Eerder vanochtend las ik een verwijzing naar een artikel in Groen7 over de laatste update. Ik kan de post hier niet meer vinden (verwijderd?) maar er stond nogal wat negatiefs in over aanpassingen waarbij met de toegelaten snelheid rekening wordt gehouden door AP.
Hieronder wat hij werkelijk doet, en waaruit dus blijkt dat het allemaal meevalt.
Laat ik beginnen met te stellen dat het alleen betrekking heeft op de Autosteer functie. De Cruisecontrol kan altijd op elke gewenste snelheid gezet worden. Wel is het zo (misschien was dat zo maar ik dacht van niet) dat als je 100 rijdt op een 80 km weg op CC en hem dan even uit zet en daarna weer aan hij de toegestane snelheid kiest (+ wat je aan extra hebt ingesteld, in mijn geval 3 km/uur).
Verder:
Op de, wat ze wel mogen omdopen tot Tesla Avenue (Burg. Bechtweg in Tilburg), zeker nu dat ik drie auto-opleggers zag in de nabijheid van de Factory, laat hij je rustig op AP 105 rijden terwijl er echt 80 geldt.
Op de snelweg hoef je evenmin bang te zijn. Waar 130 is toegestaan kun je rustig de max. van AP rijden.
Anders wordt het in bijvoorbeeld een dorpskern waar een 30 km/uur zone is. Maar bedenk dat je hier echt niet op AP moet gaan rijden.
De CC zelf doet hier niet aan mee. Die gaat gewoon hoger.
Datzelfde geldt op een 60 km weg. Maar ook hier rijd je niet op AP, want dan rijdt je midden op de weg.
Op een gewone 50 km weg binnen de stad is het mij niet gelukt om een beperking te krijgen. Op onderstaande foto is te zien dat AP aan staat, dat je er 50 mag, maar dat hij 80 toelaat.
Al met al, het valt reuze mee.
Voor wie het artikel wil zien is hier de link. Maar je zult direct ook de conclusie trekken dat het eigenlijk ronduit trollen is. Dit "blad" zal ik voorlopig niet meer serieus nemen.
Waar is de tijd gebleven dat men eerst wat onderzoek deed voordat men met "click"gerichte "bijdragen" naar buiten kwam.
Zeer slechte beurt.
Tesla’s Autopilot update faalt schromelijk - Groen7