Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier een video van een van de lezingen die ik bijwoonde tijdens TMC Connect, afgelopen zomer in Reno. De lezing is van Martine Rothblatt, eigenaar van vijf of zes Tesla's en de hoogst betaalde vrouwelijke CEO in de USA. Haar verhaal gaat over het ontwikkelen van elektrische helicopters, geïnspireerd door de aanpak van Tesla. Daarbij krijg je en passant ook een inkijkje in haar andere prestaties. Ik kende haar levensverhaal slechts terloops, maar werd hier toch eventjes stil van.
De elektrische helicopter heeft inmiddels in een Proof of Concept gevlogen: http://for.tn/2eWbOB3
 
Elon Musk: "Tesla kan nog sneller dankzij verborgen functie"
Wordt dit niet stilaan overdreven?
Op circuit ok maar wie kan dit nog onder controle houden op de openbare weg zonder race ervaring?
Het is zoals motorrijden, ik rij al jaren met snelheidsmotoren ook op circuit.Als ik dan zie dat jonge onervaren mannen dezelfde moto kopen als mezelf dan is het niet verwonderlijk dat je op maandag in de krant weer eens over een dodelijk ongeval leest met dergelijk voertuig.
Heeft er ook voor gezorgd dat de verzekering torenhoog geworden is.
Ik zie hetzelfde gebeuren met Tesla's.
 
Ach - 4 sec van 0-100 in verkeerde handen is al gevaarlijk... is 2,8 (of 2,5) dan zo veel gevaarlijker ?
Vind 30K extra neerleggen om 1,5 sec sneller te kunnen optrekken volstrekt absurd - maar als een ander dat wel leuk vindt.. be my guest...

Maar vanuit marketing is het heel, heel erg sterk... het suffe, geite-wollensokken imago dat lang aan EV kleefde is volledig omgeslagen...en dat is precies wat we nodig hebben om de omslag naar EV te versnellen. Van je wilt niet gezien worden in een EV naar iedereen wil die Tesla..
 
Vanmorgen vielen me 2 dingen op in DFT.
  1. Een leuke advertentie met een bekende Tesla rijder:)
    IMG_0471.JPG
  2. Een berichtje van BMW dat aangeeft dat het echt wel in beweging is:)
    IMG_0472.JPG
 
  • Like
Reactions: BobbyKings and FVO

Beetje onzin natuurlijk. Dat met name hybrids geen voordeel meer zullen hebben is logisch. Dat is, positief gezegd, begrijpelijk geweest in de eerste fase of, minder positief, een grote vergissing geweest.
Men heeft gelijk dat er straks betaalbare elektrische auto's aankomen en daarom overleeft het vanzelf wel. Het is misschien nog niet eens zo gek om een soort van time out te hebben zodat er op natuurlijke wijze wat gesaneerd wordt. Een paar duizend premie op een elektrische auto is in Duitsland inderdaad niet echt van de grond gekomen maar dat ligt meer aan de nog wat anti-EV instelling van de Duitsers en natuurlijk het feit dat zij daar nog geen echte fatsoenlijke EV leveren.

Ik kan me er ook wel in vinden dat alle aandacht, gezien het beperkte aanbod aan bruikbare EV's, in eerste instantie uitgaat naar de kilometervreters, dus de zakelijke markt waar Model 3 perfect in zal passen en wellicht ooit vergelijkbaar aanbod van andere merken. En die bevoordeling werkt.

Maar het is ook waar dat er voor de particulier nog niet echt een EV alternatief is. Of een premie van een paar duizend € voldoende zal zijn om de ongemakken voor lief te nemen betwijfel ik. Daarnaast is de EV wel BPM vrij en vrij van wegenbelasting dus helemaal in de kou wordt men niet gezet.
 
Ik denk dat het eerder weer zoiets als die X-mas easter egg is (kan dat?) met een lichtshow van de led lampen.
Het volledige potentieel kan natuurlijk iets heel anders zijn dan snelheid.

Ik denk dat men hem gewoon nog even een tandje terug heeft gehouden omdat het toch al echt ludicrous is en dit een soort genadeklap zal zijn. Elon heeft het echt over performance. 'that uncorks the full performance"
 
Tesla's Supercharger-laden niet langer gratis | Autonieuws - AutoWeek.nl

Tesla's die na 1 januari 2017 worden besteld, krijgen jaarlijks voor 400 kWh aan gratis Supercharger-credits. Wie deze credits heeft opgemaakt, zal volgens Tesla een "[...] kleine vergoeding" moeten betalen voor het gebruik van het laadnetwerk.
...
Huidige eigenaren van een Model S of X en degenen die voor 1 januari 2017 een Tesla bestellen, blijven profiteren van de gratis Superchargers, mits de auto voor 1 april 2017 geleverd is.
 
  • Informative
Reactions: Sumon
Tesla's Supercharger-laden niet langer gratis | Autonieuws - AutoWeek.nl

Tesla's die na 1 januari 2017 worden besteld, krijgen jaarlijks voor 400 kWh aan gratis Supercharger-credits. Wie deze credits heeft opgemaakt, zal volgens Tesla een "[...] kleine vergoeding" moeten betalen voor het gebruik van het laadnetwerk.
...
Huidige eigenaren van een Model S of X en degenen die voor 1 januari 2017 een Tesla bestellen, blijven profiteren van de gratis Superchargers, mits de auto voor 1 april 2017 geleverd is.
Iemand leest niet goed door de algemene draadjespagina...