Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S 90D nieuw december 2016 verkopen

This site may earn commission on affiliate links.
We hebben een compromis! De X is echt wel heel breed. Hij zou hier net in de garage kunnen. Op kantoor kan hij door het hek met ingeklapte spiegels. Maar aan zee in onze garage op niveau -3 is het quasi onmogelijk. Onze bovenbuur zijn grote nieuwe range rover is al centimeterwerk in de afdalingen met scherpe bochten. Hij moet een aantal keer manoeuvreren voor één bocht. Ik lees op de website van vehicle dimensions dat de X nog een paar centimeters extra breed is... Hier in het dorp is er ook een klein straatje waar ik al een beetje moet mikken met de S. Zeker als er een paar wagens slecht geparkeerd staan, dan lukt het zelfs niet. Daarnaast zijn de kleine garages in Brussel soms gewoon een ramp. Wil ik steeds met een ei in mijn broek rondrijden? Neen.

Dus ik ga voor smalle kinderzitjes en GB pockit s kinderwagen.

Dan hou ik ook mijn beter rijbereik en ik zit toch 90% van de tijd alleen in mijn S. Ik kan nu met vriestemperaturen naar zee en terug zonder te laden. Met de X P90D zal dat niet meer lukken.

Normaal ging mijn S pas geleverd worden in januari waardoor ik AP2 zou gehad hebben. Ze hebben mij van Tesla in november gebeld voor een vroegere levering waardoor ik AP1 heb (dank u Tesla). Was een dag slechtgezind hieromtrent, maar ik vind AP1 al meer dan fantastisch. Dat is genoeg voor op de autosnelweg. Uitstappen en zelf parkerende auto zie ik mezelf nooit doen. We moeten trouwens steeds hond, kinderbuggy en alle rommel op ons gemak uit de geparkeerde wagen kunnen halen, dus ik zie het nut niet? Er is trouwens nog een groot verschil tussen de optie met 4 camera's en die met 8 camera's. Zou dat trouwens niet allemaal extra verbruik opleveren? Ben zeker blij met mijn AP1!

Als er mensen ook interesse hebben voor een X van zomer 2016, er staat er een bij Tesla in Frankrijk. Het is hun eigen demowagen die te koop staat als P90D met alle opties en 7.900km voor 124.000 euro. Dat is een korting van 30.000 euro!

Hoewel ik super tevreden ben van mijn S, heb ik me de laatste tijd toch vragen gesteld over de telefonische bereikbaarheid van mijn servicecenter. Altijd antwoordapparaat en afspeelbandje. Zelfs als ik de optie dringende pechhulp kies (mijn wagen was vrijdag binnen voor service en ze namen gewoon niet op), krijg je een afspeel bandje en nemen ze niet op. Ze geven zelf toe dat ze serieus onderbemand zijn momenteel. Wat gaat dat zijn met de model 3? Ik heb mijn reservaties. En het ligt volgens mij niet aan de mensen die er zelf werken.

Wie weet komen er nog mooie elektrische wagens aan en misschien dat wat meer concurrentie van andere merken ook niet slecht zou zijn.

Ik blijf mijn S zelf wel fantastisch vinden! Dank voor jullie hulp hier!
 
Oké, 180 graden gedraaid. De X kan binnen in de garage aan zee en is gekocht!

De model S 90D staat te koop op Autoscout. Voor snelle beslissers.

Eventueel verkoop ik apart de splinternieuwe zomerbanden met 19" velgen. Deze liggen gestockeerd in het bandenhotel bij Tesla Zaventem. Zij zijn nog niet uit de verpakking gekomen. Iemand interesse? Evenwel heeft een koper van de S die alles samen koopt natuurlijk de voorkeur.
 
Een oude S prefacelift zonder D drive had ook gekund. Dan past er vooraan al een buggy in. Echter blijft het vanachter een hatchback model en geen stationwagen. De kinderen zijn niet het probleem, de combinatie met de golden retriever en de kinderspullen wel. In onze oude BMW 5 touring paste ook alles.

Ik kan besluiten dat we een dure hond hebben. We hebben voor haar ook al een ander appartement gekocht aan zee met een groot terras zodat ze daar ook haar eigen plek heeft. Dat was ook een dure grap.

Ik heb nu de zeszitter genomen zodat de hond ertussenin kan zitten achteraan, of zelfs op de derde zitrij. Het voordeel van de X is wel dat er een heel diepe extra koffer is achteraan waar zelfs twee buggy's inpassen (YouTube filmpje ergens online gevonden). Vooraan is de frunk ook een stuk groter.

Ik heb tegen mijn vrouw al gezegd dat onze volgende hond een chiwawa zou kunnen worden...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: S-19910 and HWS
Een oude S prefacelift zonder D drive had ook gekund. Dan past er vooraan al een buggy in. Echter blijft het vanachter een hatchback model en geen stationwagen. De kinderen zijn niet het probleem, de combinatie met de golden retriever en de kinderspullen wel. In onze oude BMW 5 touring paste ook alles.

Ik kan besluiten dat we een dure hond hebben. We hebben voor haar ook al een ander appartement gekocht aan zee met een groot terras zodat ze daar ook haar eigen plek heeft. Dat was ook een dure grap.

Ik heb nu de zeszitter genomen zodat de hond ertussenin kan zitten achteraan, of zelfs op de derde zitrij. Het voordeel van de X is wel dat er een heel diepe extra koffer is achteraan waar zelfs twee buggy's inpassen (YouTube filmpje ergens online gevonden). Vooraan is de frunk ook een stuk groter.

Ik heb tegen mijn vrouw al gezegd dat onze volgende hond een chiwawa zou kunnen worden...
Een appartement aan zee voor de hond? Is die daar niet eenzaam dan?
 
Ik heb al een kandidaat die morgen komt kijken voor de S! Hij staat sinds deze middag op autoscout. Kan er iemand zijn plezier mee doen hopelijk!

Hond was de aanleiding, maar niet het enige argument. Aan zee mocht de hond niet meer binnen in het appartement van mijn ouders. En zonder hond gaan we niet naar zee. Dus ons eigen appartement en onze eigen stek daar!

De S was perfect, ook met twee kinderen. Maar met de hond heb je een stationwagen nodig. Hij kan in de S zijn koffer maar dan heb je niet veel plaats over. De frunk is meer een groot uitgevallen handschoenkastje geworden.

Ik ga alleen moeten wennen aan de mindere range.

Foto volgt!

Niemand 4 zomerbanden met velgenset? Volledig ongebruikt in verpakking en op factuur. Ik heb nog één extra band waar een nagel in zat die ik nog moet laten repareren. Die band heeft slechts 2000 km gereden. Factuur bij Tesla was in de 300 euro voor die vervanging.
 
De dader
20160819_075439.jpg