
Als we nu eens een MediaWiki installeren op die site* dan weet ik zeker dat er vanzelf een schat aan informatie ontstaat. Ieder heeft zo zijn gebieden waar hij een kleine of grote bijdrage aan wil doen.
Echt iets wat organisch moet en kan groeien.

* schrijfrechten voor iedereen (niks logins), en 1 of 2 moderators erbovenop voor de structuur- en kwaliteitbewaking.
 
Als we nu eens een MediaWiki installeren op die site* dan weet ik zeker dat er vanzelf een schat aan informatie ontstaat. Ieder heeft zo zijn gebieden waar hij een kleine of grote bijdrage aan wil doen.
Echt iets wat organisch moet en kan groeien.

* schrijfrechten voor iedereen (niks logins), en 1 of 2 moderators erbovenop voor de structuur- en kwaliteitbewaking.
Ik weet niet of dat nou tot zo'n overzichtelijk resultaat gaat leiden. Maar iedereen die wat wil schrijven mag zich bij mij melden, dan maak ik een account voor je aan.
 
In Auto Motor und Sport van 4 februari staat een rijbericht/artikel over Model X en dat is best positief.

Model X AMS.jpg
 
Weer een behoorlijke aanrijding.

Teurer Tesla bei Unfall auf Kreuzung geschrottet | Nachrichten.at

Als ik kijk naar het busje en de schade daar aan lijkt het me dat de Tesla de harde zijdelingse klap best goed heeft opgevangen. Het zal voor de bestuurder nadelig zijn geweest dat hij rechts geen airbag had en dus wel flink weggeschoten zijn. Benieuwd hoe het zou zijn gegaan als de aanrijding aan de linker kant was.
 
Tesla Model 3
“We’re really looking forward to the unveiling of the Model 3 at the end of next month,” Musk said during the webcast. “I think it will be well received, and then getting into production and delivery at the end of next year.” Tesla confirmed that the Model 3 will be unveiled on March 31st. “The Model S was really the first car we ever made ourselves,” Musk said. “So we were designing to make it work as opposed to designing for ease of manufacturing, whereas the Model 3 is really designed for ease of manufacturing.”
 
Cookies op AD.nl
Goed nieuws: we rijden meer dieren dood! - Autoblog.nl

We blijken ook nog eens dierenbeulen! Volgens de laatste alinea zijn elektrische auto's een groot gevaar voor dieren omdat ze ons niet aan horen komen. Joepie, ze hebben weer een stokje gevonden om mee te slaan.
Helemaal vervelend nu die brom bij 130 bij veel Tesla's weg is! Als ze straks het windgeruis oplossen wordt het helemaal een probleem. Misschien moeten we voortaan al toeterend de weg op. O nee, de lijst met These go to eleven, ook echt op 11 zetten natuurlijk. Gaat een hoop dieren redden.
 
Cookies op AD.nl
Goed nieuws: we rijden meer dieren dood! - Autoblog.nl

We blijken ook nog eens dierenbeulen! Volgens de laatste alinea zijn elektrische auto's een groot gevaar voor dieren omdat ze ons niet aan horen komen. Joepie, ze hebben weer een stokje gevonden om mee te slaan.
Helemaal vervelend nu die brom bij 130 bij veel Tesla's weg is! Als ze straks het windgeruis oplossen wordt het helemaal een probleem. Misschien moeten we voortaan al toeterend de weg op. O nee, de lijst met These go to eleven, ook echt op 11 zetten natuurlijk. Gaat een hoop dieren redden.

Dit is toch echt genieten! Zouden de ICE merken, die veel geld daar binnen brengen, nu echt blij zijn met die onzin?
 
Cookies op AD.nl
Goed nieuws: we rijden meer dieren dood! - Autoblog.nl

We blijken ook nog eens dierenbeulen! Volgens de laatste alinea zijn elektrische auto's een groot gevaar voor dieren omdat ze ons niet aan horen komen. Joepie, ze hebben weer een stokje gevonden om mee te slaan.
Helemaal vervelend nu die brom bij 130 bij veel Tesla's weg is! Als ze straks het windgeruis oplossen wordt het helemaal een probleem. Misschien moeten we voortaan al toeterend de weg op. O nee, de lijst met These go to eleven, ook echt op 11 zetten natuurlijk. Gaat een hoop dieren redden.
Alsof die dieren tijd hebben om weg te springen als je in je ICE komt aan rijden.