Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla met de hand wassen

This site may earn commission on affiliate links.
Gewoon met de hand wassen - met zeep en water - mag bij ons niet. Genoeg mensen die het aan hun laars lappen maar het is mooi wel de sloot voor de deur waar al die zeep in terecht komt. Dus gegaan voor ECO waterloos wassen. Deze Eco Green Auto Clean // Intelligent Carwash genomen. Tesla gebruikt het zelf ook.

Mijn dochters hebben hem gewassen - met de nodige instructies natuurlijk

Nog mensen die ervaring hebben (positief of negatief) met Eco Green producten ?
 
Vanmiddag eens goed los gegaan op de nieuwe MS. Hij is nu bijna 2 maanden oud en het werd tijd om em eens te wassen.
Ben gestart met de beproefde methode van Wim S.:
1. Afspuiten met hoge druk
2. Auto besproeien met foam (40 cc Monelli op 400 cc water)
3. Na 5 minuten inweken wassen met fleece mop op steel, hoef je niet te bukken en kom je makkelijk op het midden van het dak. Mop zo nu en dan dopen in emmer schoon water
4. Afspoelen met hoge druk, mag ook gewoon met tuinslang
5. Aanhangend water wegblazen met bladblazer
6. Drogen met fleecedoek.
Wassen nam een uurtje in beslag. Meeste tijd nog kwijt met de "mise en place" van m'n nieuwe wasspulletjes zoals de Monello schuimlans.
Aansluitend een Duitse lak verzegeling er op gesmeerd en met een fleecedoek uitgepoetst. Behoorlijk tevreden over het resultaat.

Oordeel zelf:
IMG_6940.JPG
IMG_6948.JPG
IMG_6949.JPG
IMG_6950.JPG
 
Wolfgang gekocht bij autopflege24.net
In Nederland niet te krijgen, ondanks erg populair op allerlei "poetsfora".
Wordt toch echt verkocht als lakverzegeling en als zodanig omschreven door fanatieke poetsers.
Leek mij idd meer een "doe het zelf versie". Moet zich nog bewijzen.
 
  • Informative
Reactions: eelcodb
Ik heb nu people haze van dodo juice als wax op de tesla. Standtijd is een stuk korter dan een sealant. Namelijk maar zo een 2 tot 3 maanden. Maar een mooie zwarte auto als resultaat. En omdat het een relatieve zachte wax is makkelijk op te brengen en uit te poetsen. Wel zo fijn voor het gigantisch oppervlak van onze auto's .
Ik heb een zogenaamde panel pot. Heel kleine potje.. Zo een 8 euro waar je zo een 5 keer de hele auto van kan doen
 
Voor de wintermaanden gebruik ik Collinite 845, makkelijk aan te brengen en een lange standtijd.
Ik Clay ook meer tijdens de winter om het zout geen kans te geven zich vast te zetten in de lak.
Poorboys Iron remover zit ook in mijn maandelijkse routine.
Zeker met de zachte lak van Tesla is een degelijk onderhoud belangrijk.
Vergeet ook het fabeltje dat je lak harder wordt met een ceramic coating en als je een lange standtijd wil dan moet je de coating ook onderhouden. Wil je een echte bescherming dan moet je voor een Xpel folie gaan maar dan wordt het al kostelijk.
 
Is er een reden waarom jullie eerst met de hogedrukreiniger erover gaan vooraleer te foamen ?
Door er eerst met de hogedrukreiniger over te gaan, spuit je zand en ander vuil over je lak met de kans op krasjes.

De car detailer die mijn wagen van een coating heeft voorzien, heeft me geleerd om eerst te foamen om zo het vuil los te weken en zacht te maken. Zwaarste vuil zal samen met de foam van de wagen aflopen.
En dan pas met hogedrukreiniger erover om risico op krasjes te beperken.
 
Is er een reden waarom jullie eerst met de hogedrukreiniger erover gaan vooraleer te foamen ?
Door er eerst met de hogedrukreiniger over te gaan, spuit je zand en ander vuil over je lak met de kans op krasjes.

De car detailer die mijn wagen van een coating heeft voorzien, heeft me geleerd om eerst te foamen om zo het vuil los te weken en zacht te maken. Zwaarste vuil zal samen met de foam van de wagen aflopen.
En dan pas met hogedrukreiniger erover om risico op krasjes te beperken.
U hebt een verstandige car detailer.
Eerst foamen en dan pas de HD erop.
 
De beste manier om je auto schoon te houden is geen zwarte X kopen. Mijn silverkleurige S4 is na 2 weken nog netter dan de Tesla na 2 dagen. Na 2 beurten in de kraswash zag je bij direct zonlicht al fijne krasjes en heb ik ook besloten om hem/haar wekelijks met de hand te wassen. Je bent sneller klaar met de hand dan dat je naar de wasstraat moet rijden. Ik heb wel het voordeel dat ik de X kan wassen in een warme schuur van de kas. Eerst wordt de X afgespoten met de slang of de hogedruk daarna met 2 emmers en een washandschoen ( feitelijk 2 stuks, dan gaat het sneller). Ik gebruik een product van Megiura's en spoel af met osmose water. Hierna afdrogen met een speciaal microfibre handdoekje van Marly.

De auto ziet er uit als nieuw, voor even dan toch.