Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 ingebroken ondanks sentry mode

This site may earn commission on affiliate links.
Weet je zeker dat Sentry mode ook thuis aan staat?
 

Attachments

  • sentry mode.jpg
    sentry mode.jpg
    4.2 KB · Views: 65
Simpele oplossing, slapen gaan bluetooth uit zetten.....[/QUOTE

Met alleen bluetooth aan kun je de auto niet openen, hiervoor heb je ook de app nodig, zonder de app gaat de auto niet open op basis van je telefoon.
Het maakt daarbij niet uit of de app daadwerkelijk actief staat of dat deze in de achtergrond open staat.
Naar mijn idee hoef je de bluetooth dus niet uit te schakelen maar volstaat het om de app af te sluiten, althans zo werk het met een iphone, weet niet of het gedrag op android hetzelfde is.

Om deze reden heb ik dus de kinderen geen toegang tot de app gegeven want die vergeten nog weleens om deze af te sluiten;)
 
een gejatte model ☰ is echt iritanter ...
Ik wijs erop dat als je minder rijdt veel vaker de sleutelkaart nodig is en je toch niet gewend bent om m daarmee dan ook weer af te sluiten (denk dat hele volsstammen dat ook niet weten. Dus ik ga voor @Xfrank's optie, voorlopig) Original poster: als de spiegels inklappen is hij ook echt op slot, echter zo lang de telefoon in range is (voor auto of relay-attack) open je 'm nog steeds te makkelijk. Overweeg een keyfob (thuis in een smintblikje doen, past precies) en gebruik je telefoon dan niet meer als sleutel als je woonsituatie zo is.
 
  • Funny
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb 2x meegemaakt dat de alarminstellingen waren gewijzigd na het installeren van een update. Trouwens, onlangs is bij mijn Model S het HV accu vervangen en toen ik de auto ophaalde was het alarm ook uitgeschakeld (misschien makkelijker voor de monteurs?). Ik kwam hier pas na een week achter...

Ik check nu standaard na een servicebeurt of software update of het alarm nog goed ingesteld staat. Ik gebruik geen pin-to-drive.
 
ja 100% zeker dat hij op slot is gegaan.
ik heb via mijn ringdoorbell nog teruggekeken zover het kon, de spiegels waren ingeklapt.
echter, nu ik terug denk zag ik vanmorgen in de app dat de voordeur links en kofferbak open stonden.
op dat moment heb ik er niet bij stilgestaan dat er iets mis was...
Je hebt dus camerabeelden, dan moet je toch ook kunnen zien hoe ze binnen zijn gekomen?

Bedenk me net, er is nog een manier als ze op de een of andere manier je Tesla credentials hebben. Mogelijk heb je ergens via een open wifi netwerk je Tesla credentials gebruikt? Of bij een telefoon app die niet van Tesla zelf is? Daarmee kunnen ze je auto mogelijk wel open krijgen. Zou voor de zekerheid dus ook meteen je wachtwoord wijzigen van je Tesla account.
Dat is een goede, wachtwoord resetten is altijd handig als je niet weet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. @TS gebruik je je Tesla ww ook ergens anders of alleen bij Tesla? Of heb je hem een keer gedeeld met iemand? Kan hij uit een password kluis gestolen zijn?

Volgens mij is het ook al een keer bij iemand hier op het forum gebeurd dat hij een verkeerde auto in zijn account zag. Dan kan je ook de locatie zien en de auto ontgrendelen. Maar dat zou Tesla volgens mij wel moeten kunnen zien.
 
Je hebt dus camerabeelden, dan moet je toch ook kunnen zien hoe ze binnen zijn gekomen?


Dat is een goede, wachtwoord resetten is altijd handig als je niet weet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen. @TS gebruik je je Tesla ww ook ergens anders of alleen bij Tesla? Of heb je hem een keer gedeeld met iemand? Kan hij uit een password kluis gestolen zijn?

Volgens mij is het ook al een keer bij iemand hier op het forum gebeurd dat hij een verkeerde auto in zijn account zag. Dan kan je ook de locatie zien en de auto ontgrendelen. Maar dat zou Tesla volgens mij wel moeten kunnen zien.


Zoals ik al aangaf was de memory card vol, hierdoor heb ik de dader niet op beeld.
Bovendien kreeg ik net een bericht via onze wijkapp, dat er een maand geleden bij een andere tesla 3 op dezelfde wijze is ingebroken.
Deze buren hebben Tesla op de hoogte gebracht van het incident, echter hebben ze niks vernomen van Tesla.
Ook heb ik zelf Tesla gemaild over deze inbraak, ik wacht wel even af.. ik wil alle tesla 3 eigenaren bij deze waarschuwen!
 
Zoals ik al aangaf was de memory card vol, hierdoor heb ik de dader niet op beeld.
Bovendien kreeg ik net een bericht via onze wijkapp, dat er een maand geleden bij een andere tesla 3 op dezelfde wijze is ingebroken.
Deze buren hebben Tesla op de hoogte gebracht van het incident, echter hebben ze niks vernomen van Tesla.
Ook heb ik zelf Tesla gemaild over deze inbraak, ik wacht wel even af.. ik wil alle tesla 3 eigenaren bij deze waarschuwen!

Denk dat hij de beelden van je ringdoorbell bedoeld. Als je daarop hebt kunnen zien dat de spiegels ingeklapt waren, dan heb je neem ik aan ook beelden van de inbrekers? Of kun je die niet terug zien?

Tesla niet mailen, daar zul je nooit een reactie op krijgen. Heb ik ook 2 keer geprobeerd, nooit reactie gehad. Bellen of langsgaan is enige optie om contact met Tesla te krijgen helaas.

In ieder geval interessant om te horen dat er al meerdere gevallen zijn, dan is het inderdaad oppassen voor alle andere Model 3 eigenaren die hem 's nachts buiten hebben staan. Blijkbaar hebben ze dan toch een manier gevonden om erin te komen. Gelukkig nog niet om er mee weg te rijden dan.
 
Denk dat hij de beelden van je ringdoorbell bedoeld. Als je daarop hebt kunnen zien dat de spiegels ingeklapt waren, dan heb je neem ik aan ook beelden van de inbrekers? Of kun je die niet terug zien?

Tesla niet mailen, daar zul je nooit een reactie op krijgen. Heb ik ook 2 keer geprobeerd, nooit reactie gehad. Bellen of langsgaan is enige optie om contact met Tesla te krijgen helaas.

In ieder geval interessant om te horen dat er al meerdere gevallen zijn, dan is het inderdaad oppassen voor alle andere Model 3 eigenaren die hem 's nachts buiten hebben staan. Blijkbaar hebben ze dan toch een manier gevonden om erin te komen. Gelukkig nog niet om er mee weg te rijden dan.


heb ik juist niet omdat mijn memory card vol was.. via sentry mode heb ik de beelden t/m 0100u en van ringdoor heb ik beelden tot 0300u en hier staat de auto vergrendeld. dus het moet tussen 0300-1030u gebeurd zijn...
ik wacht iig af met watvoor antwoord Tesla komt...
 
geen bewegingen gedetecteerd, ivm privacy mag je het bereik tot je eigen voortuin instellen. er zit nog stoep tussen mijn voortuin en de parkeerplaats voor mijn huis.
Ik heb gewoon hele voorkant gedaan en verticaal diepte scheiden kan niet. Zie dan wel elke persoon die wat dicht langs mijn auto loopt.

Ring bewaard beelden toch ook als je betaald? Misschien ring ook mailen?
 
Ik heb gewoon hele voorkant gedaan en verticaal diepte scheiden kan niet. Zie dan wel elke persoon die wat dicht langs mijn auto loopt.

Ring bewaard beelden toch ook als je betaald? Misschien ring ook mailen?

ik had de scheidingslijn van het vlak gelijk aan de lijn van mijn voortuin ingesteld, hierdoor pakt die de stoep t/m waar mijn auto stond niet.
nu heb ik het hele veld ingesteld dus zou het in principe wel alles moeten detecteren die voor mijn huis beweegt
 
Nou hier maak ik met m'n camera's gewoon beeld van de straat en de overbuurman zei: "Zie je mijn oprit? Mooi, dan kom ik wel naar jou toe als ik beelden nodig heb". Ik heb bordje hangen dat er camera beelden worden gemaakt. Gelukkig staan alle auto's hier op de oprit en vol in beeld.

Ik denk wel dat als je op 5 meter afstand met een Ring deurbel moet filmen je net zo goed met een randomreader kunt filmen...
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Officieel mag je de openbare weg niet in beeld brengen, tenzij dit onvermijdelijk is als je je prive terrein in beeld brengt.
https://www.politie.nl/themas/camer...itle-mag-ik-opnamen-maken-van-de-openbare-weg

Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.”

Praktisch gezien denk ik overigens dat er weinig personen zijn die zich hier aan houden.