Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
België hinkt achterop. Momenteel zijn 2 % van alle nieuw ingeschreven wagens elektrisch. Tesla is verantwoordelijk voor grootste stuk hiervan.
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/...l&utm_campaign=MORNING_COMMENT&utm_source=SIM
België hinkt altijd achterop, steeds net iets te laat, assertiviteit staat duidelijk niet onder de letter "A" bij onze huidige en vorige regeringen. In dit domein kunnen nochtans spijkers met koppen worden geslagen, maar ja...
 
België hinkt altijd achterop, steeds net iets te laat, assertiviteit staat duidelijk niet onder de letter "A" bij onze huidige en vorige regeringen. In dit domein kunnen nochtans spijkers met koppen worden geslagen, maar ja...

Inderdaad!
Ze hadden Tesla naar hier moeten lokken bij de sluiting van GM. Maar nee, de vakbond wou persé een mini-SUV die er nooit is gekomen.
 
Inderdaad!
Ze hadden Tesla naar hier moeten lokken bij de sluiting van GM. Maar nee, de vakbond wou persé een mini-SUV die er nooit is gekomen.


vakbonden ?


bron : econoshock : Een tentatief overzicht van de stakingen bij Opel/GM Antwerpen sinds 2000 (op basis van database artikelen GvA), tot oktober 2010
Datum Reden
Oktober 2000 : Hoge werkdruk
Januari 2001 : Sluiting Luton (UK)
Juni 2002 : Nationale staking
Oktober 2004 : Herstructurering
Oktober 2005 : Nationale staking
April 2006 : Werkdruk
Juni 2006 : Schorsing ABBV-délégués
Februari 2007 : Regeling snipperdagen
April/mei 2007 : Herstructurering
(Juni 2007 : Detroit geeft signaal stakingen beu te zijn, en dat dit de toekomst van de fabriek in gevaar brengt)
Juli 2007 : Sociaal akkoord
Oktober 2007 : Vakantiegeld
November 2007 : Werkdruk
Januari 2008 : Loonadministratie
Juni 2008 : Nationale staking
Juli 2008 : Werkdruk
Maart 2010 : Onzekerheid



en nog eentje : mei2007

Een deel van de nachtploeg van de Opel-fabriek in Antwerpen heeft vannacht vernielingen aangebracht in de fabriek. Een aantal auto's werd beschadigd en ook een aantal computers moest eraan geloven. Daarop besloot de directie om rond 3 uur iedereen van de nachtploeg naar huis te sturen.

Onder de arbeiders van de nachtploeg heerst ongerustheid over het voortbestaan van hun shift. Directie en vakbonden kwamen gisteren overeen om tegen 11 juni de lijnsnelheid van de nachtploeg te halveren. De afbouw van het personeelsbestand van die ploeg gebeurt geleidelijk en moet afgerond zijn tegen 21 juli, het begin van de vakantie. Toch betekent dit niet het definitieve einde van de nachtploeg. De directie gaf schriftelijke garanties dat de Opel-fabriek met drie ploegen zal blijven werken. Maar dat kon de ongerustheid bij de arbeiders duidelijk niet wegnemen.

"We wilden de supervisors van de nachtploeg gisterenavond een toelichting geven over de stand van zaken", doet Rudi Kennes van de socialistische vakbond ABVV het relaas. "Maar nog voor het zover was, is een groepje van een kleine 100 arbeiders in de fabriek kabaal beginnen maken. Ze hebben opnieuw, net als vorige nacht, verhinderd dat er auto's van de productieband konden rollen", vervolgt Kennes. Toen ze ook auto's vernielden, was voor de directie de maat vol. Die stuurde iedereen omstreeks 3 uur naar huis. (belga/hln)
 
vakbonden ?


bron : econoshock : Een tentatief overzicht van de stakingen bij Opel/GM Antwerpen sinds 2000 (op basis van database artikelen GvA), tot oktober 2010
Datum Reden
Oktober 2000 : Hoge werkdruk
Januari 2001 : Sluiting Luton (UK)
Juni 2002 : Nationale staking
Oktober 2004 : Herstructurering
Oktober 2005 : Nationale staking
April 2006 : Werkdruk
Juni 2006 : Schorsing ABBV-délégués
Februari 2007 : Regeling snipperdagen
April/mei 2007 : Herstructurering
(Juni 2007 : Detroit geeft signaal stakingen beu te zijn, en dat dit de toekomst van de fabriek in gevaar brengt)
Juli 2007 : Sociaal akkoord
Oktober 2007 : Vakantiegeld
November 2007 : Werkdruk
Januari 2008 : Loonadministratie
Juni 2008 : Nationale staking
Juli 2008 : Werkdruk
Maart 2010 : Onzekerheid



en nog eentje : mei2007

Een deel van de nachtploeg van de Opel-fabriek in Antwerpen heeft vannacht vernielingen aangebracht in de fabriek. Een aantal auto's werd beschadigd en ook een aantal computers moest eraan geloven. Daarop besloot de directie om rond 3 uur iedereen van de nachtploeg naar huis te sturen.

Onder de arbeiders van de nachtploeg heerst ongerustheid over het voortbestaan van hun shift. Directie en vakbonden kwamen gisteren overeen om tegen 11 juni de lijnsnelheid van de nachtploeg te halveren. De afbouw van het personeelsbestand van die ploeg gebeurt geleidelijk en moet afgerond zijn tegen 21 juli, het begin van de vakantie. Toch betekent dit niet het definitieve einde van de nachtploeg. De directie gaf schriftelijke garanties dat de Opel-fabriek met drie ploegen zal blijven werken. Maar dat kon de ongerustheid bij de arbeiders duidelijk niet wegnemen.

"We wilden de supervisors van de nachtploeg gisterenavond een toelichting geven over de stand van zaken", doet Rudi Kennes van de socialistische vakbond ABVV het relaas. "Maar nog voor het zover was, is een groepje van een kleine 100 arbeiders in de fabriek kabaal beginnen maken. Ze hebben opnieuw, net als vorige nacht, verhinderd dat er auto's van de productieband konden rollen", vervolgt Kennes. Toen ze ook auto's vernielden, was voor de directie de maat vol. Die stuurde iedereen omstreeks 3 uur naar huis. (belga/hln)

Vakbond EN de politiek.
Het overzicht toont nog maar eens de kortzichtigheid van die mensen aan. Een zelfstandige is blij met wat werkdruk.

PS: zo'n overzicht is wel redelijk ontnuchterend als je het zo ziet.
 
vakbonden ?


bron : econoshock : Een tentatief overzicht van de stakingen bij Opel/GM Antwerpen sinds 2000 (op basis van database artikelen GvA), tot oktober 2010
Datum Reden
Oktober 2000 : Hoge werkdruk
Januari 2001 : Sluiting Luton (UK)
Juni 2002 : Nationale staking
Oktober 2004 : Herstructurering
Oktober 2005 : Nationale staking
April 2006 : Werkdruk
Juni 2006 : Schorsing ABBV-délégués
Februari 2007 : Regeling snipperdagen
April/mei 2007 : Herstructurering
(Juni 2007 : Detroit geeft signaal stakingen beu te zijn, en dat dit de toekomst van de fabriek in gevaar brengt)
Juli 2007 : Sociaal akkoord
Oktober 2007 : Vakantiegeld
November 2007 : Werkdruk
Januari 2008 : Loonadministratie
Juni 2008 : Nationale staking
Juli 2008 : Werkdruk
Maart 2010 : Onzekerheid



en nog eentje : mei2007

Een deel van de nachtploeg van de Opel-fabriek in Antwerpen heeft vannacht vernielingen aangebracht in de fabriek. Een aantal auto's werd beschadigd en ook een aantal computers moest eraan geloven. Daarop besloot de directie om rond 3 uur iedereen van de nachtploeg naar huis te sturen.

Onder de arbeiders van de nachtploeg heerst ongerustheid over het voortbestaan van hun shift. Directie en vakbonden kwamen gisteren overeen om tegen 11 juni de lijnsnelheid van de nachtploeg te halveren. De afbouw van het personeelsbestand van die ploeg gebeurt geleidelijk en moet afgerond zijn tegen 21 juli, het begin van de vakantie. Toch betekent dit niet het definitieve einde van de nachtploeg. De directie gaf schriftelijke garanties dat de Opel-fabriek met drie ploegen zal blijven werken. Maar dat kon de ongerustheid bij de arbeiders duidelijk niet wegnemen.

"We wilden de supervisors van de nachtploeg gisterenavond een toelichting geven over de stand van zaken", doet Rudi Kennes van de socialistische vakbond ABVV het relaas. "Maar nog voor het zover was, is een groepje van een kleine 100 arbeiders in de fabriek kabaal beginnen maken. Ze hebben opnieuw, net als vorige nacht, verhinderd dat er auto's van de productieband konden rollen", vervolgt Kennes. Toen ze ook auto's vernielden, was voor de directie de maat vol. Die stuurde iedereen omstreeks 3 uur naar huis. (belga/hln)
De daders vol aansprakelijk stellen voor de schade aan materieel en auto's en op staande voet de laan uit. En als dat niet gaat, fabriek verhuizen naar een ander land. Dat zou mijn reactie zijn als ik er verantwoordelijk was...
 
Op dinsdag 6-1 in BNR Nieuwsradio juridische zaken wordt mijn/onze vraag over de f..k-up van Centraal Beheer behandeld. Tijdstip van uitzending rond 10:48 en 15:50. En terug te luisteren via app of internet. Maar het advies is niet alleen goed: het klopt inderdaad allemaal niet, maar zelfs met succes aanvechten levert uitstel op tot de eerstvolgende formeel juiste opzegging, zeg een maand later....nou ja het is in elk geval geen reclame!
 
Onzin, het is echt een autofabrikant. Maar dan wel eentje die dingen anders doet.
Mee eens, en er zit bij andere autofabrikanten evenveel, zo niet meer computing power als/dan in de Tesla. Het verschil is dat de Tesla via 3G aan het internet hangt, een browser heeft en een touch screen, en over the air updates krijgt en uitgelezen kan worden.
ow en iets met een batterij en elektromotor of zoiets.
 
Als je kijkt naar hoe Tesla zich als bedrijf gedraagt, lijkt dat wel heel veel meer op een IT bedrijf dan op een autobedrijf. Heel veel zaken worden ook opnieuw en anders bekeken door Tesla, waaronder uiteraard het hele touch screen en bijv. de deurhendels, maar ook qua service. Ik bedoel, welk autobedrijf leest nou mee op een forum en belt daarna de klant op om te vragen of een Service Center kan helpen?

Je ziet het ook aan dingen als dat ze release notes uitbrengen van de updates. En natuurlijk überhaupt al het feit dat de auto van updates wordt voorzien, waarbij niet alleen de infotainment wordt verbeterd in de auto, maar ook echt functionaliteit aan de auto wordt toegevoegd (zoals een hill holder).
 
Samenwerkings*akkoord tussen SPIE en Tesla Motors
Economie 12/01/2015 11:19:08
b94514fe9276bac5org.jpg

print.pngemail.png reageren.pngtwitterbird.png PicTechPostEngnet.jpg

In dit kader van deze overeenkomst gaat SPIE Belgium de zogenaamde 'Supercharger' elektrische laadstations voor de Model S wagens van Tesla in België installeren.
ENGINEERINGNET.BE - De installatie van de eerste laadstations gebeurde ondertussen al op de parking van het hotel Van der Valk in Nijvel en op die van het Holiday Inn Express hotel in Gent.

Tesla Motors vertrouwt aan SPIE Belgium de installatie van elektrische laadstations toe voor Tesla Model S wagens. Auto’s van dit type hebben een autonomie van 500 km en gaan in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u.

Eind dit jaar zullen Model S eigenaren al de mogelijkheid hebben om overal in de gekozen landen ‘elektrisch’ rond te rijden, enkel gebruikmakend van het Supercharger netwerk.

Kim Liebregts, Tesla’s directeur voor de Benelux regio: “België is een zeer belangrijke markt voor Tesla en Gent is een ideale locatie voor onze klanten die door Europa rijden, met name voor de populaire routes tussen Amsterdam en Londen en Parijs via België en Duitsland.” << (Guy Leysen) (foto: SPIE)
Samenwerkings­akkoord tussen SPIE en Tesla Motors (via Engineeringnet.be)