Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Alle BMW's worden binnen 10 jaar elektrisch: BMW: All Models Electric Within Decade - NASDAQ.com

Ik kon het niet laten om pisnijdig te worden tijdens het lezen van dit bericht. Weet niet of het op deze manier werd gecommuniceerd door BMW maar blijkbaar is de enige reden om in te zetten op elektrisch de verplichting vanuit Europa om de emissies te verlagen. Dit is toch niet te geloven. In plaats van dit positief te positioneren en zelf het milieu voorop te stellen, ongeacht of dit nu een verplichting is uit Europa of niet. Als ze dus zelf zouden mogen kiezen, zouden ze lekker doorgaan met het produceren van enkel ICE voertuigen. En ik heb mijn hele leven met BMW gereden dus dat maakt me dubbel zo nijdig. :cursing:
 
Ik kon het niet laten om pisnijdig te worden tijdens het lezen van dit bericht. Weet niet of het op deze manier werd gecommuniceerd door BMW maar blijkbaar is de enige reden om in te zetten op elektrisch de verplichting vanuit Europa om de emissies te verlagen. Dit is toch niet te geloven. In plaats van dit positief te positioneren en zelf het milieu voorop te stellen, ongeacht of dit nu een verplichting is uit Europa of niet. Als ze dus zelf zouden mogen kiezen, zouden ze lekker doorgaan met het produceren van enkel ICE voertuigen. En ik heb mijn hele leven met BMW gereden dus dat maakt me dubbel zo nijdig. :cursing:

Denk om je bloeddruk, Jan! :wink:
 
ik heb deze week m'n eerste B-klasse Electric Drive gespot.
Onze garagehouder heeft er meteen een besteld na een proefrit in mijn Tesla. Hij was één van de eerste in Nederland. Kwam me later vertellen dat mijn laadpunt in de garage maar 11kwh gaf. Hem uitgelegd en getoond dat ie toch echt 22kwh kon leveren. Hij vervolgens contact met Mercedes opgenomen waarom dat was.... Of er geen duo lader geplaatst kon worden:crying:. Euh, nee. Of ze dan niet zo'n Chademo adapter konden leveren... Nee dat wilde ze niet. Hij heeft mij toen gevraagd of ik er één voor hem bij Tesla wilde kopen. Heb m voorzichtig uitgelegd dat dat niet ging werken:frown:.

Ondanks dat hij erg teleurgesteld is dat de B-electric max met 11kwh kan laden is hij toch erg tevreden over het electrisch rijden.
 
Ik kon het niet laten om pisnijdig te worden tijdens het lezen van dit bericht. Weet niet of het op deze manier werd gecommuniceerd door BMW maar blijkbaar is de enige reden om in te zetten op elektrisch de verplichting vanuit Europa om de emissies te verlagen. Dit is toch niet te geloven. In plaats van dit positief te positioneren en zelf het milieu voorop te stellen, ongeacht of dit nu een verplichting is uit Europa of niet. Als ze dus zelf zouden mogen kiezen, zouden ze lekker doorgaan met het produceren van enkel ICE voertuigen. En ik heb mijn hele leven met BMW gereden dus dat maakt me dubbel zo nijdig. :cursing:
Wat betekent het ook al weer, die letters BMW... Benzine Motoren Wereldwijd? :tongue:
 
Ik kon het niet laten om pisnijdig te worden tijdens het lezen van dit bericht. Weet niet of het op deze manier werd gecommuniceerd door BMW maar blijkbaar is de enige reden om in te zetten op elektrisch de verplichting vanuit Europa om de emissies te verlagen. Dit is toch niet te geloven. In plaats van dit positief te positioneren en zelf het milieu voorop te stellen, ongeacht of dit nu een verplichting is uit Europa of niet. Als ze dus zelf zouden mogen kiezen, zouden ze lekker doorgaan met het produceren van enkel ICE voertuigen. En ik heb mijn hele leven met BMW gereden dus dat maakt me dubbel zo nijdig. :cursing:

Waarom ik hier kwaad over word: de titel zegt "All models electric", terwijl het stuk toch duidelijk verteld "BMW now intends to convert all its vehicles to some configuration of plug-in hybrid".
Nee daar schieten we lekker mee op.
 
Last edited:
Tegelijk wat info over de reserveringen voor Model X. Meer dan 30k en na correctie i.v.m. mogelijke cancelations toch nog meer dan 26 k.

Tesla could have as much as ~27,000 ahead of launch | Electrek

En verderop, De Amerikaanse VAMIL willekeurige afschrijving (maar dan op uitsluitend auto's van boven de 6,000lbs, AKA Hummer tax loophole) is mogelijk van toepassing op de Model X tot $ 25.000. Dat gaat de sales daar in elk geval een aardige boost geven.

http://electrek.co/2015/09/03/tesla-model-x-will-potentially-be-eligible-for-25000-in-tax-deduction/
 
Eerste Tesla politie auto:
394ba0ebad775b75ac0a4d3655551b90.jpg

Twitter