Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
tesla-model-3-soc-dyno-results-jpg.422810
De grafiek geeft de 'Ground Speed' in kmh aan. Is dat correct of zou dat mph moeten zijn ?
 
Dat de AWD stiekem een P is was me reeds bekend, erg benieuwd of er ooit een unlock komt...
Klopt het ook dat een AWD bijna hetzelfde presteert als een P boven de 120km/h? Die grafiek vind ik lastig te interpreteren.

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat 'unlock' beschikbaar wordt gesteld in Nederland. Via UK kun je een 'performance' AWD model bestellen met de Aero wheels (3,4s 0-100km/u). En dan heb je de optie 'Performance upgrade' met 20" velgen, trackmode, spoiler, upgrade naar 261km/u, etc.
 
Ik begrijp dat goedpraten van diesels en benzines steeds minder en minder... Vanavond in een parkeergarage kon ik niet anders dan de dieselwalmen inademen; waarom zou je überhaupt dat willen steunen? Ik stel voor dat iedereen die zo te doen heeft met het imago van dieselrijders en benzinerijders, eens een uurtje in zo een benzine of diesel gaat zitten in zijn eigen gesloten garage met draaiende motor en de raampjes open.
 
Ik begrijp dat goedpraten van diesels en benzines steeds minder en minder... Vanavond in een parkeergarage kon ik niet anders dan de dieselwalmen inademen; waarom zou je überhaupt dat willen steunen? Ik stel voor dat iedereen die zo te doen heeft met het imago van dieselrijders en benzinerijders, eens een uurtje in zo een benzine of diesel gaat zitten in zijn eigen gesloten garage met draaiende motor en de raampjes open.

Mja, ik vind het wel een interessante discussie....begrijp me niet verkeerd, ik heb ook net mijn diesel ingeruild voor een M3 maar ik las wel dat de diesel euro 7 norm erg milieu vriendelijk zou kunnen zijn. (eerst zien en dan geloven)

Bosch maakt diesel echt schoon – de details - AMT

Nu ja, of diesel en benzine nog relevant gaan zijn binnen 4-5 jaar is nog maar de vraag indien men de nieuwe silicium batterijen op punt krijgt (meer dan dubbele range en erg snelle laadtijden (5min))

Dit zal de massa overstap naar full electric echt in een stroomversnelling brengen en ICE uitroeien. Ik hoop dat Tesla hiermee al volop aan het experimenteren is.

Iets anders, ik hoop enkel nu met die tesla explosie dat de superchargers in Europa snel geupgrade en uitgebreid zullen worden om “files te vermijden.....ik heb hier echt geen idee van wat de impact hierop zal zijn. Misschien ongegrond van mij....

Jan
 
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook net mijn diesel ingeruild voor een M3 maar ik las wel dat de diesel euro 7 norm erg milieu vriendelijk zou kunnen zijn. (eerst zien en dan geloven)

Er is niets milieuvriendelijks aan het verbranden van fossiele brandstoffen en dat zal ook nooit milieuvriendelijk worden. En dan vergeten we gemakshalve nog het traject dat er aan vooraf gaat om die diesel je auto in te krijgen.

Euro 7 is gewoon iets minder vervuilend.
 
Er is niets milieuvriendelijks aan het verbranden van fossiele brandstoffen en dat zal ook nooit milieuvriendelijk worden. En dan vergeten we gemakshalve nog het traject dat er aan vooraf gaat om die diesel je auto in te krijgen.

Euro 7 is gewoon iets minder vervuilend.

Daar ben ik het helemaal met je eens maar ik ben ook nuchter genoeg om alle innovatie een kans te geven.
Vergeet 2 dingen echter niet, dat het merendeel zo’n tesla (nog) niet kan veroorloven (in België toch niet) en dat je stroom ook opgewekt moet worden.

In België wil men kost wat kost de kerncentrales eruit maar een echt plan heeft men niet om het tekort op te vangen, men wil gascentrales inschakelen en wss meer invoeren....ben benieuwd als ze weer een afschakel plan voorstellen in de winter.....

Ik ben uiteindelijk erg tevreden dat ik de optie kreeg van het bedrijf om de LR te leasen en zo ook m’n steentje bij te dragen zonder teveel te moeten inboeten (ik zal 90% lange trajecten doen +/-400 km)......indien het een Leaf was geweest, had ik toch vriendelijk gepast :)
 
Daar ben ik het helemaal met je eens maar ik ben ook nuchter genoeg om alle innovatie een kans te geven.
Vergeet 2 dingen echter niet, dat het merendeel zo’n tesla (nog) niet kan veroorloven (in België toch niet) en dat je stroom ook opgewekt moet worden.

Zelfs als je daarvoor fossiele brandstof moet gebruiken is het nog steeds efficiënter om die in een centrale om te zetten naar elektriciteit en die als elektriciteit naar je (elektrische) wagen te vervoeren: een verbrandingsmotor is verschrikkelijk inefficient vergeleken met turbines in centrales...om nog te zwijgen over het feit dat benzine ook enorm energie-intensief is om te produceren en te vervoeren (er zijn dan ook geen benzine-elektriciteitscentrales, en dat is geen toeval)...

Ja, er zijn "studies" die het tegendeel beweren maar die 'vergeten' meestal nogal wat aan de kant van de fossiele brandstoffen en helemaal niets aan de kant van de elektrische wagens.
 
  • Like
Reactions: Tozz
Als diesel écht schoon zou zijn, zou het geschikt zijn voor in huis en zouden ze wel stofzuigers, wasmachines, drogers, kookplaten en noem maar op op diesel maken, ten slotte doen ze dat ook met apparaten die zich buiten begeven, zoals hoogwerkers, generatoren, heftrucks, hogedrukreinigers, trilplaten en noem maar op. Om nog maar te zwijgen over schone benzine, met hun grasmaaiers, bladblazers enz enz enz. Helaas is het niet schoon, dus maken ze geen kooktoestellen op benzine. Op gas doen ze het nog wel, maar dat is dan ook zo'n beetje de grens.

Overigens is het doel van Tesla van origine niet perse geweest om schoon auto te rijden, maar om dit sustaineble te doen, met andere woorden, een auto die op benzine rijdt kan dat over 100 jaar niet meer, simpelweg omdat de benzine dan op is, elektra kun je echter altijd blijven opwekken, dit hoeft niet perse van olie, gas, of kolen af te komen, zodat de auto over 100 jaar nog steeds kan blijven rijden.
 
  • Like
Reactions: wooter