Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Goed artikel van De Correspondent.

Hoe Tesla in Amerika aan een mijn bouwt waar auto’s uit komen

Hoop dat de link werkt zo.
Dat is een heel leuk en toegankelijk artikel, dat een heleboel zaken samenvoegt die hier op het forum en in de pers de revu passeren en bovendien een plausibele blik op een hoopvolle toekomst geeft.
Als je argumenten wilt aan de koffietafel (met het risico als een batterij-nerd te worden gezien) dan moet je dit even tot je nemen.
Chapeau! :):):)
 
Goed artikel van De Correspondent.

Hoe Tesla in Amerika aan een mijn bouwt waar auto’s uit komen

Hoop dat de link werkt zo.

Dat is een heel leuk en toegankelijk artikel, dat een heleboel zaken samenvoegt die hier op het forum en in de pers de revu passeren en bovendien een plausibele blik op een hoopvolle toekomst geeft.
Als je argumenten wilt aan de koffietafel (met het risico als een batterij-nerd te worden gezien) dan moet je dit even tot je nemen.
Chapeau! :):):)

Ik mis in het verhaal totaal de link tussen Musk's Boring company en zijn behoefte aan delfstoffen... Heeft de journalist dat nu echt niet gezien of heb ik het gemist in het artikel?
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Is die er dan?
Ik dacht dat die boring company er was om tunnels voor verkeer te maken, of was dat een afleidingsmanoeuvre van Musk?
Tja ik weet zelf natuurlijk ook niets meer dan die paar tweets die hij de wereld in heeft geslingerd.

Ik vroeg me wel af waarom ie t.b.v. verkeersdoorstroming over tunnels aan het nadenken was in plaats van bruggen, zoals bijv. in hier China:
highway-bridges-with-lights-at-night-in-shanghai-china.jpg

(Photo by Denys Nevozhai via Good Free Photos - Free Public Domain Stock Photos, Pics, and Clipart)

Maar hij heeft eerder al aangegeven dat grondstoffen voor accu's (die grotendeels uit de bodem komen) een probleem was dat opgelost dient te worden, dus toen begreep ik zijn interesse in (mijn)tunnels...

Maar wellicht zit ik er helemaal naast en wil-ie echt alleen maar een verkeersprobleem oplossen, kan hoor...;)
 
Last edited:
Tja ik weet zelf natuurlijk ook niets meer dan die paar tweets die hij de wereld in heeft geslingerd.

Ik vroeg me wel af waarom ie t.b.v. verkeersdoorstroming over tunnels aan het nadenken was in plaats van bruggen, zoals bijv. in hier China:
highway-bridges-with-lights-at-night-in-shanghai-china.jpg

(Photo by Denys Nevozhai via Good Free Photos - Free Public Domain Stock Photos, Pics, and Clipart)

Maar hij heeft eerder al aangegeven dat grondstoffen voor accu's (die grotendeels uit de bodem komen) een probleem was dat opgelost dient te worden, dus toen begreep ik zijn interesse in (mijn)tunnels...

Maar wellicht zit ik er helemaal naast en wil-ie echt alleen maar een verkeersprobleem oplossen, kan hoor...;)
Kan zijn dat een tunnel het verkeer tijdens de bouw minder verstoort
 
Die tunnel is gewoon een hobby projectje van hem.

Tweet van Elon:
Hyperloop pod race happening this weekend at SpaceX HQ (near LAX). We built a ~mile long vacuum tube on our campus big enough to fit people.

Die bruggen zijn niet echt een aanwinst voor het stadsbeeld. Tunnels, bij een juiste aanpak en misschien heeft hij die, zijn onzichtbaar. Benieuwd hoe dit verder gaat. Ook naar hyperloop wedstrijd. Weet iemand iets van een link naar streaming?
 
Die bruggen zijn niet echt een aanwinst voor het stadsbeeld. Tunnels, bij een juiste aanpak en misschien heeft hij die, zijn onzichtbaar. Benieuwd hoe dit verder gaat. Ook naar hyperloop wedstrijd. Weet iemand iets van een link naar streaming?

Dit is in ieder geval de test track.
Op het einde zie je links volgens mij de eerste Falcon 9 booster die weer geland is.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN