Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben even gaan kijken: natuurlijk staat er hier en daar onzin, maar ik vind het niveau van de reacties toch een stuk beter dan dat Telegraaf artikeltje. En de teneur is toch niet per definitie dat elektrisch "slecht" is?

Dat komt door het reactie systeem van Tweakers. Mensen geven punten aan reacties en slechte reacties worden zo weg gefiltert. Het ziet er inmiddels al stukken beter uit.

Ik vond alleen deze nog:

Maar dat elektrische auto's in Nederland voor ongeveer 90% worden opgeladen door op kolen gestookte energie centrales vergeet je dan voor het gemak even. Is dat schoon? Nee, verre van. En ter info, er komen binnenkort een paar nieuwe kolen centrales nieuw bij.
Lokaal, waar die Tesla rijd is het inderdaad schoner. Klopt als een bus.
Maar als je uitzoomt en de wereld in het geheel in beeld neemt, accu's opgeladen door kolen, de levensduur van de accu's van een X jaar pakt, het afval (milieubelasting daarvan) van de accu's in acht neemt, zal een zuinige diesel over dezelfde tijdspanne schoner zijn voor het milieu.
 
Ik ben even gaan kijken: natuurlijk staat er hier en daar onzin, maar ik vind het niveau van de reacties toch een stuk beter dan dat Telegraaf artikeltje. En de teneur is toch niet per definitie dat elektrisch "slecht" is?

Ik vind het ook wel meevallen, al ontaardt het ook hier weer in geleuter. Maar echte trollen zie ik er niet bij (of ze hebben hun zondagse pak aan gedaan). Ik heb overigens niet alle reacties gelezen. Vaak zijn alleen de eerste 15 relevant ;)
 
Nee, dat is eigenlijk niet hilarisch. Het probleem is dat ze deze onzin ook verspreiden bij het koffie automaat op het werk, tijdens een biertje in de kroeg en ook bij het kringgesprek op de verjaardag.

Je vergeet nog de belangrijkste: dealers van ICE of hybride wagens.
Bij BMW zijn ze zo gebrainwashed dat ze beweren dat hybride de toekomst is.
Uiteraard enkel en alleen in functie van het halen van de alsmaar strengere CO2 normen.
 
Dat is raar, bij mij hier in mijn browser niet. Wellicht een Tapatalk (App?) ding?

Zo ziet het er uit in tapatalk:
cf1e138bc6bede92d287e1870696ca11.jpg
 
Weer iets uit de bubblesfeer. Audi E-tron Quattro Concept komt Tesla Model X slopen - Autoblog.nl

Lachen hoe men een concept van een concept die pas ergens 2018 wellicht leverbaar nu al een dergelijke status wil geven.
En oh, waar haalt men de batterijen?

Lucht is tegenwoordig een gemakkelijk te verkopen product. Hier zal ik niet voor naar Frankfurt rijden.

Aanvulling: Net gelezen in Autobild.de. Tesla Model X (September 2015): Bilder, Leistungsdaten, Preise - autobild.de
Model X zal zeker niet in Frankfurt te zien zijn.

"Wann wir es hierzulande zu sehen bekommen, ist noch nicht klar: Auf der IAA in Frankfurt (17. bis 27. September 2015) wird er definitiv nicht zu sehen sein. Die Auslieferung der ersten Exemplare soll in den USA Ende September beginnen."

Definitieve reden dus om thuis te blijven. Ik denk ook wel dat het slim is om hem niet in Frankfurt te presenteren. Laat het hun feestje zijn en als de stormpjes geluwd zijn dan begint het pas. Eind september de eerste afleveringen en het Internet doet de rest. Wel goed als men in Frankfurt op de Tesla stand veel aandacht geeft aan het benijdenswaardige SuC-net in Duitsland met inmiddels 50 lokaties, de snelste laders en in bijna alle gevallen 6 tot 8 stalls per lokatie. 1 + 1 = 2
 
Last edited:
Weer iets uit de bubblesfeer. Audi E-tron Quattro Concept komt Tesla Model X slopen - Autoblog.nl

Lachen hoe men een concept van een concept die pas ergens 2018 wellicht leverbaar nu al een dergelijke status wil geven.
En oh, waar haalt men de batterijen?

"Voorsprong door afkijken"

maar ook:
"Met een 95 kWh-grote accu kom je 500 kilometer ver en wordt de dikste Tesla van het moment met 5 kWh afgetroefd"
Dat zou zo zijn als die Audi er op dit moment zou zijn, in 2018 heeft Tesla wel weer wat groters.