Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Heerlijk artikel. Kunnen de azijnpissers van Carros een puntje aan zuigen. Artikelen als deze en het bij behorende filmpje van AutoCar Video: Tesla Model S vs Aston Martin Rapide S Car Video | Autocar maken het wachten 'quite unbearable' en dan is de delivery window van mij ook nog eens verschoven van 3-4 week november naar laatste week december... Tesla wat doe je me aan.
 
Last edited:
Vandaag de nieuwe Autovisie in de bus met een vergelijkingtest tussen de Tesla Model S P+ en Porsche Panemera S E-hybrid.

Eindoordeel: "Wie volledig elektrisch rijden op dit moment nog te veel gedoe vindt heeft met de Porsche een ideale plug-in hybride. Een auto die alles kan. De elektrische range is echt bruikbaar, de bouwkwaliteit indrukwekkend, het interieur ruim en het rijkarakter van topniveau. Bovendien, en dat telt in deze prijsklasse: het is een Porsche! Dat klinkt (voorlopig?) beter dan Tesla. Maar winnen doet de Porsche hier toch niet. We zijn razend enthousiast over de Model S. Sensationeel, een ander woord doet hem tekort. Tesla maakt de elektrische auto begeerlijk en praktisch bruikbaar. Het is een mijlpaal in de geschiedenis van de automobiel. Een elektrische auto zonder echte nadelen. Hij is bloedsnel, levert indrukwekkend bochtenwerk, biedt een uitzonderlijk interieur en met zijn bruikbare actieradius snoert hij elektrohaters de mond. En over dat alles hoeft u (nog) geen bijtelling te betalen, waardoor het financieel een werelddeal is. Een monumentale auto."
 
Vandaag de nieuwe Autovisie in de bus met een vergelijkingtest tussen de Tesla Model S P+ en Porsche Panemera S E-hybrid.

Eindoordeel: "Wie volledig elektrisch rijden op dit moment nog te veel gedoe vindt heeft met de Porsche een ideale plug-in hybride. Een auto die alles kan. De elektrische range is echt bruikbaar, de bouwkwaliteit indrukwekkend, het interieur ruim en het rijkarakter van topniveau. Bovendien, en dat telt in deze prijsklasse: het is een Porsche! Dat klinkt (voorlopig?) beter dan Tesla. Maar winnen doet de Porsche hier toch niet. We zijn razend enthousiast over de Model S. Sensationeel, een ander woord doet hem tekort. Tesla maakt de elektrische auto begeerlijk en praktisch bruikbaar. Het is een mijlpaal in de geschiedenis van de automobiel. Een elektrische auto zonder echte nadelen. Hij is bloedsnel, levert indrukwekkend bochtenwerk, biedt een uitzonderlijk interieur en met zijn bruikbare actieradius snoert hij elektrohaters de mond. En over dat alles hoeft u (nog) geen bijtelling te betalen, waardoor het financieel een werelddeal is. Een monumentale auto."

is is het mogelijk het hele artikel ergens te lezen? Misschien kan je het scannen?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    273.5 KB · Views: 396
  • image.jpg
    image.jpg
    338.6 KB · Views: 379
  • image.jpg
    image.jpg
    287.1 KB · Views: 378
  • image.jpg
    image.jpg
    344.6 KB · Views: 389
  • image.jpg
    image.jpg
    356.8 KB · Views: 383
  • image.jpg
    image.jpg
    336.9 KB · Views: 377
  • image.jpg
    image.jpg
    286.2 KB · Views: 379
  • image.jpg
    image.jpg
    291.2 KB · Views: 374
geweldig, bedankt!
+1
Leuk artikel - de conclusie vind ik opvallend, want niet 123 in lijn met het artikel... Eigenlijk proef je ook hier weer (net als dat Engelse blad) de verbazing... Petrolheads die zich tot nu toe niet kunnen voorstellen dat het ook anders kan..
Alleen het opladen van de accu hebben ze nog niet goed begrepen... niet echt in verdiept iig. hier zie je het grote verschil qua concept: Traditioneel= tanken als de tank leeg is (en dat kan je bijna overal doen), versus Model S=elke dag een volle tank voldoende voor de die dag af te leggen afstand (voor 99 van de 100 dagen oid) .. en dat is wennen.. En dan is het genoemde voorbeeld van circuit rijden/testen en dan naar huis rijden natuurlijk niet representatief.
 
Tesla Model S best verkopende auto van Noorwegen.....verkoopt beter dan een Golf ;-)

hmmm, ik denk toch dat we dit met een korreltje zout moeten nemen :

mijns inziens zijn deze getallen gebaseerd op de nieuwe inschrijvingen. En dan speelt de back-log van Tesla natuurlijk mee.

Ik denk dat in Nederland in de maand September ook veel Tesla's "verkocht" zullen zijn.



desalniettemin : Go Tesla, Go.
 
Ik heb het ook gezien ja, leuk stukje vind ik. Alleen vind ik het wel weer jammer dat de verslag gever op een gegeven moment zegt dat de tesla een actieradius heeft van 300 km en als je zuinigt rijd 350:frown:
Waarom zijn ze niet gewoon eerlijk in dat soort dingen:mad:

(bij 6.41 min heeft hij het over de actieradius)
Als ik de "range" vraag van kennissen en collega's krijg, is dat ook het antwoord wat ik geef, hoor. Ik rij wekelijks van Leiden naar Deventer, ongeveer 150km enkele reis, en dat betekent stukjes binnen de bebouwde kom, en snelweg met 100, 120 en 130 zones. Verder altijd wel wat files en stroperigheid, redelijk gevarieerd dus. En ik hou na heen- en terugreis, met een range charge, ongeveer 20km over. Als ik geen files zou hebben en langer op (iets boven) maximum snelheid zou kunnen rijden, zou ik het denk ik net aan halen. Maar als ik mijn rijstijl een klein beetje aan zou passen, zou 350km op dat traject vrij eenvoudig te halen zijn.

Dus kortom, ik vind 300km, 350 als je zuinig rijdt, best realistisch. Natuurlijk kan je veeeel verder komen als je urenlang achter een vrachtwagen gaat hangen, maar hoe realistisch is dat..

Edit:
Ik heb het weekend een groot aantal kortere ritjes in de omgeving gemaakt, met relatief meer kilometers binnen de bebouwde kom en op 80km/h wegen. Dan zakt het verbruik keurig in, tot ver onder 200W/km, en haal je inderdaad veel meer kilometers uit een volle accu. Alleen is de totale range bij dat soort ritjes veel minder van belang, omdat je veel meer mogelijkheden hebt om tussentijds bij te laden. Juist bij die lange afstands ritten op de snelweg wordt het bereik cruciaal, en dan is 300 a 350 echt waar je op moet plannen.
 
Last edited: