Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Trouwens, ze zoeken nog een vrouwelijke eigenaresse met een MS.
Vrouwen en auto's, wat is dat toch.....
Ik ken er een, als je de vraag (wat de bedoeling is en zo) en contactgegevens in een PM naar mij kan sturen, kan ik het aan haar voorleggen.

Ik weet niet of het ondertussen gelukt is, maar mijn kennis is de eigenaresse van een Classic S85 en is al 25+ jaar ANWB lid (platinum lid). Mocht de ANWB nog meer stemmen willen horen...
 
Dubbel-post, maar hoort ook hier en zal in de algemene Benelux draad snel ondersneeuwen :)


Hallo mede Tesla rijders,


ik ontving vandaag van een goede zakenrelatie (die een tijdschrift uitgeeft) een e-mail bericht dat men een kritisch verhaal wil schrijven over de praktijkervaringen met de Model-S. Daarbij een omschrijving en een korte lijst met problemen als vragenlijst of ik die problemen herken. Nu moet ik zeggen dat ik mij geheel niet herken in de praktijk ervaringen die de redacteur noemt (op basis van "een bron'' ).

Mijn motor is een keer vervangen (wegens de brom die je in andere auto's wellicht niet eens zou horen), en de FM / DAB ontvangst kan beter. Maar ik zou (net als zeer velen hier) direct weer mijn Model-S bestellen en heb al reserveringsgeld klaar staan voor een Model-3 :smile:. Zeer tevreden dus, niet in het laatst ook over de uitstekende service. Ik heb in gesprekken met vele Tesla eigenaren dezelfde indruk gekregen en denk dat problemen en de algemene toon niet representatief zijn voor de ervaringen van de Benelux Tesla eigenaren.

Mijn (zeer positieve) ervaringen met mijn Model-S en ook met de service heb dan ook als eerste feedback aan de redacteur gegeven.

Ik ben echter van mening dat een artikel over Tesla meer (Benelux) meer praktijkervaringen verdiend. De redacteur vroeg ook of ik contact heb met andere eigenaren en ik zal hem graag met anderen hier in contact brengen.
PM mij even als je hier voor open staat (liefst met je e-mail adres).
 
Om nog maar eens te benadrukken dat Tesla echt een ander soort bedrijf is. Deze vooraanstaande VC maakte nogal wat opmerkingen over het Model X launch event, en sprak Elon daar persoonlijk op aan. Vervolgens had Tesla geen zin meer om hem nog een autootje te verkopen :)
Hilarisch.

A customer was so annoying that Tesla decided not to sell him a car | The Verge

Blog van Stewart Alsop Banned By Tesla! — Medium

En het oorspronkelijke zeikverhaal Dear @ElonMusk: You should be ashamed of yourself — Medium
 
Eigenlijk zou het een draadje moeten worden: "Tesla niet in de pers".

Vandaag in het Brabants Dagblad bijgaande artikel.

Wel weer een heel sneu en éénzijdig, waarschijnlijk meer als advertorial bedoeld, verhaal waar Tesla gewoon nog helemaal niet bestaat kennelijk, wel aan het eind van gepruttel over de "andere" merken.

Wat doe je hier nu aan. Ik heb maar een lezersreactie ingestuurd.

Edit:
Nog eens doorgelezen en zie nu dat ik één zinnetje over het hoofd heb gezien waar tesla wel wordt genoemd. Dom. Maar verandert verder niets.

Scannable document op 3 feb. 2016 10_25_54.jpg
 
Last edited:
Om nog maar eens te benadrukken dat Tesla echt een ander soort bedrijf is. Deze vooraanstaande VC maakte nogal wat opmerkingen over het Model X launch event, en sprak Elon daar persoonlijk op aan. Vervolgens had Tesla geen zin meer om hem nog een autootje te verkopen :)
Hilarisch.

A customer was so annoying that Tesla decided not to sell him a car | The Verge

Blog van Stewart Alsop Banned By Tesla! — Medium

En het oorspronkelijke zeikverhaal Dear @ElonMusk: You should be ashamed of yourself — Medium

Toch vind ik het een nogal kleinzerige reactie van Elon. Hij valt Tesla zelf niet aan, en hij spreekt in superlatieven over de wagens. Zeker in zijn reactie op Elons reactie...

- - - Updated - - -

Eigenlijk zou het een draadje moeten worden: "Tesla niet in de pers".

Vandaag in het Brabants Dagblad bijgaande artikel.

Wel weer een heel sneu en éénzijdig, waarschijnlijk meer als advertorial bedoeld, verhaal waar Tesla gewoon nog helemaal niet bestaat kennelijk, wel aan het eind van gepruttel over de "andere" merken.

Wat doe je hier nu aan. Ik heb maar een lezersreactie ingestuurd.

Edit:
Nog eens doorgelezen en zie nu dat ik één zinnetje over het hoofd heb gezien waar tesla wel wordt genoemd. Dom. Maar verandert verder niets.

View attachment 110160

Het mag ook eens een ander merk zijn van elektrische wagens, niet? Voor veel mensen is deze prijs een stuk haalbaarder en realistischer. De Nissan Leaf kan je ook zien als: "Hé, nog een elektrische vriend!" ;-)
 
Het mag ook eens een ander merk zijn van elektrische wagens, niet? Voor veel mensen is deze prijs een stuk haalbaarder en realistischer. De Nissan Leaf kan je ook zien als: "Hé, nog een elektrische vriend!" ;-)

Ja, hij staat hier ook in de garage, naast de Tesla. We hebben ze beide. De Leaf is gewoon geen auto voor langere afstanden en een artikel als dit doet niet meer dan dit aan te tonen, dat gaat dan nog wel, maar zet gelijk weer de teneur van "Elektrische auto? Laat naar je kijken!". En dat verdient ook de Leaf niet die bij gepaste inzet uitstekend presteert.
 
Toch vind ik het een nogal kleinzerige reactie van Elon. Hij valt Tesla zelf niet aan, en hij spreekt in superlatieven over de wagens. Zeker in zijn reactie op Elons reactie...
Dat kleinzerige had ik juist bij zijn oorspronkelijke artikel. Meneertje heeft een iets te groot ego om te wachten. althans, zo komt het stuk op mij over.

Daarnaast, hij is een venture capitalist. "Opgesloten" voor een uur met een groep mensen, waarvan ongeveer de helft interessant is voor zijn werkzaamheden en nog steeds klagen. Klaarblijkelijk is het ook iemand die goede kansen onbenut laat. Nogmaals, puur mijn eerste indruk.
 
ZO erg vind ik dat eerste bericht niet van hem, hij klaagt dat hij 2 uur moest wachten, zijn goed recht toch. En een goede maaltijd of snacks kost ook geen fortuin. Dat Tesla hem daarvoor verbanned om de auto te kopen slaat nergens op. Anderzijds ik had wel langer gewacht dan 9:00 maar goed.

Ik heb zijn bericht gelezen en denk dat hij een paar terechte punten van kritiek uit. Echter staan er ook hele domme punten in en is de algehele toon zeer ongewenst. Of het verbannen de juiste oplossing is weet ik niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat Tesla deze meneer niet als klant wilt hebben
 
Ik heb zijn bericht gelezen en denk dat hij een paar terechte punten van kritiek uit. Echter staan er ook hele domme punten in en is de algehele toon zeer ongewenst. Of het verbannen de juiste oplossing is weet ik niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat Tesla deze meneer niet als klant wilt hebben

Slimme actie, zeker gezien het feit de social media en commentaren het voor Tesla opnemen. Het oorspronkelijke stuk heeft misschien enkele punten van kritiek die gerechtvaardigd zijn, maar de toon is van een omhoog gevallen "entitled *******" die met name het contact kwijt is met de werkelijkheid. En Tesla onwaardig.
 
Ik neem aan dat er achter de schermen wel meer gebeurd zal zijn dan wat er op de blog staat. Eén negatieve blog post (tussen een waterval van andere negatieve blog posts van die man) zal echt niet tot cancellation hebben geleid, ik neem aan dat Elon zijn tijd beter indeelt dan dat. Zo niet dan heeft ie Elon's zwakke plek blijkbaar weten te vinden...
 
Even een update:

ik heb een mooi aantal reacties binnen gekregen. De redacteur van het blad gaat er morgen mee aande slag (nu vast aan deadlines) en zal hen benaderen, waarschijnlijk met dezelfde e-mail en vragen als ik zelf ontving.


Ik heb hem voorgesteld om deze ook op het forum te zetten om een zo groot mogelijk aantal ervaringen mee te kunnen nemen, daar staat hij in principe positief tegenover. Hij wil echter eerst een inventarisatie maken van de eerste reacties om tot een zo goed mogelijke set vragen te komen.
 
Last edited:
Eigenlijk zou het een draadje moeten worden: "Tesla niet in de pers".

Vandaag in het Brabants Dagblad bijgaande artikel.

Wel weer een heel sneu en éénzijdig, waarschijnlijk meer als advertorial bedoeld, verhaal waar Tesla gewoon nog helemaal niet bestaat kennelijk, wel aan het eind van gepruttel over de "andere" merken.

Wat doe je hier nu aan. Ik heb maar een lezersreactie ingestuurd.

Edit:
Nog eens doorgelezen en zie nu dat ik één zinnetje over het hoofd heb gezien waar tesla wel wordt genoemd. Dom. Maar verandert verder niets.

View attachment 110160


En weer blijkt hier uit dat men het niet begrijpt. Elektrisch rijden vergt een hele andere mindset dan voorheen, iets wat tijd kost. In een paar dagen heb je je dat absoluut niet eigen gemaakt. Leuk voorbeeld: de range anxiety. "Wat als er file is? Dan haal ik het laadpunt nooit!". Nee, dat maakt vrijwel niets uit. In de file rijden is zelfs beter voor je bereik dan voluit 120 gaan... Zo zijn er veel kleine dingetjes die je pas weet na een tijdje rijden. Maar ja, dat doen alleen mensen die op voorhand al overtuigd zijn. Een proefrit in een Leaf zal weinig mensen overtuigen over te stappen.