Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Elektrisch rijden zal ook niet het eeuwige leven hebben. Wat zou hierna komen? Beetje gras erin en gaan? Of gewoon direct op de zonne-energie?

8-startrek.jpg
 
Tesla Beta Firmware 7.1 Adds Autopilot Restrictions - TESLARATI.com

Hier ook verhaal over 7.1 en meteen mensen die gaan schreeuwen om rechtszaken als bepaalde functies worden aangepast. Ze vergeten voor het gemak dat Autopilot een beta betreft...

Sommige Tesla rijders ben ik echt beu aan het raken. Het wordt de laatste tijd wel veel gezeur rondom vaak niets. Tesla is zelf ook nog zoekende en weet alles niet perfect goed te doen de eerste keer.

Direct gaan zeuren met rechtzaken, zucht... Echt, moet dat nou?
 
Ja dit moet. Niet omdat ik het er mee eens ben. Integendeel. Maar omdat Tesla nu de fase van een underdog, van een leuke nieuweling, van een startup ontgroeit. En daar hoort de harde werkelijkheid van een breed en veelal egoïstisch publiek bij.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen. Face the music. Be a man about it.

Gewoon goed dat dit gebeurt. Hoe raar het ook klinkt
Hoort bij volwassenen worden.
 
Ja dit moet. Niet omdat ik het er mee eens ben. Integendeel. Maar omdat Tesla nu de fase van een underdog, van een leuke nieuweling, van een startup ontgroeit. En daar hoort de harde werkelijkheid van een breed en veelal egoïstisch publiek bij.
If you can't stand the heat, get out of the kitchen. Face the music. Be a man about it.

Gewoon goed dat dit gebeurt. Hoe raar het ook klinkt
Hoort bij volwassenen worden.

Een beetje kort door de bocht. Het is overigens niet Tesla die zich ergert, die laten dit gewoon langs zich afglijden, maar voor de betrokken Teslarijder komt al de kritiek gewoon ergerlijk over. Want waar gaat het nu eigenlijk om? Een tijdje terug is Auto Pilot vrijgegeven met daarbij een aantal duidelijke instructies. Op de eerste plaats dat het een beta is en op de tweede plaats dat hij alleen gebruikt mag worden op snelwegen en wegen met gescheiden rijbanen. Tesla geeft het vertrouwen aan zijn rijders dat zij zich conform gedragen. Dat is al een flink stuk volwassenheid ten opzichte van de klanten want bijvoorbeeld BMW maakt zich ervan af (ook voor hen een welkom excuus voor het feit dat zij het niet leveren) door te zeggen dat zij het pas gaan doen als het 100% af is.

Vervolgens gaan er idiote video's de wereld rond waarin de Auto Pilot belachelijk wordt gemaakt door, al dan niet gefaked, te tonen dat het heel gevaarlijk is, juist door dat te doen wat in strijd is met de instructies.
Om deze, (bepaald schadelijke want de media is gek op alles wat Tesla maar schade kan toebrengen, overigens een compliment voor Tesla want dan doen ze goede dingen), wantoestanden voortaan uit te sluiten maakt men materieel onmogelijk wat formeel niet toegestaan was. Dit begrijp ik uit de publicaties die weer zijn gebaseerd op uitgelekte info over 7.1. Eigenlijk alleen een beperking voor het gebruik op wegen met tegenliggers door de Auto Pilot niet te laten werken boven 72 km/uur. Ze hadden het ook helemaal kunnen uitzetten. En de noodzaak dat de bestuurdersstoel bezet is wanneer AP wordt ingeschakeld. Waar hebben we het over????

Verder komen er uitbreidingen bij, zoals vloeiender rijgedrag bij met name uit- en toeritten, uitbreiding van het zelf parkeren en nog wat verbeteringen aan de UI en blijven er vooruitzichten op nog meer toekomstige uitbreidingen.

Neen, ik denk dat Tesla volwassen genoeg is maar dat de klagende gebruikers (misschien zijn het trouwens niet eens gebruikers) wat volwassen gedrag mogen tonen.
 
Last edited:
Ja dit moet. Niet omdat ik het er mee eens ben. Integendeel. Maar omdat Tesla nu de fase van een underdog, van een leuke nieuweling, van een startup ontgroeit. En daar hoort de harde werkelijkheid van een breed en veelal egoïstisch publiek bij.
Misschien is het dat publiek waar ik gewoon slecht tegen kan.

Komt denk ik ook doordat ik zelf in de software ontwikkeling werk en weet hoe lastig iets kán zijn om te maken. Misschien begrijp ik de Model S té goed om te zien hoe complexe machine (software!) het is.

Maar verder aan al die mensen, koop lekker die BMW die vanaf dat hij de showroom uit rijd nooit moderner zal worden.
 
+1.

Misschien moet Tesla selectiever worden.
Tesla is bezig met cutting-edge technologie, en dit gaat gepaard met testen.
Een test kàn ook tegenvallen en soms moet er een stap terug gezet worden.

Misschien moeten ze deze hightech features niet meer in het wild distribueren; maar enkel bij fans.

Diegenen die zweren bij platgewandelde paden en beproefde technologie -in zoverre ze dan al Tesla rijden- moeten dan met uitgeteste productieversies van 3 releases ervoor rijden.
 
Last edited:
Men heeft weer wat. Brom en andere geluiden in de motor zijn gelijk mayor failures.

Two-Thirds of Earliest Tesla Drivetrains To Fail In 60,000 Miles, Owner Data Suggests

Ho ho, wel objectief blijven Hans, er staat in het artikel niets over 'mayor failures', het gaat alleen maar over drive swaps. De oorzaak van die drive swaps wordt niet besproken (kan brom zijn). Het artikel is niet best geschreven, maar ik kan er niks fouts in vinden. Op basis van hun gegevens berekenen ze dat statistisch 63% van de early drive trains voordat ze 60.000 mijl hebben bereikt zullen zijn vervangen. Dat klopt prima met onze ervaringen op het forum. Hoeveel mensen hier met meer dan een ton op de teller hebben hun originele drive train nog?