Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn P85 van 12/2013 met 98k km's kan denk ik nog zo'n 55k euro's ex BTW opbrengen, aanschaf was 93k ex BTW.

Afschrijving 38.000
Verzekering 3.000
Onderhoudscontract (zucht) 2.400
Banden 3.000
Energie 4500 (zonnepanelen komen eraan)

Kom ik op 50.900 ergo 52 centjes per kilometer. De zuurpruim kan nog vragen naar de extra Burgers en Happy Meals.

Maar heeft niets te maken met de stelling dat een ritje Parijs ruim 400 € kost. Zie eerdere post. Totaalplaatje kan wel en dan is overigens 52 ct/km voor een auto uit die klasse niet echt veel.
 
Maar heeft niets te maken met de stelling dat een ritje Parijs ruim 400 € kost. Zie eerdere post. Totaalplaatje kan wel en dan is overigens 52 ct/km voor een auto uit die klasse niet echt veel.
Ik reageerde niet op die stelling, maar ik kan dat wel alsnog doen: als elke kilometer evenveel kost, en dat lijkt me een reële benadering, wie zegt er nou dat woon-werk km's 75 cent kosten en vakantieritten 15 cent, dan kost een retourtje Parijs mij ruim 500 Euro. Een meneer of mevrouw die 10.000 km per jaar rijdt heeft echter een veel hogere km-prijs dan ene Klaas uit Groningen, die rijdt weer voor een fractie daarvan, ook naar Parijs.
 
Last edited:
Test-aankoop is waardeloos.

Iedere keer weer dat er een test in staat over producten die ik toevallig heel goed ken, staat het artikel vol flagrante fouten.
Zou het dan beter zijn met artikels over producten waar ik niets van ken, en waarom ik dus een beroep zou doen op hun 'kunde' ?
Ik dacht het niet.... //**//

en hoe diep kun je vallen ?
Zo diep dus :
upload_2017-2-5_9-9-27.png


pure spam om hun boekske maar te kunnen slijten.:mad::mad::mad:
en dat zou dan de grooote verdediger zijn van de belangen van de consument.


ps : Antoon is een stukje geknipt uit de naam van mijn bedrijfje.
 
3,7 CT per km? Wat zit daar dan wel inbegrepen? Verzekering, banden, wat onderhoud en je zit zo op meer dan een CT. Gemiddeld haal ik 1 op 4,5, dus qua elektriciteit ook zeker 4 cent. Afschrijving ca 15k per jaar dus 23 CT. Dus ben erg benieuwd wat je telt met 3,7 CT.

Heb het nog eens nagerekend, vond het zelf ook wel erg laag -;). Klopte inderdaad niet... Ik kom op 9 cent, naast afschrijving. Ik haal 1:4, groot gedeelte thuis is >10.000 kWh (laag tarief). Kan ook nog regelmatig gratis laden, naast SuC's uiteraard. Mijn inschatting is 750 per jaar aan onderhoud en een set banden per jaar.
 
Dat is er een artikel dat correct is geschreven, glijden ze nog uit in het stukje over de Ampera-e:

Niet Tesla's Model 3, maar de Opel Ampera-E blijkt de eerste betaalbare stekkermiddenklasser met flink bereik. De Duitse autobouwer profiteert van de vertragingen bij Tesla en brengt zijn wagen dit voorjaar naar de dealer. Instapprijs: vanaf 35.000 euro, ongeveer gelijk aan wat Tesla in gedachten heeft.

Er zijn geen vertragingen omtrent de Model 3 geweest. GM heeft aan de hand van de planning van de Model 3, een eigen planning gemaakt voor de Bolt/Ampera-e. Met als doel deze eerder in de markt te zetten. Dat is gelukt...sort off....

De Bolt zou direct in alle staten van de VS geleverd worden, dan is nog steeds niet het geval. ZEV staten eerst. Er zijn ongeveer 500 auto's in 2016 geleverd. In 2017 blijken ongeveer 1100 stuks per maand van de band te rollen en dat tempo moet omhoog wil de geplande productie van 20.000 stuks voor 2017 gehaald worden.
 
Dat is er een artikel dat correct is geschreven, glijden ze nog uit in het stukje over de Ampera-e:



Er zijn geen vertragingen omtrent de Model 3 geweest. GM heeft aan de hand van de planning van de Model 3, een eigen planning gemaakt voor de Bolt/Ampera-e. Met als doel deze eerder in de markt te zetten. Dat is gelukt...sort off....

De Bolt zou direct in alle staten van de VS geleverd worden, dan is nog steeds niet het geval. ZEV staten eerst. Er zijn ongeveer 500 auto's in 2016 geleverd. In 2017 blijken ongeveer 1100 stuks per maand van de band te rollen en dat tempo moet omhoog wil de geplande productie van 20.000 stuks voor 2017 gehaald worden.

Tijdje geleden bij een Opel dealer in NL geweest. Ik vind de Bolt/Ampera-E een interessant model, maar hij is voor de zomer ook niet verkrijgbaar....
 
Tesla finally releases live in-car Supercharger stall occupancy information

It’s a feature that Tesla owners have been asking to get for years: the ability to see how many Supercharger stalls are occupied/available at specific stations in real-time. Today, Tesla finally made the information available to Tesla owners through the map app on the center screen.

Tesla finally releases live in-car Supercharger stall occupancy information