Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Is wel raar dat ze in de ICE alle mogelijke optimalisaties mogen toepassen om de verbruikstest uit te voeren. En bij de S hebben ze precies ineens de legerbotinnes aangetrokken. 't Is algemeen geweten dat die Ecotest niet representatief zijn voor de waardes in dagdagelijks gebruik.

Klopt, maar deze ECOtest is uitgebreider dan de Europese NEDC test (al begint de test wel met de NEDC cyclus). Dit heeft tot gevolg dat het verbruik hoger ligt dan bij de NEDC cyclus en dus hoger dan de fabrieksopgave. Zie hier wat info omtrent wijze van testen: EcoTest
 
Ik kijk naar de waarde die onder labcondities zijn uitgevoerd. Deze data zijn dezelfde als die de consumentenbond hanteert en komen van een gestandaardiseerde test uit Duitsland (Ecotest). Daar is ook de Model S 136 gram per km op gebaseerd. Spritmonitor is gebaseerd op mensen in de praktijk en dat is afhankelijk van heel veel factoren om nog niet te beginnen over de vraag of het wel representatief is (niet iedereen houdt het immers bij). De ecotest geeft een energiegebruik (inclusief laadverlies) op van 242 Wh/km voor de Model S, het gaat daarbij om de P85 als ik mij niet vergis.
Blijft een moeilijke die labocondities: ik begrijp dat je het verbruik van wagens enkel onderling kan vergelijken aan de hand van labotests, maar relevanter is toch het reëel verbruik.
Mijn Zoe verbruikt gemiddeld over twee jaar en ruim 30.000km, ladingverliezen inbegrepen, 18,3 kWh/100 km. Ecotest geeft 21,4 kWh/100km.
Mijn Peugeot RXH, een diesel-hybride, geeft over 37.000 km een reëel verbruik van 6,04l/100km terwijl ECOtest 4,8 l/100km geeft.
Mijn buur, die echt met kousenvoetjes rijdt, heeft een Prius+: reëel verbruik net iets meer dan 6l/100km. Ecotest geeft 5,3 l/100km.
Mijn indruk komt, op basis van mijn mini-onderzoek, overeen met die van Enigma: de labcondities lijken het reëel verbruik van een EV eerder te overschatten en dat van een ICE eerder te onderschatten.
 
Er is vast een 'company policy' bij Tesla Motors dat er geen uitspraken worden gedaan over individuele gevallen.
(Daar valt bewust lekken dan ook onder.)

Een uitspraak van de RDW over de immers gehomologeerde auto, of de politie over de toedracht van het ongeval, lijkt me eerder voor de hand te liggen, uiteraard na raadpleging van de Tesla experts.
 
En die giet er een nog zuurder sausje over heen :rolleyes:

Als ik Tesla was zou ik bovenop zoiets springen en goed kijken naar de data. Als het de Tesla AP was dan moeten er lessen uit opgemaakt worden. Indien het niet de Tesla AP maar gewoon Driver Orientation Malfunction (DOM) dan zou ik dat ook meteen online laten lekken.

Waarom lekken, als de bestuurder iets beweert wat simpelweg niet waar is dan mag je daar best voor uitkomen dat het niet zo is. Ik denk eerder dat het een marco bakkertje is. Want het is geen kleine schade ook hij is er echt in/ onder gedoken.
 
Had de Tesla niet moeten ingrijpen dan? Ik bedoel dat wanneer een voertuig voor de Tesla langzamer rijdt of zelfs stil staat dat de Tesla dan zelfstandig remt of tot stilstand komt ongeacht of ACC actief is of niet? (beginners vraag)

De Model S heeft inderdaad Collision Avoidance, maar ik weet niet zo goed welke acties deze functie kunnen blokkeren of verhinderen.
 
Spreekt er iemand beter Noors dan Google?

Havarikommisjonen vil ikke undersøke Tesla-brann

Ik begrijp dat onderzoek is stopgezet omdat brand in auto is begonnen. Iemand een betere vertaling?

Het onderzoek is voor Tesla nog niet gestopt, Tesla gaat door met onderzoeken en zegt te laten weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn. De politie heeft wel besloten te stoppen met het onderzoek, omdat er geen bewijzen zijn dat het gaat om brandstichting/misdrijf.

EDIT: hierbij de vertaling van Google:
AIBN zal Tesla-het-vuren niet onderzoekenAIBN heeft geconcludeerd dat zij geen onderzoek naar Tesla brand op Brokelandsheia 1 januari zal starten. Nu wordt ook laadstation opende opnieuw.

- We waren in twijfel of we verder moeten gaan met dit, maar koos ervoor om uw baan op te zeggen zonder rekening rapport zegt Rolf Mellum, directeur van Accident Investigation Board voor het transport, naar Agderposten.

Vrijgegeven
De politie heeft de huidige laadstation in Brokelandsheia in Gjerstad vrijgegeven, hoewel technici misdaad nog niet haar verslag hebben ingediend.

Volgens Odd Holum, politiechef Risor, suggereren dingen waren dat de brand is ontstaan ​​in de auto, een Tesla Model S, en niet in het laadstation.
De auto wordt vrijgegeven aan de verzekeringsmaatschappij Gjensidige.
De politie zal niet meer studies uit te voeren, omdat het beweerde Holum is zeer weinig bewijs van enig misdrijf.

Niet meer enquêtes
Volgens Arne Voll, Chief Gjensidige, de auto zal in de nabije toekomst, waarschijnlijk binnen een week tijd, onderzoekt de auto in samenwerking met de fabrikant.

- Voor zowel ons en Tesla is het zeer interessant om uit te vinden van de oorzaak van de brand.

Tesla communicatie manager in Noorwegen, zelfs Sandvold Roland, schrijft in een e-mail naar Agderposten dat hun onderzoek is nog steeds gaande is en dat zij zullen melden als ze iets nieuws te vertellen.

Heeft trok de aandacht
Het vuur moet de enige in zijn soort in de wereld en daarom heeft de aandacht getrokken tot ver buiten de grenzen van Zuid-Noorwegen.

Odd Holum zei Agderposten dat hij heeft ervaren dat Tesla zeer coöperatief in verband met de werkzaamheden rond het vuur op Brokelandsheia 1 januari is geweest.

Kan geen gebruik maken van water
De brand werd gemeld aan de brandweer om 14.40 uur op 1 januari. De brandweer snel aangekomen bij de plek en sleepte de auto weg van het laadstation.

Als er een risico voor het leven of andere eigendommen, probeerde de brandweer niet actief blussen.

De brandweer legde Agderposten dat ze niet kunnen gebruik maken van het water van de brand in elektrische voertuigen.

Hoogspanning
Dit verklaart Hans Henrik Bakke, noodhulp manager in Oost Agder brandweer, dat er een hoge spanning in de batterijen en dat de brandweer de bemanning en andere gevaren kan schaden.

- Bovendien, elke auto anders als het gaat om strijders, zegt hij tegen Agderposten.
Dit was de reden waarom de brandweer niets deed actief aan de brand te blussen, dan Tesla'en stond in volle vuur Brokelandsheia vrijdag.

- Hoogwaardige informatie
Volgens Rolf Mellum in AIBN heeft brand op Brokelandsheia geweldige informatie waarde.

- Als we meer middelen, is dit iets wat zal zou zwaarder in zijn gegaan Het is interessant om te verduidelijken hoe dergelijke brand kan optreden, maar zoals de zaken waren aanwijzingen dat de brand ontstaan ​​in de auto, en er is slechts één geval. In de wereld van deze, ten minste één die bekend is, hebben we besloten om te stoppen met werken zonder verder mee te gaan, zegt hij.

Quick Drives
Eigenaren van Tesla Model S hebben gratis toegang tot de meest krachtige snelladen stations van de markt.
Brokelandsheia naast Bygland de enige plaats in Aust-Agder met zo'n speciale drive.
Aandrijving op Brokelandsheia werd vrijgelaten maandag en is nu weer beschikbaar voor Tesla gebruikers.

Onverschrokken
Asbjørn Aandstad van Lillestrøm loopt Tesla naar Arendal minstens een keer per week. Hij rekent vaak Brokelandsheia, en zijn niet bang door de brand 1. New Year's Day.

- Dat het zal beginnen branden in een Tesla tijdens het opladen is volledig voor uitzonderlijk, en iets wat ik nog nooit van gehoord. Hever enkele week Charger miljoen Tesla-eigenaren hun auto's over de hele wereld, en dit is iets dat "nooit" gebeuren. De kans dat het vuur in een benzine auto, zijn aanzienlijk groter Ik zal doorgaan met mijn auto op te laden zonder na te denken over dit.