Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_0062.PNG

Hans is nu echt wereldberoemd in België
 
View attachment 208131
Hans is nu echt wereldberoemd in België
Daar is inderdaad een draadje over op dit forum. FrankNL is de bestuurder van de Tesla X in kwestie. Hij heeft in zijn topic aangegeven dat AP hem gered heeft en dat hij tijdens het rijden op de AP niet goed zat op te letten.

Wanneer je de beelden goed bekijkt, dan zijn de remlichten van de auto voor de SUV zeer goed te zien. Dus zou FrankNL in staat moeten zijn geweest, zonder ondersteuning, het ongeluk te voorkomen. Als hij wel scherp op zou hebben gelet. Gelukkig werd hij gewaarschuwd zodat hij niet de passieve veiligheid van zijn X hoefde te testen. AP is een welkome ondersteuning bij "zwakkere" momenten van concentratie...maar lokt ook weer "minder opletten" uit.

Fijn dat niemand gewond is geraakt en dat AP zo goed ingreep. Maar ik zou het ook als een les zien om zelf scherper op te letten en beter te anticiperen. ;)
 
  • Like
Reactions: Bankroetlama
Autoweek begint het te begrijpen, leuk filmpje!

AutoWeek Allstars 2016 - Deel 6 - Tesla Model X | Specials - AutoWeek.nl

"Dit is mijn autohit van het jaar 2016"
"Ik vind het een fantastische auto"
"Het meest geavanceerde dat op de markt te verkrijgen is"
"Ik ben er nu al helemaal verliefd op"
"Het is de auto van de toekomst"
"Absoluut een dikke pluim voor de Tesla model X"

Dit wisten wij natuurlijk al veel langer :)
 
Last edited:
Autoweek begint het te begrijpen, leuk filmpje!

AutoWeek Allstars 2016 - Deel 6 - Tesla Model X | Specials - AutoWeek.nl

"Dit is mijn autohit van het jaar 2016"
"Ik vind het een fantastische auto"
"Het meest geavanceerde dat op de markt te verkrijgen is"
"Ik ben er nu al helemaal verliefd op"
"Het is de auto van de toekomst"
"Absoluut een dikke pluim voor de Tesla model X"

Dit wisten wij natuurlijk al veel langer :)

Soms glimmert er een sprankje hoop...echter lokt een Tesla item ook veel reacties uit...en zorgt het voor veel views. Ik kan me dikwijls niet aan de indruk onttrekken dat AW hier handig op inspeelt. En die reacties van de bekende roeptoeters...zucht...ik heb eigenlijk al opgegeven om ze steeds te corrigeren. Dezelfde onzin copy pasten ze in dergelijke draadjes. Lijken soms wel trollbots :eek:
 
Inderdaad een goed artikel. Maar... vele Tesla rijders kopen de visie van Mr. Musk, De waarde van het bestaande product helpt natuurlijk, maar is vaak niet de drijfveer. Die visie geloofwaardig overnemen, en dus het hele 'merk' en bedrijf die visie doen uitstralen, is voor gevestigde ICE bedrijven eigenlijk onmogelijk omdat het direct clasht met het bestaande bedrijfsmodel. Denk ik...
 
Inderdaad, ze zitten vast in hun eigen paradigma. Daarbij zijn ze natuurlijk ook beursgenoteerd... er moeten resultaten worden gehaald, elke drie maanden weer, en voorlopig zit dat in ICE... Musk heeft goede mensen aangetrokken, die zitten uiteraard 100% op EV.. bij de ICE wereld zitten hun beste mensen op de plekken waar dat geld wordt verdiend... Iedereen wordt afgerekend op resultaten in de klassieke wereld.. Daarom is het voor de gevestigde orde ook gewoon moeilijk om dit te doorbreken ..het gaat hier om een gamechange en paradigma-wijziging.... Dezelfde reden waarom gevestigde retailers geen voorlopers in on-line zijn geworden.. Bijkomend is nog dat de grote beursgenoteerde bedrijven doorgaans echte "managersbedrijven" zijn geworden... geleid door "managers" ipv door ondernemers.. mensen die in de eerste plaats hun eigen risico managen en verder geneigd zijn zo weinig mogelijk risico te nemen.. R&D budget alleen doet het niet. En dan heb ik het nog niet eens over de brede impact: dealerships, de wereld van Shell en BP, de onderhoudsindustrie..
 
Inderdaad, ze zitten vast in hun eigen paradigma. Daarbij zijn ze natuurlijk ook beursgenoteerd... er moeten resultaten worden gehaald, elke drie maanden weer, en voorlopig zit dat in ICE... Musk heeft goede mensen aangetrokken, die zitten uiteraard 100% op EV.. bij de ICE wereld zitten hun beste mensen op de plekken waar dat geld wordt verdiend... Iedereen wordt afgerekend op resultaten in de klassieke wereld.. Daarom is het voor de gevestigde orde ook gewoon moeilijk om dit te doorbreken ..het gaat hier om een gamechange en paradigma-wijziging.... Dezelfde reden waarom gevestigde retailers geen voorlopers in on-line zijn geworden.. Bijkomend is nog dat de grote beursgenoteerde bedrijven doorgaans echte "managersbedrijven" zijn geworden... geleid door "managers" ipv door ondernemers.. mensen die in de eerste plaats hun eigen risico managen en verder geneigd zijn zo weinig mogelijk risico te nemen.. R&D budget alleen doet het niet. En dan heb ik het nog niet eens over de brede impact: dealerships, de wereld van Shell en BP, de onderhoudsindustrie..
Het zal daarom denk ik een geleidelijke, rustige, door de overheden via euronormen geleide overgang worden, zodat alle partijen de kans krijgen om eraan te wennen en te hervormen.
 
Autoweek begint het te begrijpen, leuk filmpje!

AutoWeek Allstars 2016 - Deel 6 - Tesla Model X | Specials - AutoWeek.nl

"Dit is mijn autohit van het jaar 2016"
"Ik vind het een fantastische auto"
"Het meest geavanceerde dat op de markt te verkrijgen is"
"Ik ben er nu al helemaal verliefd op"
"Het is de auto van de toekomst"
"Absoluut een dikke pluim voor de Tesla model X"

Dit wisten wij natuurlijk al veel langer :)

Wat een vreselijk negatieve reacties zeg. Wat een azijnzeikers. Mensen die nog nooit in een Tesla hebben gereden maar er wel alles over weten te vinden.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt