Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
EV sales in Norway on an all time-high - thanks to TESLA!
20,3 % of all new registered EV cars in march 2014!
Compared to march 2013, an increase of 720 percent!
The top 3 EV among all cars, including conventional,

Place, Model, Quantitiy, Percent
1. Tesla Model S 1 493 10,8 (!!!)
3. Nissan Leaf 425 3,1
13. BMW i3 336 2,4

Bilsalget i mars : OFV AS
 
We wisten het eigenlijk al maar Telefonica blijft de 3G connectie verzorgen voor alle EU Tesla's.

Telefonica is Spaans, maar nu heb ik gemerkt dat als ik naar bijvoorbeeld spotify.com ga, ik meteen omgeleid wordt naar de Spaanse versie vd site (spotify.com/es/). Nu kan ik Spaans nog redelijk lezen, maar echt heel handig is het niet, zeker als er op de site geen mogelijkheid is om terug te schakelen naar NL. Anderen ook deze ervaring? Kan de browser op Nederland(s) als locatie ingesteld worden?
 
Bij versie 5.9 schijnt de browser weer te weten wat de huidige locatie is (althans, dat lees ik elders). Plugfinder werkt daardoor nu goed op 5.9; het toont laadpunten in de buurt.

Ik heb hetzelfde probleem met TomTom Livertraffic, die me consequent laat zien hoe druk het is in Madrid. Totdat de SuperChargers tot daar zijn geïnstalleerd, interesseert me dat niet zo veel :)
 
Bij versie 5.9 schijnt de browser weer te weten wat de huidige locatie is (althans, dat lees ik elders). Plugfinder werkt daardoor nu goed op 5.9; het toont laadpunten in de buurt.

Ik heb hetzelfde probleem met TomTom Livertraffic, die me consequent laat zien hoe druk het is in Madrid. Totdat de SuperChargers tot daar zijn geïnstalleerd, interesseert me dat niet zo veel :)

Ik heb 5.9, maar blijft Spaans :smile:
 
Er is een wonder gebeurd: Tesla in Top Gear Magazine: Maserati Ghibli takes on Tesla Model S - BBC Top Gear

The Tesla Model S is the most important car Top Gear has tested. Let's just throw that out there. A handsome if generic-looking exec hatch, it threatens to do to the traditional car industry what Amazon did for retailing and Apple's iTunes infrastructure did to the music business - utterly rewire it.
 
Je wordt toch gestoord van de tendentieuze berichtgeving:

Verkoopcijfers stekkerautos Q1 2014: een slagveld - Groen7

Zie mijn reactie eronder. De kop had moeten zijn: plug in markt blijft ook groeien met minder incentives

In dit artikel zeggen ze dat er in de eerste 3 maanden van het jaar er minder stekkerauto's zijn verkocht. Had beter, zeker in het geval van Tesla, iets kunnen zijn van de eerste 2 maanden stuk minder maar maart is weer een goede verkoop maand geweest(190 stuks). Dat er in de eerste maanden minder verkocht werden is natuurlijk wel logisch bijna iedereen die besluit er eentje kopen heeft dit nog net in 2013 gedaan.
 
In dit artikel zeggen ze dat er in de eerste 3 maanden van het jaar er minder stekkerauto's zijn verkocht. Had beter, zeker in het geval van Tesla, iets kunnen zijn van de eerste 2 maanden stuk minder maar maart is weer een goede verkoop maand geweest(190 stuks). Dat er in de eerste maanden minder verkocht werden is natuurlijk wel logisch bijna iedereen die besluit er eentje kopen heeft dit nog net in 2013 gedaan.


Het gaat hier om auto's die in het eerste kwartaal een kentekenregistratie hebben gekregen.
De auto's (geldt zeker voor Tesla) die in het eerste kwartaal zijn verkocht moeten alle nog geleverd worden.
Het is niet bekend hoeveel auto's Tesla in het eerste kwartaal heeft verkocht. Wie het weet mag het zeggen.

Van een Mitsubishi dealer begreep ik dat ze nog tot de zomer bezig zijn met het uitleveren van de Outlanders die in 2013 zijn verkocht.
 
In dit artikel zeggen ze dat er in de eerste 3 maanden van het jaar er minder stekkerauto's zijn verkocht. Had beter, zeker in het geval van Tesla, iets kunnen zijn van de eerste 2 maanden stuk minder maar maart is weer een goede verkoop maand geweest(190 stuks). Dat er in de eerste maanden minder verkocht werden is natuurlijk wel logisch bijna iedereen die besluit er eentje kopen heeft dit nog net in 2013 gedaan.

Ik reageer ook primair op de kentekenregistraties die dus een stijgende lijn laten zien voor serieuze auto's. Dat de Ampera nu definitief naar het strijkijzermuseum mag, dat is inderdaad te wijten aan het veranderde bijtellingsvoordeel.
 
In dit artikel zeggen ze dat er in de eerste 3 maanden van het jaar er minder stekkerauto's zijn verkocht. Had beter, zeker in het geval van Tesla, iets kunnen zijn van de eerste 2 maanden stuk minder maar maart is weer een goede verkoop maand geweest(190 stuks). Dat er in de eerste maanden minder verkocht werden is natuurlijk wel logisch bijna iedereen die besluit er eentje kopen heeft dit nog net in 2013 gedaan.

Kijk, zelfde cijfers, compleet ander bericht:

Verkopen elektrische auto’s met 150 procent gestegen - ZERAuto

Hoe groen is Groen7?