Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla iPhone app down this morning, or is it just me?

This site may earn commission on affiliate links.
Een ander gerelateerd vraagje tussendoor:
wat is de meerwaarde van VisibleTesla?
en hoe zit dit betreffende veiligheid( omdat dit geen Tesla programma betreft )

't is echt een heel erg handig programma. Terwijl je aan het rijden bent houd het bij waar je zit, zodat je een total overzicht van al je ritten hebt. Verder kun je schedules instellen voor van alles en nog wat.
Je draait het op je eigen PC/Mac, daar voer je dan ook de credentials in om in te loggen. De code staat online, eventueel kun je zelf (laten) kijken wat er allemaal mee gebeurd. Het gebeurd allemaal er open en transparant.

Ik moet wel zeggen dat ik er sinds de laatste aanpassingen van de Tesla's servers vaker problemen mee heb. Dat ligt dan niet aan VT, maar vooral aan de instabiliteit van de Tesla servers & apps.

VisibleTesla

Code staat hier: jpasqua/VisibleTesla · GitHub
 
Sorry als het hier niet de plek is om te vragen, echter ik heb VisibleTesla 0.29.00 draaien (eerste keer, dus weet niet of het voor het gedoe wel zou hebben gewerkt) maar blijf de melding krijgen dat hij me niet in kan loggen. Ik gebruik exact dezelfde inlog als op de App van de iPhone. Iemand tips?
error_visibletesla.png
 
Ik gebruik ook VT versie 0.29.00. Werkt redelijk, maar mist inderdaad de laatste maanden af en toe gegevens.
Dit is de zevende update sinds ik begon met 0.27.00.

Kan nu normaal inloggen, maar de auteur, jpasqua, adviseert overigens om 0.28.01 te gebruiken.
 
Vanochtend weer hetzelfde op de IPhone: cannot connect. Maar plotseling bedacht ik mij: er gebeurt het één en ander in de Tesla als de deur open gaat. Dus experiment: even 'blind' op afstand op de fob gedrukt en de achterklep open en dicht laten gaan (hij staat toch in de garage). En ja hoor: daarna reageerde hij wèl weer op de app! :smile:
 
Aha - mijn android Tesla applicatie werkt... mijn dochter vond het geweldig enkele keren de claxon te laten toeteren...

VisibleTesla (0.29) krijgt cst het probleem met aanloggen...login failed - please check credentials...

voor het slapen gaan nog even toeteren en met de lichten knipperen is een must!
morgenvroeg om koeken naar de verst afgelegen bakker (minimum 75km)
 
Hier hetzelfde probleem. Tesla afgelopen woensdag opgehaald, donderdag werkte de Android app al netjes en nu nog steeds de VisibleTesla (0.28.01) nog steeds niet. Geen idee wat er fout is, ik gebruik dezelfde credentials, maar blijf de melding krijgen "Login Failed - Please check your credentials". Iemand enig idee?
 
Hier hetzelfde probleem. Tesla afgelopen woensdag opgehaald, donderdag werkte de Android app al netjes en nu nog steeds de VisibleTesla (0.28.01) nog steeds niet. Geen idee wat er fout is, ik gebruik dezelfde credentials, maar blijf de melding krijgen "Login Failed - Please check your credentials". Iemand enig idee?

Just a very wild guess, maar ik schrijf het toch in het geval het kan helpen. Heb het namelijk zelf al meegemaakt. Gebruik je toevallig heel speciale karakters in je password?
 
Just a very wild guess, maar ik schrijf het toch in het geval het kan helpen. Heb het namelijk zelf al meegemaakt. Gebruik je toevallig heel speciale karakters in je password?

Je zou maar zo eens gelijk kunnen hebben. Mijn eerste verdachten zouden zijn de karakters: &, <, >, " en '. (jawel, de karakters die ge-escaped moeten worden in XML communicatie. En dat gaat nog wel eens mis....)