Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Laat ons hopen dat de koersval niet het einde van Ford inluidt. Al zullen vele EV-rijders hier waarschijnlijk reikhalzend naar uitkijken. Wat ik maar wil zeggen: autofabrikanten vallen niet zomaar om.
Schermafbeelding 2018-03-29 om 12.48.05.png
 
Last edited:
Wat een paniek ineens. Wat is er eigenlijk veranderd de afgelopen dagen? Er is een investeerder die een megabedrag short heeft op Tesla die zegt dat het niet goed gaat met Tesla..... Dat verwacht je niet. Daarnaast is er een ernstig ongeval geweest met een model X. Het lijkt er sterk op dat dit ongeval zo ernstig is afgelopen doordat de afscheiding tussen de rijbanen niet volgens de normen is hersteld na eerdere schade. Terecht dat het onderzocht wordt, maar conclusies kun je nog niet trekken. Zeker niet zolang niet duidelijk is op welke wijze de auto bestuurd werd.

De concurrenten doen er natuurlijk ook alles aan om duidelijk te maken dat Tesla gedoemd is. Maar deze zelfde concurrenten hebben het er zelf jaren bij laten zitten met elektrisch rijden. Er is zegge en schrijve één auto van die concurrentie (iPace) te koop zonder dat er ook maar één afgeleverd is. Deze heeft geen enkele zelfrijdende functie, net als al de andere elektrische auto's die er aan komen. De Waymo iPace is als auto voor particulieren niet serieus te nemen zo lelijk met de toegevoegde sensoren op het dak.

Het is erg veel stemmingmakerij door mensen met (verborgen) belangen.

De storm zal wel weer overwaaien.
 
Laat ons hopen dat de koersval niet het einde van Ford inluidt. Al zullen vele EV-rijders hier waarschijnlijk reikhalzend naar uitkijken. Wat ik maar wil zeggen: autofabrikanten vallen niet zomaar om.
View attachment 290143

Ja mooie grafiek en vergelijking, misschien kan iemand het onderstaande rijtje net niet omvallende alsnog gesteunde autofabrikanten aanvullen, zoals daar zijn:
Nissan door Carlos Ghosn + Renault en nu net nog het noodlijdende Mishubishi ingelijfd
Opel tijdens de kredietcrisis zou door Merkel gered worden uit de failliete GM boedel die op het nippertje door Obama overeind is gehouden
Sowieso alles wat frans automobiel is, is meerdere malen gered door de franse overheid
.. en dan heeft Tesla wellicht ?! eigenlijk alleen een ahw 'positief' cashprobleem, puike gewilde producten en een giga backlog aan orders.
 
  • Like
Reactions: Xfrank and robertvg
Wat een paniek ineens. Wat is er eigenlijk veranderd de afgelopen dagen? Er is een investeerder die een megabedrag short heeft op Tesla die zegt dat het niet goed gaat met Tesla..... Dat verwacht je niet. Daarnaast is er een ernstig ongeval geweest met een model X. Het lijkt er sterk op dat dit ongeval zo ernstig is afgelopen doordat de afscheiding tussen de rijbanen niet volgens de normen is hersteld na eerdere schade. Terecht dat het onderzocht wordt, maar conclusies kun je nog niet trekken. Zeker niet zolang niet duidelijk is op welke wijze de auto bestuurd werd.

De concurrenten doen er natuurlijk ook alles aan om duidelijk te maken dat Tesla gedoemd is. Maar deze zelfde concurrenten hebben het er zelf jaren bij laten zitten met elektrisch rijden. Er is zegge en schrijve één auto van die concurrentie (iPace) te koop zonder dat er ook maar één afgeleverd is. Deze heeft geen enkele zelfrijdende functie, net als al de andere elektrische auto's die er aan komen. De Waymo iPace is als auto voor particulieren niet serieus te nemen zo lelijk met de toegevoegde sensoren op het dak.

Het is erg veel stemmingmakerij door mensen met (verborgen) belangen.

De storm zal wel weer overwaaien.

Dit is al jaren zo aan de gang en we kijken er zelf niet echt meer van op. De ervaring leert dat het meestal de voorbode is van een mooie klim, wat best te verwachten is met 1) productie Model 3 wellicht redelijk in de buurt van plan (hoe voorzichtig moet je formuleren) 2) Uitrol navigatie die in stapjes heel goed zal worden 3) Autopilot die springen maakt en 4) wel weer ergens een succesje met "Energy".
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Dat artikel vond wel zijn oorsorong niet bij HLN. Las nu dat Tesla tijdelijk de ptoductie van de s en x stopzet om alle arbeidskrachten voor de model 3 te kunnen inzetten. Er is dan duidelijk toch een vorm van paniek bij het tesla management
Waarom is dat een vorm van paniek ?
Ik zie de link niet.


ter info : Ik heb ruim 30jaar ervaring in operations, en heb ook lijnen stilgelegd om andere extra te bemannen omdat de noodzaak daar was. Daar kwam géén paniek bij, dat was telkens wel overwogen; in alle rust en kalmte én bij volle verstand.;)


nog een voorbeeld : niet iedereen die een S of een X heeft, heeft nu een 3 besteld. En plots is dat nu een probleem. Que ???
Moet iedereen die pakweg ooit een Audi heeft besteld, nu ineens de E-tron bestellen ?
En als dat niet gebeurd; wil dat dan zeggen dat Audi op sterven na dood zou zijn ?

Misschien nog eens herinneren aan deze : Elon Musk on Model 3: 'We're going to go through at least 6 months of production hell'
Elon Musk wist zelf zeer goed dat ze minimaal 6 maanden 'hun pere' zouden zien.
Intussen zijn ze misschien nog niet daar waar ze zelf willen staan; maar Model-3 is wél de meest uitgeleverde electrische (BEV én PHEV) auto in de VS dit jaar.

Wat écht telt is de kwaliteit van de auto. En het is intussen voor iedereen die niet blind is duidelijk dat de Model-3 stukken beter is dan Tesla zelf durft aan te geven.
 
Last edited:
Waarom is dat een vorm van paniek ?
Ik zie de link niet.


ter info : Ik heb ruim 30jaar ervaring in operations, en heb ook lijnen stilgelegd om andere extra te bemannen omdat de noodzaak daar was. Daar kwam géén paniek bij, dat was telkens wel overwogen; in alle rust en kalmte én bij volle verstand.;)


nog een voorbeeld : niet iedereen die een S of een X heeft, heeft nu een 3 besteld. En plots is dat nu een probleem. Que ???
Moet iedereen die pakweg ooit een Audi heeft besteld, nu ineens de E-tron bestellen ?
En als dat niet gebeurd; wil dat dan zeggen dat Audi op sterven na dood zou zijn ?

Misschien nog eens herinneren aan deze : Elon Musk on Model 3: 'We're going to go through at least 6 months of production hell'
Elon Musk wist zelf zeer goed dat ze minimaal 6 maanden 'hun pere' zouden zien.
Intussen zijn ze misschien nog niet daar waar ze zelf willen staan; maar Model-3 is wél de meest uitgeleverde electrische (BEV én PHEV) auto in de VS dit jaar.

Wat écht telt is de kwaliteit van de auto. En het is intussen voor iedereen die niet blind is duidelijk dat de Model-3 stukken beter is dan Tesla zelf durft aan te geven.

Allemaal waar denk ik ook, maar het automatisen van de M3 produktie is een ander ding, waarschijnlijk zorgelijk en zeer waarschijnlijk ook niet de sterkste kant van Elon. Zie oa
It’s clear, Tesla needs a COO and it can’t come soon enough
waarin bijvoobeeld over het toch zeer zeer risciovolle SpaceX ( lees ook maar eens de biografie Elon Musk van Ashley Vance ) wordt opgemerkt:
...President and COO Gwynne Shotwell joined SpaceX as the 11th employee in 2002 and has turned Musk’s passion for Space into a business with over $12 billion in order contracts....
Elon kan op het gebied van Operating wel wat hulp en sturing gebruiken. Stel zo iemand maar aan en licht dan volgende week meteen in detail de liquiditeitspositie toe en / of liever verbeter die ook maar. Via buren Larry Page, Tim Cook of zoiets...:D Zou een hoop kou uit de lucht halen.
 

Even doorlezen op de Usa Tesla sites en dan blijkt het om een paar boutjes van een Bosch onderdeel te gaan, die als je veel met je Tesla op de Noordpool rondrijdt misschien heel misschien etc etc .....

Welke ICE fabrikant riep onlangs ook al weer 1 miljoen auto's of ziets terug omdat het stuur kon afbreken, wat al een paar keer gebeurd was ?!
 
Allemaal waar denk ik ook, maar het automatisen van de M3 produktie is een ander ding, waarschijnlijk zorgelijk en zeer waarschijnlijk ook niet de sterkste kant van Elon. Zie oa
It’s clear, Tesla needs a COO and it can’t come soon enough
waarin bijvoobeeld over het toch zeer zeer risciovolle SpaceX ( lees ook maar eens de biografie Elon Musk van Ashley Vance ) wordt opgemerkt:
...President and COO Gwynne Shotwell joined SpaceX as the 11th employee in 2002 and has turned Musk’s passion for Space into a business with over $12 billion in order contracts....
Elon kan op het gebied van Operating wel wat hulp en sturing gebruiken. Stel zo iemand maar aan en licht dan volgende week meteen in detail de liquiditeitspositie toe en / of liever verbeter die ook maar. Via buren Larry Page, Tim Cook of zoiets...:D Zou een hoop kou uit de lucht halen.

dàt is een ander verhaal - en als je zou makkelijk zou kunnen terugzoeken op dit forum zou je idd. zien dat ikzelf en ook andere ouwe getrouwe van het forum daar al langer op hopen.
Tesla is intussen te groot, véél te groot - de manier van werken van Elon past niet meer bij dit grote bedrijf.
CEO, CTO : absoluut de beste man, het zou een ramp zijn voor Tesla dat hij deze jobs niet zou doen.
Maar COO : aub dringend invullen door een derde.
 
dàt is een ander verhaal - en als je zou makkelijk zou kunnen terugzoeken op dit forum zou je idd. zien dat ikzelf en ook andere ouwe getrouwe van het forum daar al langer op hopen.
Tesla is intussen te groot, véél te groot - de manier van werken van Elon past niet meer bij dit grote bedrijf.
CEO, CTO : absoluut de beste man, het zou een ramp zijn voor Tesla dat hij deze jobs niet zou doen.
Maar COO : aub dringend invullen door een derde.

Okay, sorry, het valt als relatieve newbie op dit forum ( sinds onze M3 reservering aug '17 ) soms niet mee bij te houden wat waar gepost wordt 1). Goed om te horen dat deze COO-zorg hier ook breed leeft.

Ad 1) ..ik blijf me er als NL privérijder over verbazen waar het bijtellingsspook al niet opduikt.... :D