Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Zolang Elon niet overduidelijk met NL in gesprek is, bespreekt hij blijkbaar ons aanbod met de anderen.
Totdat er iemand een onverwachte troef (!) uit de mouw tovert, zie ik er hier nog wel een gigafabriek van komen.

Ja ik geef NL ook best een goede kans. Er staat immers al een fabriek en EU hoofdkantoor. Bovendien is de logistiek uitstekend. Last but not least, hoef ik niet zo ver te reizen in het geval ik een baan bij Tesla weet te bemachtigen ;)
 
Zou het voor Tesla niet een veel grotere prestatie zijn om midden tussen de Duitse fabrikanten een Gigafactory te plaatsen?

Uitstekende logistiek, voldoende gekwalificeerd personeel?
Maar NL kan uiteraard ook, in Born, kan er ook DE en BE personeel worden aangetrokken.
 
0,2 % met echte elektrische auto's, dat is een op de 500 km.

Plugins zegt niets. Die tel ik ook niet mee, niet omdat ze niet bestaan maar omdat het aandeel elektrisch rijden daar erg tegenvalt en ze juist op fossiele brandstof weer erg onzuinig zijn (bijv. Foutlander).
Mijn buren rijden een Volvo V40 en een Foutlander. Zij gaan op vakantie met de Volvo omdat de Foutlander 40% meer benzine verbruikt dan de Volvo. Nadat ik de twee buurjongens een lange rit met de Tesla heb meegenomen, willen ze niet meer mee met de Foutlander. Daar bovenop vinden ze hun vader maar een loser.
 
Mijn buren rijden een Volvo V40 en een Foutlander. Zij gaan op vakantie met de Volvo omdat de Foutlander 40% meer benzine verbruikt dan de Volvo. Nadat ik de twee buurjongens een lange rit met de Tesla heb meegenomen, willen ze niet meer mee met de Foutlander. Daar bovenop vinden ze hun vader maar een loser.

Ach, dat is nou wel weer heel hard. Maar men zegt: "De jeugd heeft de toekomst", dus het zijn goede tekenen aan de wand. En natuurlijk, ze hebben een beetje gelijk op dat punt. :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Mijn buren rijden een Volvo V40 en een Foutlander. Zij gaan op vakantie met de Volvo omdat de Foutlander 40% meer benzine verbruikt dan de Volvo. Nadat ik de twee buurjongens een lange rit met de Tesla heb meegenomen, willen ze niet meer mee met de Foutlander. Daar bovenop vinden ze hun vader maar een loser.
Leuke buurman ben jij Wim
 
  • Funny
Reactions: NicoV and S-19910
Op je werk laden en thuis lossen, dat klinkt goed, als je daar voor 5 cent mag inkopen :cool: en Tesla V2G toelaat en uitsluitend de thuisbatterij 'G' kan zijn.
Inderdaad. Of de oplossing om off-grid te gaan. Flink aantal batterijen thuis, gevoed met zon. Als je in de winterperiode onvoldoende productie hebt, vul je even bij vanuit je auto. Nu nog niet realistisch, want door de prijs en degradatie van de batterij is dat niet interessant. Maar als de prijzen van batterijen flink dalen en de kosten van elektriciteit gaan verder stijgen (want veelal gekoppeld aan de gas prijs)...
 
Inderdaad. Of de oplossing om off-grid te gaan. Flink aantal batterijen thuis, gevoed met zon. Als je in de winterperiode onvoldoende productie hebt, vul je even bij vanuit je auto. Nu nog niet realistisch, want door de prijs en degradatie van de batterij is dat niet interessant. Maar als de prijzen van batterijen flink dalen en de kosten van elektriciteit gaan verder stijgen (want veelal gekoppeld aan de gas prijs)...
De prijs van gas is gekoppeld aan de olieprijs, de prijs van elektriciteit is nergens aan gekoppeld.
Iedere producent van elektriciteit mag zijn eigen prijs bepalen en die prijs is nu laag en zal laag blijven. In Denemarken wordt nu een groot windpark gebouwd waarvoor de kWh prijs onder de 5 eurocent gaat komen.