Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Alsof gezinnen die wat meer te besteden hebben geen interesse in een gezinsauto in het hogere segment hebben:eek:. De wereld bestaat wel uit meer dan alleen Opel en Renault rijders:confused:.
Dit valt me bij veel X recensies op. Een auto moet óf puur praktisch zijn (of zelfs saai), óf is puur bedoelt om mee te pronken. Volgens mij heeft het merendeel van de X rijders helemaal geen behoefte om te pronken. Maar wel een verhoogde interesse in vernieuwende, soms enigszins experimentele techniek.

Daarnaast zijn familieautos als de Espace vooralsnog geen elektrische auto's.

Moet wel toegeven: die FWD-situatie in die parkeergarage ziet er zeer frustrerend uit.
 
Moet wel toegeven: die FWD-situatie in die parkeergarage ziet er zeer frustrerend uit.

Passagiers eerst laten uitstappen? :) (met 8.1 kan je misschien zelf ook uitstappen trouwens)

Serieuzer: als je "Tesla's gecontesteerde autopilot" test, en je hebt er niets lovends over te vertellen, tja, dan heeft die test ofwel slechts zeven minuten geduurd (waarvan vermoedelijk twee minuten gebruikt om een parkeerplaats te vinden waar een van de achterdeuren niet zou kunnen openen), ofwel ben je wat te kwader trouw. Kan daar wel inkomen, in het geval van autojournalisten: als morgen door AP het rijplezier eigenlijk een "passagier-plezier" wordt (comfort ophanging, zetels, voorverwarming, connectiviteit, snelheid internet, audio, stilte, enz.), ja dan moeten ze hun testcriteria wel serieus herzien, dus zwijgen ze het liever nog wat dood want ze hebben het nu eenmaal liever over verbruik, vermogen, acceleratie, motorgeluid, stuurgevoel, versnellingsbak enz. En als het, overmorgen, echt meer een fleet-verhaal wordt, dan kunnen ze hun aantal abonnees ook serieus beginnen herzien (ik denk dat er minder mensen autoblaadjes gaan kopen om beter te kunnen kiezen in welke taxi ze willen rijden, dan er vandaag kopen om een nieuwe eigen wagen te kiezen!).
 
Waarom is een Espace wél een familie-auto en een Model X géén ?
Mijn zoon van elf wil nu heel graag een Model X en niet een Espace (wij hadden tot 2011 een Espace IV).
Precies. Een familieauto mag toch ook innoverend/vooruitstrevend/experimenteel/spannend zijn? Misschien wel juist! Mijn zoontje van 4 is ook gefascineerd door de X.
 
  • Like
Reactions: Carl
Vertel!
Dat is nog niemand hier gelukt. Gehoorde argumenten waren: alleen bij particuliere aanschaf mogelijk, sowieso te duur en moet een extra alarm in aanvullend op af fabriek alarm.

Auto is inderdaad particulier aangeschaft. Aanvankelijk ook vanwege het ontbreken van een extra alarm, geweigerd.
Wellicht heb ik hen kunnen overtuigen dat het niet eenvoudig is een Tesla te stelen?
 
  • Informative
Reactions: HWS