Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Uit het artikel:

" Want er is ook een dure nul-emissie-auto van een gevestigde fabrikant met een dealernetwerk: de waterstofauto Mirai van Toyota. In Nederland is de Mirai nog niet te koop, maar in Duitsland kost de auto 79.000 euro. Pure luxe, maar voor waterstofauto’s geldt de grens van 50.000 euro niet, schrijft Wiebes. Logisch."


Het is hier in NL al dus niet veel beter dan de dealer-protectie in Amerika. Ben benieuwd of het de tweede kamer lukt om de 4% voor de volle 100% van de aanschafprijs te gaan laten gelden.

-
 
En als ik de beoogde concurrentie bekijk (bv Audi A4) dan moet je toch echt moeite doen om onder de 45K-Euro te blijven. Beetje opleuken en je zit op 55K-Euro. Ik verwacht dan ook dat de model 3 ook in deze 35-70 K-Euro prijsrange gaat komen. Nog ca 24 maanden ( TeslaTime?) geduld en dan zal alles duidelijk worden...
 
Wat ik gelezen heb, is dat enkel de raffinage van olie tot benzine, ongeveer 1,8kWh vergt per 1 liter benzine. Oftewel, enkel het niet raffineren van 1 liter benzine, waarop een auto ca. 12 km rijdt, kan een EV al snel 9 km rijden. Dan hebben we het nog niet gehad over de uitstoot van dat het raffinageproces zelf.
Zelfs 4kWh dacht ik.

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -
 
En als ik de beoogde concurrentie bekijk (bv Audi A4) dan moet je toch echt moeite doen om onder de 45K-Euro te blijven. Beetje opleuken en je zit op 55K-Euro. Ik verwacht dan ook dat de model 3 ook in deze 35-70 K-Euro prijsrange gaat komen. Nog ca 24 maanden ( TeslaTime?) geduld en dan zal alles duidelijk worden...
Las dit zojuist:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24447243/__Tesla_komt_met_batterijauto_van__31.000__.html

Als je in maart kunt gaan bestellen hoop ik dat er voor die tijd ook een keer iets duidelijk wordt over hoe Model 3 er uit gaat zien.
 
in beide artikelen wordt gesteld dat de model III in de gigafactory wordt geproduceerd. Lijkt me niet toch?

Hoe meer ik het nieuws op de voet volg, hoe meer het me opvalt hoe slecht die journalisten hun werk eigenlijk doen. Er is duidelijk gezegd dat de Gigafactory fully operational moet zijn om de batterijen benodigd voor de M3 te kunnen produceren.
https://twitter.com/elonmusk/status/639171519197777920

En Matthijs Bouwman moet ook z'n werk beter doen: die 50.000 max op het bijtellingstarief gaat pas 2019 in.
 
Hoe meer ik het nieuws op de voet volg, hoe meer het me opvalt hoe slecht die journalisten hun werk eigenlijk doen. Er is duidelijk gezegd dat de Gigafactory fully operational moet zijn om de batterijen benodigd voor de M3 te kunnen produceren.
https://twitter.com/elonmusk/status/639171519197777920

En Matthijs Bouwman moet ook z'n werk beter doen: die 50.000 max op het bijtellingstarief gaat pas 2019 in.

Benieuwd of het Tesla lukt dat ik bij "M3" de associatie met een Tesla model III heb en niet meer met een BMW M3[emoji6]
 
hopelijk krijgen bestaande klanten voorrang, anders zou het wel eens heeeeel lang wachten kunnen worden op de model 3:wink:

Dat zou een luxeprobleem zijn voor Tesla. Hoe sneller de Gigafactory klaar is, hoe beter. Ik heb de journalist die het artikel heeft geschreven wat moeten helpen (zie commentaren). Hij heeft het artikel dan verbeterd maar er staat nog steeds een taalfout in. Zo kan ik bezig blijven. :smile:
 
Dat zou een luxeprobleem zijn voor Tesla. Hoe sneller de Gigafactory klaar is, hoe beter. Ik heb de journalist die het artikel heeft geschreven wat moeten helpen (zie commentaren). Hij heeft het artikel dan verbeterd maar er staat nog steeds een taalfout in. Zo kan ik bezig blijven. :smile:
Grappig, bij het lezen was ik aangenaam verrast dat er eindelijk een journalist was die het wel begreep (dat de Model III niet in de Gigafactory wordt gebouwd). Blijkbaar pas na input van jou...
 
Grappig, bij het lezen was ik aangenaam verrast dat er eindelijk een journalist was die het wel begreep (dat de Model III niet in de Gigafactory wordt gebouwd). Blijkbaar pas na input van jou...

We moeten de goede zaak wat vooruit helpen he. Er wordt nog steeds te veel onzin verteld over elektrische wagens. De verkopers bij de dealers die geen elektrische wagens in hun gamma hebben kunnen er ook wat van. De boel moet om, het is enkel een kwestie van tijd.