Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wel vreemd: op de foto een amerikaanse plug
View attachment 111796

Ze zijn trouwens heel enthousiast. Ondanks de intro: "Even voor de duidelijkheid: we zijn fan van de brandstofmotor, altijd en onvoorwaardelijk. Onze redactieparkeerplaats bulkt van de cilinders en telt niet één electriciteitssnoer. "

Vertaling: Wij staan eigenlijk niet open voor alternatieven.
 
Wel vreemd: op de foto een amerikaanse plug
View attachment 111796

Ze zijn trouwens heel enthousiast. Ondanks de intro: "Even voor de duidelijkheid: we zijn fan van de brandstofmotor, altijd en onvoorwaardelijk. Onze redactieparkeerplaats bulkt van de cilinders en telt niet één electriciteitssnoer. "

Zal wel de Nederlandse redactie zijn dan.
De koper van Xfranks American beauty heeft professioneel veel contacten met de BBC en sprak van een 200-tal Teslas dagelijks op de parking ginds in Londen.
 
Leuk idee, je auto starten via een app. :rolleyes:

Wel aardig is dat de sleutel overdraagbaar wordt. Dat kan welliswaar ook met de Tesla app (als je je login gegevens zou doorgeven), maar daarmee heeft de ontvanger bijv. ook toegang tot de My Tesla omgeving, niet optimaal dus.

Toch bizar eigenlijk hoe nieuwe ideeën van Tesla worden gekopieerd en dan in de pers als nieuwigheid worden gepresenteerd.
 
Toch bizar eigenlijk hoe nieuwe ideeën van Tesla worden gekopieerd en dan in de pers als nieuwigheid worden gepresenteerd.

Ik ben een groot fan van Tesla, maar als Tesla dit niet mogelijk maakt voordat Volvo (of iemand anders) ermee komt zijn ze weldegelijk de eerste. Dat het nu al mogelijk is via een derde partij is mooi, maar daar zullen veel mensen best moeite mee hebben.
 
Ik ben een groot fan van Tesla, maar als Tesla dit niet mogelijk maakt voordat Volvo (of iemand anders) ermee komt zijn ze weldegelijk de eerste. Dat het nu al mogelijk is via een derde partij is mooi, maar daar zullen veel mensen best moeite mee hebben.

Dat hebben we toch al een poosje?ik ben al zeker drie keer op pad gegaan zonder fob maar via iPhone geopend en vrijgegeven. Gestart is niet meer het juiste woord[emoji1]

En niets derde partij, gewoon originele Tesla app.
 
Dat hebben we toch al een poosje?ik ben al zeker drie keer op pad gegaan zonder fob maar via iPhone geopend en vrijgegeven. Gestart is niet meer het juiste woord[emoji1]
Het verschil is nog wel dat Volvo het met bluetooth doet. In de diepe spelonken van een parkeergarage heb ik nog wel eens geen 4G ontvangst, en dan kun je ook niet veel met onze app. Maar de techniek mag dan iets anders zijn, het idee is inderdaad zeker niet nieuw.
 
Dat hebben we toch al een poosje?ik ben al zeker drie keer op pad gegaan zonder fob maar via iPhone geopend en vrijgegeven. Gestart is niet meer het juiste woord[emoji1]

En niets derde partij, gewoon originele Tesla app.

oh sorry, ik was in de veronderstelling dat de originele Tesla app dit nog niet ondersteunt. Het wordt namelijk niet als functie genoemd in de appstore. Openen kan met de app, maar ik dacht dat het starten van de auto nog niet kon. Weer iets geleerd.
 
oh sorry, ik was in de veronderstelling dat de originele Tesla app dit nog niet ondersteunt. Het wordt namelijk niet als functie genoemd in de appstore. Openen kan met de app, maar ik dacht dat het starten van de auto nog niet kon. Weer iets geleerd.
Er bij de controls-tab van je app een START button. Als je die aanraakt krijg je een scherm om nogmaals je MyTesla wachtwoord te geven, en daarna heb je meen ik 2 minuten om daadwerkelijk te gaan rijden.
 
Er bij de controls-tab van je app een START button. Als je die aanraakt krijg je een scherm om nogmaals je MyTesla wachtwoord te geven, en daarna heb je meen ik 2 minuten om daadwerkelijk te gaan rijden.

Net even geprobeerd. Zo werkt het.

- - - Updated - - -

Om het verhaal af te maken en een eerdere opmerking te corrigeren (smartphone hoeft niet in de auto aanwezig te zijn, wat ik eerder wel veronderstelde) hierbij een filmpje van Björn die zelf in Thailand was en van daar uit de Tesla in Noorwegen van het slot haalde en "startte".

Keyless driving: Giving someone in Norway access when Im on vacation in Thailand - YouTube

Als het zo eens nodig is, is het best een mooie feature. Het lijkt me voor zeldzame gelegenheden als bijv. de keyfob vergeten/verloren/batterij leeg is. Dat komt zelden voor. Dan is er nog de wet van Murphy die ervoor kan zorgen dat je net op dat moment in een grot (zonder wifi dan want ook daar is tegenwoordig al vaak te vinden) geparkeerd staat.
 
Er is nog een andere situatie waar ik heb ervaren dat het heel handig is om met je smartphone de auto open te kunnen krijgen..
Fob zat in m'n jas.. moest even wat afgeven, was was warm.. dus jas uit, achterin gelegd.. deur dicht gedaan... En bij terugkomst kon ik er niet meer in... Gelukkig maar 3 km van huis.
Sindsdien heb ik m'n paswoord in de telefoon zitten -;)

Als het zo eens nodig is, is het best een mooie feature. Het lijkt me voor zeldzame gelegenheden als bijv. de keyfob vergeten/verloren/batterij leeg is. Dat komt zelden voor. Dan is er nog de wet van Murphy die ervoor kan zorgen dat je net op dat moment in een grot (zonder wifi dan want ook daar is tegenwoordig al vaak te vinden) geparkeerd staat.
 
Het lijkt me voor zeldzame gelegenheden als bijv. de keyfob vergeten/verloren/batterij leeg is. Dat komt zelden voor. Dan is er nog de wet van Murphy die ervoor kan zorgen dat je net op dat moment in een grot (zonder wifi dan want ook daar is tegenwoordig al vaak te vinden) geparkeerd staat.
Met een lege fob kun je zonder telefoon wél je auto open krijgen. Door de fob bij de rechter ruitenwisser te houden gebruik je de RFID koppeling van de fob. In de auto bij de sigaretten aansteker houden, daar zit de tweede ontvanger voor het starten van de auto.
 
Wel vreemd: op de foto een amerikaanse plug
View attachment 111796

Ze zijn trouwens heel enthousiast. Ondanks de intro: "Even voor de duidelijkheid: we zijn fan van de brandstofmotor, altijd en onvoorwaardelijk. Onze redactieparkeerplaats bulkt van de cilinders en telt niet één electriciteitssnoer. "

Ik heb de Topgear (NL, maart 2016) naar aanleiding van deze post ook maar gekocht en hele artikel gelezen. Het is oprecht positief in vele opzichten. Inclusief over de rol die Tesla heeft in het voortouw nemen in de ontwikkeling. "We mogen Tesla op onze blote knietjes danken....".
En dat is echt wel chapeau voor de mannen en vrouwen van Topgear. Waarvan akte.

(waar blijft Autovisie?)