Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S 90D nieuw december 2016 verkopen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik overweeg om mijn splinternieuwe model S 90D van december terug te verkopen. Hij heeft een luttele 2.500 km en volgende opties :

Model S 90D
All-Wheel Drive Dual Motor
Obsidian Black Metallic Paint
Glazen panorama dak
19" Zilveren Slipstream velgen
Zwarte Next Generation stoelen
Zwart Piano lak
Zwarte, Alcantara headliner
Supercharging
Autopilot comfortfuncties
Premium interieur en verlichting
Intelligente luchtvering
Beveiligingspakket
19" Pirelli winterbandenset

De reden is dat mijn vrouw terug zwanger is, en twee buggy's inclusief golden retriever en twee kinderstoelen is wat teveel voor de S. Ik zou dan ook een model X kopen van zomer 2016 met enkele kilometers op en AP1. Ikzelf ben heel tevreden met de S en voor mij persoonlijk zou ik hem niet wegdoen. Een dakkoffer is echter geen optie voor een kinderbuggy. Zijn er geïnteresseerden en voor welke prijs? Hij is echt nog fonkelnieuw en nieuwprijs was 117.590 euro. Ik weet dat ik er verlies op ga doen, maar mijn vrouw die de komende vier jaar nog iedere dag zou klagen dat onze auto te klein is geworden, is me ook wel wat waard. Dus voor mensen die hier op zoek zijn naar een nieuwe 90D met deze configuratie en AP1 zijn altijd welkom!

Wat zou ik hier normaal voor mogen vragen?
 
Mocht de verkoop niet lukken: de Model S voldoet voor ons prima met 3 kids waarvan een jonge tweeling :) Er passen 2 maxicosi's en een stoeltje naast elkaar op de achterbank, en de buggy's schuiven we voor de maxicosi's tussen voorstoel en achterbank (de voordelen van een vlakke vloer zonder tunnel). 3 stoeltjes naast elkaar gaat volgens mij ook maar ik heb dat nog niet geprobeerd.

Los daarvan wil ik je zeker niet van je plan afpraten om een model X te kopen, integendeel! ;):p:D
 
  • Like
Reactions: Sumon
Mocht de verkoop niet lukken: de Model S voldoet voor ons prima met 3 kids waarvan een jonge tweeling :) Er passen 2 maxicosi's en een stoeltje naast elkaar op de achterbank, en de buggy's schuiven we voor de maxicosi's tussen voorstoel en achterbank (de voordelen van een vlakke vloer zonder tunnel). 3 stoeltjes naast elkaar gaat volgens mij ook maar ik heb dat nog niet geprobeerd.

Los daarvan wil ik je zeker niet van je plan afpraten om een model X te kopen, integendeel! ;):p:D

Bij de nieuwe tesla 90D is er een veel kleinere frunk en een middenconsole vooraan. Onze maxi cosi is nog breed met side impact bescherming. Grote probleem is dan nog de Golden Retriever. Moest die er niet zijn, zou het wel lukken. Maar ik ben gehecht aan onze hond!
 
Ik heb juist die Tesla Model S gekocht omdat ik een tweeling en een kleuter heb .. :) 3 kinderzitjes op een rij gaat prima en de achterbak is echt heel ruim. We hebben ook nog een Ford S-Max, die we nu gaan inruilen omdat we er nooit meer mee reden en vrouwlief een mini graag wilde :)

Maar Model X is ook leuk hoor :p
 
Ik overweeg om mijn splinternieuwe model S 90D van december terug te verkopen. Hij heeft een luttele 2.500 km en volgende opties :

Model S 90D
All-Wheel Drive Dual Motor
Obsidian Black Metallic Paint
Glazen panorama dak
19" Zilveren Slipstream velgen
Zwarte Next Generation stoelen
Zwart Piano lak
Zwarte, Alcantara headliner
Supercharging
Autopilot comfortfuncties
Premium interieur en verlichting
Intelligente luchtvering
Beveiligingspakket
19" Pirelli winterbandenset

De reden is dat mijn vrouw terug zwanger is, en twee buggy's inclusief golden retriever en twee kinderstoelen is wat teveel voor de S. Ik zou dan ook een model X kopen van zomer 2016 met enkele kilometers op en AP1. Ikzelf ben heel tevreden met de S en voor mij persoonlijk zou ik hem niet wegdoen. Een dakkoffer is echter geen optie voor een kinderbuggy. Zijn er geïnteresseerden en voor welke prijs? Hij is echt nog fonkelnieuw en nieuwprijs was 117.590 euro. Ik weet dat ik er verlies op ga doen, maar mijn vrouw die de komende vier jaar nog iedere dag zou klagen dat onze auto te klein is geworden, is me ook wel wat waard. Dus voor mensen die hier op zoek zijn naar een nieuwe 90D met deze configuratie en AP1 zijn altijd welkom!

Wat zou ik hier normaal voor mogen vragen?

Welke X heb je op het oog? Toch niet een rode 90d uit september 2016 met ultra witte bekleding?

Ik weet wie daar in heeft gereden, zou ik noooooit kopen! :D

Heb je al een inruilprijs van tesla?
 
Hoe doen jullie dat? Onze trip naar zee ging afgelopen weekend als volgt:

-Jassen en klein spul in de frunk
-Kleine valies in ruimte onder de koffer
-Golden retriever in de koffer
-Daarnaast in de koffer een opgeplooide buggy (mountain)
-Vrouw op de achterbank met naast haar een cybex gold kinderstoel
-Op de passagiersstoel naast mij nog enkele zakken van kledij en eten.

Die cybex gold neemt 1,5 stoel in de op de achterbank. Die Mountain buggy is zeker ook niet van de kleinste. Ik lees op het Engelstalig forum dat er een lijst bestaat met de kleinste buggys. Dus ik zal niet de enige zijn. Die kleine buggys hebben veel minder comfort dixit mijn vrouw.

Dus daar moeten binnen 6 maanden nog babyspullen en een tweede kinderwagen bij?

Hoe lukt dat bij jou dan?
 
Hoe doen jullie dat? Onze trip naar zee ging afgelopen weekend als volgt:

-Jassen en klein spul in de frunk
-Kleine valies in ruimte onder de koffer
-Golden retriever in de koffer
-Daarnaast in de koffer een opgeplooide buggy (mountain)
-Vrouw op de achterbank met naast haar een cybex gold kinderstoel
-Op de passagiersstoel naast mij nog enkele zakken van kledij en eten.

Die cybex gold neemt 1,5 stoel in de op de achterbank. Die Mountain buggy is zeker ook niet van de kleinste. Ik lees op het Engelstalig forum dat er een lijst bestaat met de kleinste buggys. Dus ik zal niet de enige zijn. Die kleine buggys hebben veel minder comfort dixit mijn vrouw.

Dus daar moeten binnen 6 maanden nog babyspullen en een tweede kinderwagen bij?

Hoe lukt dat bij jou dan?

Die cybex is ook wel een heul grote stoel. Wij hebben een tweeling van inmiddels 3 jaar en een jongen van 5 jaar. Ik gebruik niet de isofix natuurlijk met 3 stoelen, maar het zit allemaal goed met de gordel. Ik heb stoelen uitgezocht van maxicosi van 45cm breed, de Tesla is uit mijn hoofd 137cm breed tussen de deuren, dus dan zit je safe. Mijn vrouw zit voorin als eerste :) Maar toegegeven, wij hebben geen hond. Dat verklaart al een stuk ruimte van je kofferbak. De jassen leg ik meestal gewoon bovenop de hoedenplank en probeer alles daaronder de frutten. We hebben de twee kinderstoelen optie in de kofferbak ook, maar gebruiken die meestal als de oudste vriendjes meeneemt. Als je de hoedenplank eraf haalt en je de koffers rechtop zet en zo naar achter afbouwt, kan je echt een boel kwijt vind ik. Ik vraag me ook af of een X zoveel meer ruimte gaat geven, maar natuurlijk wel superfijn voor je hond.

Het is goedkoper overigens om je hond weg te doen... :)
 
Hoe doen jullie dat? Onze trip naar zee ging afgelopen weekend als volgt:

-Jassen en klein spul in de frunk
-Kleine valies in ruimte onder de koffer
-Golden retriever in de koffer
-Daarnaast in de koffer een opgeplooide buggy (mountain)
-Vrouw op de achterbank met naast haar een cybex gold kinderstoel
-Op de passagiersstoel naast mij nog enkele zakken van kledij en eten.

Die cybex gold neemt 1,5 stoel in de op de achterbank. Die Mountain buggy is zeker ook niet van de kleinste. Ik lees op het Engelstalig forum dat er een lijst bestaat met de kleinste buggys. Dus ik zal niet de enige zijn. Die kleine buggys hebben veel minder comfort dixit mijn vrouw.

Dus daar moeten binnen 6 maanden nog babyspullen en een tweede kinderwagen bij?

Hoe lukt dat bij jou dan?
Een heul strak vrouwke:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: Vantage
Ik ben tevreden met 106.000 euro. De koper mag ook nog wat winst hebben. Want 15 januari nadert wel snel...
Tsja, lastig. Op zich is de prijs die tesla er nu voor geeft niet gek. Natuurlijk is 16k een hoop (minder) geld, maar je moet maar iemand vinden op de particuliere markt die voor een relatief bescheiden minderprijs een auto wil hebben die iemand anders heeft samengesteld en die geen ap2 heeft.
 
  • Like
Reactions: SofaSogo