Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Das Kapital: De Porsche die de Tesla moet slopen

"Porsche claimt dat de auto straks voor 80% kan worden opgeladen in een kwartiertje. Als dat lukt, heb je straks echt wat aan deze auto. Nu alleen nog hopen dat ze beter in elkaar zitten dan de Tesla." Iets zegt mij dat ze bij Daskapital niet echt fan zijn van tesla.... :confused:

Ik denk dat Porsche nog het meeste last heeft van deze prullaria publicaties. En natuurlijk rollen de stenen en komen ze er onder vandaan met de bijbehorende commentaren en zijn er weer kliks gegenereerd.
 
Ik denk dat iemand ze uit moet leggen dat hoewel de belastingvoordelen zoals MIA idd minder zijn voor de PHEVs, de aankomende verhoging mbt bijtelling van 7% naar 15% zorgt voor koopgekte bij traditionelere rijders die nog geen tesla durven kopen....

Anders moet hij volgend jaar als die PHEVs weer ingezakt zijn, concluderen dat Tesla het onverklaarbaar goed doet in NL...
 
Je kan een Tesla-fan zoals ik zijn en vinden dat een Porsche betere afwerking en kwaliteit heeft. In een nieuwe Targa gaan zitten en wow. Gas geven in de tunnel: wow. Blik op de snelheidsmeter daarbij: is dit alles?
Maar met een auto van € 250.000 ga je geen markt openbreken, of de verkoop van een 60% goedkopere Tesla slopen.

Das Kapital: De Porsche die de Tesla moet slopen

"Porsche claimt dat de auto straks voor 80% kan worden opgeladen in een kwartiertje. Als dat lukt, heb je straks echt wat aan deze auto. Nu alleen nog hopen dat ze beter in elkaar zitten dan de Tesla." Iets zegt mij dat ze bij Daskapital niet echt fan zijn van tesla.... :confused:
 
Ik denk dat iemand ze uit moet leggen dat hoewel de belastingvoordelen zoals MIA idd minder zijn voor de PHEVs, de aankomende verhoging mbt bijtelling van 7% naar 15% zorgt voor koopgekte bij traditionelere rijders die nog geen tesla durven kopen....

Anders moet hij volgend jaar als die PHEVs weer ingezakt zijn, concluderen dat Tesla het onverklaarbaar goed doet in NL...

Durven? Het is eerder kunnen kopen. Een gte kost 37k een foutlander 42k ofzo dat is toch andere koek dan 110k voor een tesla. De lease bedragen zijn ook van groot verschil.
 
En dan dit zinnetje uit dat artikel:
"meteen nadat de charismatische Tesla-baas Elon Musk hem op 30 april in een Apple-achtige show presenteerde, kwamen er ruim honderdduizend bestellingen binnen"
Je kunt heel veel van Elon Musk zeggen, maar hij heeft net zoveel charisma als die hoedenplank in zijn auto.

Nou, hij klinkt in ieder geval oprecht, vertelt misschien niet gelikt, maar hij verteld altijd wel een interessant verhaal. Er zijn namelijk ook mensen die met een heleboel woorden niets vertellen en dus totaal niet interessant zijn.
 
Nou, hij klinkt in ieder geval oprecht, vertelt misschien niet gelikt, maar hij verteld altijd wel een interessant verhaal. Er zijn namelijk ook mensen die met een heleboel woorden niets vertellen en dus totaal niet interessant zijn.
Euh....wie bedoel je? :wink:
Verder wel met je eens hoor. Maar is nog wel iets anders dan charisma.

Ik wacht nog een tijdje af met die powerwall. Niet alleen omdat salderen nog kan, maar ik heb toch het gevoel dat er nog wat batterij-ontwikkelingen voor de deur staan.
 
Eerst maar het salderen afwachten in NL.
Die saldering wordt niet afgeschaft is mijn overtuiging. Net zomin als dat het bijtellingspercentage voor EV's over een paar jaar fors verhoogd zal worden. Denk ik.
Dat denk ik omdat we op dit moment zo ongeveer het meest ongunstige bewind in den Haag hebben zitten als het gaat over het milieu. Dus bij de volgende verkiezingen is de kans groot dat er een groene(re) wind gaat waaien in Den Haag. Met bijbehorende maatregelen.
Maar het blijft politiek, dus zeg nooit nooit.