You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat valt eenvoudig te testen.
Leg de telefoon waar ie die nacht lag, en ga buiten aan de klink trekken. Het wordt snel duidelijk of de auto opent of niet, en dan heb je direct je antwoord.
Relay attack op bluetooth is zover ik weet niet eenvoudig. Bluetooth doet channel hopping dus wordt het moeilijk om net toevallig het juiste kanaal te relayen.Tenzij er inderdaad sprake is van een relay attack... dat lijkt me niet eens zo onwaarschijnlijk. Maar volgens Occams razor zat de deur misschien gewoon niet op slot?
Dan is het raar dat de kofferbak ook open stondVandaar Occams razor. Deur was niet op slot.
Nogmaals: m.i. is hier gewoon de klink van de deur aangedrukt en deze heeft gewoon ontgrendeld omdat de telefoon te dicht bij de auto was. Het dichtklappen van de spiegels wijst op zich wel op eeen lock, maar zo lang de telefoon te dicht bij blijft/komt kun je de deur openen en dat is m.i. hier gebeurd, vandaar mijn advies om een keyfob te nemen en deze in een blikje te doen en de telefoon niet meer als sleutel te gebruiken, gezien de setting waarin dit is gebeurd. (of evt bluetooth in huis uitzetten en op de koop toe te nemen dat je watch en andere bluetooth-koppelingen niet meer werken (wat voor mij geen optie zou zijn)). Dat het een relay was weiger ik ook te geloven.
Konden ze in de logfiles niet zien hoe laat hij van slot is gehaald?
Misschien kan ik er wat van maken als je dit bestand via een privébericht naar mij toestuurt.
wat me wat verbaast, we hebben het hier over relay attacks en andere gecompliceerde manieren van openen van de auto. Maar alleen de zonnebril en wat pasjes waren meegenomen. Als je een relay attack gaat doen dan doe je dat niet voor wat pasjes en een zonnebril. Dan neem je de auto mee, of je maakt een rondje langs alle Model 3's in de wijk (en dat zijn er tegenwoordig veel) en ik denk dat dan de lokale politie misschien wel gemeld had dat er 'activiteit' is.
Topic starter heeft aangegeven dat er een stoep zit tussen zijn voortuin en parkeerplek. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het bluetoothsignaal van de telefoon de oorzaak is, want dan zou nagenoeg elke M3 rijder hier last van moeten hebben.
Er zit een verschil tussen verbonden zijn en de deuren kunnen openen. Als er in de app "verbonden" staat, betekent het niet dat je dan o ook de deuren kan openen. Op kantoor heb ik dat namelijk ook op 10 meter afstand, maar de deuren gaan niet open.Bluetooth is altijd een vreemd verhaal.
Officieel 3-10m zonder obstakels maar ik al meerdere keren per ongeluk contact gehad met mijn MS op meer dan 20M afstand en meerdere betonnen muren er tussen officieel kan het niet maar de praktijk is altijd anders.
De vraag blijft dan waarom de auto wel nog op de oprit stond, als ze die technologie hadden. Met die technologie rij je zo een Model 3 in een container en heb je een collectie aan onderdelen die je in roulatie kan brengen.Leuk zondagmiddag projectje. "Signal Amplification Relay Attack". Source code op Githut: btlejuice of probeer Bluetooth Low Energy Swiss-army knife.