Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De afwerkingskwaliteit is niet bij elke Mercedes even hoog imo.
Onze eerste ML, had al van in het begin kraakjes in het interieur en ook de passing van de carrosseriedelen was zeer matig.
We kwamen toen uit een 14 jaar oude, in Duitsland geproduceerde, 250D en die vond ik veel hoger staan qua afwerkingsniveau.
Bij de Edition 10 was dat laatste verbeterd, maar de tikjes en kraakjes waren er nog.
Trouwens met beide zijn we regelmatig in de garage geweest om slechte onderdelen te laten vervangen, gelukkig alles in garantie.
Daarom viel het me extra op bij onze testrit met de X75D hoe stil het interieur van de wagen aanvoelde, geen enkel storend geluidje, ook op kasseien. Paneling zou inderdaad beter moeten.
 
Volgens mij volledig onmogelijk om dat te realiseren. De pompstations langs de snelwegen zijn erg matig uitgerust met zware netwerk aansluitingen. En het verzwaren van een aansluiting is langs de snelwegen een kostbare aangelegenheid maar ook vergunningtechnisch erg complex en langdurend.

Dus reken niet te hard op de pompstations. En als het daar niet komt, zal het niet via de oliebedrijven gaan. Ik denk dat Tesla er verstandig aan heeft gedaan om dit samen met hotels te realiseren.

Begrijp me niet verkeerd, andere merken kunnen zeker ver komen, maar zullen nu vol aan de bak moeten om in 2020 iets serieus neer te zetten. en als ze dat nu niet doen, koopt in 2019/ 2020 niemand een ev bij hen, want een lange trip wordt dan gewoon te lastig.

ik wil hier graag even opnieuw de aandacht vestigen op volgend initiatief (met dank aan @fivari voor de tip)
emobility < Für Gäste | Autobahn Tank & Rast GmbH

Kijk eens naar de kaart.... Meteen ook duidelijk dat Fastned echt niet zo'n uniek project is.
overigens héél gebruiksvriendelijk - lijkt wel Tesla :

"Die von Tank & Rast betriebenen Schnellladesäulen können in der Anfangsphase kostenfrei genutzt werden. Tank & Rast übernimmt derzeit die Kosten. Eine Ladekarte ist vorerst nicht notwendig.

Je nach regionalem Betreibermodell ist die Nutzung der Ladestationen entgeltpflichtig. Aktuell ist dies an den von EnBW betriebenen Schnellladesäulen in Baden-Württemberg der Fall. "
 
ik wil hier graag even opnieuw de aandacht vestigen op volgend initiatief (met dank aan @fivari voor de tip)
emobility < Für Gäste | Autobahn Tank & Rast GmbH

Kijk eens naar de kaart.... Meteen ook duidelijk dat Fastned echt niet zo'n uniek project is.
overigens héél gebruiksvriendelijk - lijkt wel Tesla :

"Die von Tank & Rast betriebenen Schnellladesäulen können in der Anfangsphase kostenfrei genutzt werden. Tank & Rast übernimmt derzeit die Kosten. Eine Ladekarte ist vorerst nicht notwendig.

Je nach regionalem Betreibermodell ist die Nutzung der Ladestationen entgeltpflichtig. Aktuell ist dies an den von EnBW betriebenen Schnellladesäulen in Baden-Württemberg der Fall. "
Inderdaad vergelijkbaar met fastned. Maar vergelijkbaar met Tesla's supercharger netwerk. Het verschilt nogal of je een lader hebt staan (veelal abb lader) die DC ChaDeMo en CCS (en dus max 50kw) en AC 22 kan laden. Of 4, 8, 12 en zelfs 16 laders die (in paren) ca. 150 kunnen leveren. Het eerste kan al bijna op een vrij algemene Duitse netwerkaansluiting (huishoudens hebben daar vaak al 3x63a), voor de 8 superchargers op een Tesla locatie heb je wel wat meer nodig.
 

Zonde inderdaad. Het gekke is dat de NHTSA wel tot maximale score komt. Er is iemand (via Teslarati) die mogelijke verklaring heeft.
IMG_2654.jpg
 
Inderdaad vergelijkbaar met fastned. Maar vergelijkbaar met Tesla's supercharger netwerk. Het verschilt nogal of je een lader hebt staan (veelal abb lader) die DC ChaDeMo en CCS (en dus max 50kw) en AC 22 kan laden. Of 4, 8, 12 en zelfs 16 laders die (in paren) ca. 150 kunnen leveren. Het eerste kan al bijna op een vrij algemene Duitse netwerkaansluiting (huishoudens hebben daar vaak al 3x63a), voor de 8 superchargers op een Tesla locatie heb je wel wat meer nodig.

Ik bedoelde de gebruiksvriendelijkheid: plug and charge. Zónder charge.
 
Ik bedoelde de gebruiksvriendelijkheid: plug and charge. Zónder charge.
Excuses, verkeerd begrepen. Helemaal eens. Gemak (plug & charge) is zo enorm belangrijk. Ik heb in het verleden bij Essent/rwe gewerkt. Rwe had een fraaie laadpalen die plug en charge faciliteert. Op de laadpalen in Amsterdam moest dat van de gemeente gedeactiveerd worden. Ook wilden de meeste autofabrikanten er niet aan mee werken. Een pasje zou veel beter werken.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wegvallen stimulering zorgt voor implosie verkoopcijfers.

(ABM FN-Dow Jones) De verkoop van Tesla in Hong Kong is volledig geïmplodeerd nadat een gunstige belastingregel voor elektrische auto's per 1 april is komen te vervallen.

In april werd er volgens een analyse door The Wall Street Journal van verkoopdata geen enkele Tesla Model S of X verkocht. In mei waren dit er slechts vijf.

In het eerste kwartaal van dit jaar werden er nog bijna 3.700 Tesla's verkocht. dat was flink meer dan de in de periode ervoor, en volgde op de aankondiging in februari dat de gunstige belastingregel zou komen te vervallen. In maart alleen al werden er dan ook bijna 3.000 Tesla's verkocht. In de tweede helft van 2016 waren dit er 1.506.

De terugval in de verkoop lijkt een signaal dat Tesla gunstige regelgeving hard nodig heeft. In een verklaring erkende de fabrikant van elektrische auto's dat dergelijke regelgeving inderdaad goed uitpakt, maar dat het commerciële model van de fabrikant "er niet van afhangt". Daarvoor wees het op de groei in China, waar de overheid geen stimulerend beleid voor voert. "Uiteindelijk, als mensen iets willen hebben, dan kopen ze het", zei Tesla.

Door: ABM Financial News.

09-07-2017
 
Wegvallen stimulering zorgt voor implosie verkoopcijfers.

(ABM FN-Dow Jones) De verkoop van Tesla in Hong Kong is volledig geïmplodeerd nadat een gunstige belastingregel voor elektrische auto's per 1 april is komen te vervallen.

In april werd er volgens een analyse door The Wall Street Journal van verkoopdata geen enkele Tesla Model S of X verkocht. In mei waren dit er slechts vijf.

In het eerste kwartaal van dit jaar werden er nog bijna 3.700 Tesla's verkocht. dat was flink meer dan de in de periode ervoor, en volgde op de aankondiging in februari dat de gunstige belastingregel zou komen te vervallen. In maart alleen al werden er dan ook bijna 3.000 Tesla's verkocht. In de tweede helft van 2016 waren dit er 1.506.

De terugval in de verkoop lijkt een signaal dat Tesla gunstige regelgeving hard nodig heeft. In een verklaring erkende de fabrikant van elektrische auto's dat dergelijke regelgeving inderdaad goed uitpakt, maar dat het commerciële model van de fabrikant "er niet van afhangt". Daarvoor wees het op de groei in China, waar de overheid geen stimulerend beleid voor voert. "Uiteindelijk, als mensen iets willen hebben, dan kopen ze het", zei Tesla.

Door: ABM Financial News.

09-07-2017

Grootste drempel is invoertax. Door samenwerking met lokaal bedrijf zal dat wegvallen. Komt op termijn goed maar berichten als deze zijn erg welkom in deze periode, kennelijk.
 
Wegvallen stimulering zorgt voor implosie verkoopcijfers.

(ABM FN-Dow Jones) De verkoop van Tesla in Hong Kong is volledig geïmplodeerd nadat een gunstige belastingregel voor elektrische auto's per 1 april is komen te vervallen.

In april werd er volgens een analyse door The Wall Street Journal van verkoopdata geen enkele Tesla Model S of X verkocht. In mei waren dit er slechts vijf.

In het eerste kwartaal van dit jaar werden er nog bijna 3.700 Tesla's verkocht. dat was flink meer dan de in de periode ervoor, en volgde op de aankondiging in februari dat de gunstige belastingregel zou komen te vervallen. In maart alleen al werden er dan ook bijna 3.000 Tesla's verkocht. In de tweede helft van 2016 waren dit er 1.506.

De terugval in de verkoop lijkt een signaal dat Tesla gunstige regelgeving hard nodig heeft. In een verklaring erkende de fabrikant van elektrische auto's dat dergelijke regelgeving inderdaad goed uitpakt, maar dat het commerciële model van de fabrikant "er niet van afhangt". Daarvoor wees het op de groei in China, waar de overheid geen stimulerend beleid voor voert. "Uiteindelijk, als mensen iets willen hebben, dan kopen ze het", zei Tesla.

Door: ABM Financial News.

09-07-2017
Ik denk dat fiscale stimuli niet nodig zijn. Echter als je eerst een flink voordeel hebt wat plots wegvalt dan is het logisch dat er een dip volgt. In de beleving betaald men dan veel te veel. Na enige tijd zal dat gevoel weg zijn en nemen de verkopen weer toe als het product goed blijkt te zijn.
 
"De A35 bij Hengelo is afgesloten na een ernstig ongeluk. Volgens de politie zijn er meerdere gewonden gevallen. Ter hoogte van de brug over de Haaksbergerstraat is een aanrijding ontstaan tussen meerdere voertuigen."

http://www.rtvoost.nl/nieuws/272473...stige-botsing-tweede-ongeluk-van-vandaag?amp=


Ook een Model X betrokken en er wordt meteen verwezen naar Auto-Pilot en of deze aan staat.

Ik hoop dat het met alle betrokkenen goed gaat. De Tesla ziet er nog aardig goed uit. De Mercedes een stuk minder.

Capture1.PNG

Capture2.PNG

Capture3.PNG
 
  • Informative
Reactions: Billy and FrankNL
Ik weet het, Autoblog is niet de meest serieuze pers, maar de aanleiding van dit bericht is ook in het fd op min of meer dezelfde manier weergegeven. Ik dacht dat de mening van het publiek al enigszins aan het wijzigen was, maar als je de reacties leest springen de tranen in je ogen. Alle misinformatie die ooit is geserveerd is smakelijk tot zich genomen en volledig geaccepteerd als de waarheid.

Bizar: nieuwe subsidieregels leggen autoverkoop Tesla stil
 
Ik weet het, Autoblog is niet de meest serieuze pers, maar de aanleiding van dit bericht is ook in het fd op min of meer dezelfde manier weergegeven. Ik dacht dat de mening van het publiek al enigszins aan het wijzigen was, maar als je de reacties leest springen de tranen in je ogen. Alle misinformatie die ooit is geserveerd is smakelijk tot zich genomen en volledig geaccepteerd als de waarheid.

Bizar: nieuwe subsidieregels leggen autoverkoop Tesla stil

Pffff. ik heb even de commentaren gelezen. Het blijft triest. Mensen zijn zo goed in staat om alles zo om te praten dat het in hun straatje past. Er wordt weer met het Noorse onderzoek gezwaaid (dan is wetenschap geloofwaardig): EV zijn schadelijker dan 8 jaar in een ICE rijden. Andere gaan er tegen in en komen met betere, meer uitgediepte onderzoeken (EV is na 2.5 jaar al schoner, zelfs als we grijze stroom gebruiken) en dan ineens zijn die stukken niet relevant.

En het enge is: die mensen hebben ook stemrecht...