Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S wassen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu twee keer bij Loogman in Utrecht door de textielstraat geweest. Het resultaat is relatief goed, maar nooit zo goed als handwas natuurlijk. Ik heb echter geen tijd en ook geen plek om dat te doen. Dus als je ook in die positie zit (of ook geen zin hebt, maar wel graag in een glimmende auto rijdt) dan kan ik deze straat aanbevelen.

ps. ik twijfelde nog of ik hem nou in Tow modus moest zetten.... eerste keer gedaan, tweede keer in Neutral. In beide gevallen even tricky: zodra je groen licht krijgt om weg te rijden, snel in de P en dan in D en rijden.
 
ps. ik twijfelde nog of ik hem nou in Tow modus moest zetten.... eerste keer gedaan, tweede keer in Neutral. In beide gevallen even tricky: zodra je groen licht krijgt om weg te rijden, snel in de P en dan in D en rijden.
Tow modus is enkel nodig indien je uit de wagen zou stappen terwijl die door de wasstraat zou gaan (want dan gaat de wagen automatisch in de P stand en zet dus de parkeerrem op, Toz modus verhindert het aanzetten van de parkeerrem)
Dus eigenlijk is het net hetzelfde als met een normale wagen, gewoon in N, voetjes van de pedalen en genieten van het schouwspel, en op het einde weer in vitesse (D) zetten en rijden.
 
Tow modus is enkel nodig indien je uit de wagen zou stappen terwijl die door de wasstraat zou gaan (want dan gaat de wagen automatisch in de P stand en zet dus de parkeerrem op, Toz modus verhindert het aanzetten van de parkeerrem)
Dus eigenlijk is het net hetzelfde als met een normale wagen, gewoon in N, voetjes van de pedalen en genieten van het schouwspel, en op het einde weer in vitesse (D) zetten en rijden.
Ik kreeg hem pas in D nadat ik op P had geklikt.
 
Ik heb mijzelf aangeleerd om de auto zelf te wassen, mede op advies van het bedrijf dat een coating heeft aangebracht. En ook om het zekere maar voor het onzekere te nemen na wat verhalen over de 'krasstraat' in combinatie met de matige Tesla-lak.

Voordeel: resultaat is echt een stuk beter dan de wasstraat. Psychologisch nadeel: tijdens het wassen zie je ieder krasje en iedere kleine oneffenheid weer voorbij komen. Van een paar meter afstand zie je een mooi gepoetste auto, maar dichtbij zitten er toch echt wel een paar krasjes op. Geen idee waarvan; ik vermoed kleine schades ontstaan tijdens parkeren en door steenslag (motorkap).
 
Even een stoffig draadje opgevist. Als ik mijn Model S was doe ik dat volgens de two buckets methodiek (klinkt bijna wetenschappelijk). Maar ik zou mijn auto na het wassen eigenlijk nog wel eens goed willen poetsen. Weet iemand een goed poetsmiddel dat ik online kan kopen (bijvoorbeeld bij carclean.nl)?
 
Ik denk dat bij een zwarte een goede polijstbeurt wel eens een groot verschil kan maken.
Handmatig wil je er met het oppervlak van een MS denk ik niet aan beginnen en een rotary moet je zeker niet ongetraind gebruiken.
Zelf zou ik zeggen, een hele behandeling laten geven door een detailer en dan een coating erop ;).

Als je zelf aan de slag wil zou je misschien eens naar het 3- of 5-stappen plan van Meguiar's kunnen kijken.
Maar er zijn inmiddels veel goede alternatieven op de markt.

Ik zou zeggen, los van het merk:
Wassen
Kleien
Polijsten
Waxen
 
Bedankt jpet. Het gaat me om de lak, en inderdaad, ik heb een zwarte...

Heeft hij een coating? Zo ja, neem dan even contact op met je detailer om te vragen welk product hij zou aanraden.

Je zou Reload van CarPro 50% verdund kunnen proberen. De reden dat je er mee moet opletten op een zwarte wagen is dat het wat moeilijker aan te brengen is zonder dat je daarna vegen ziet. Het is echter niet onmogelijk en het hangt natuurlijk af van hoe zeer je een freak bent. Ik ben zeer veeleisend op dat vlak en kan het product zonder enig probleem onverdund en zonder vegen aanbrengen op mijn MC Red Model S. Een zwarte Model S is ongelofelijk mooi maar je ziet er echt alles op als hij perfect is gepoetst.

Je brengt het gewoon aan bij het drogen zoals een klassieke detailspray. Daarna nog een 2de keer opwrijven om geen vegen te hebben en klaar. Het is een extreem waterafstotende glascoating.
 
Heeft hij een coating? Zo ja, neem dan even contact op met je detailer om te vragen welk product hij zou aanraden.

Je zou Reload van CarPro 50% verdund kunnen proberen. De reden dat je er mee moet opletten op een zwarte wagen is dat het wat moeilijker aan te brengen is zonder dat je daarna vegen ziet. Het is echter niet onmogelijk en het hangt natuurlijk af van hoe zeer je een freak bent. Ik ben zeer veeleisend op dat vlak en kan het product zonder enig probleem onverdund en zonder vegen aanbrengen op mijn MC Red Model S. Een zwarte Model S is ongelofelijk mooi maar je ziet er echt alles op als hij perfect is gepoetst.

Je brengt het gewoon aan bij het drogen zoals een klassieke detailspray. Daarna nog een 2de keer opwrijven om geen vegen te hebben en klaar. Het is een extreem waterafstotende glascoating.
Ik heb mijn auto laten detailen direct na levering in november 2013. Zag er destijds prachtig uit, maar ik ben daarna al met al een beetje teleurgesteld geraakt. Ik had namelijk gehoopt dat hij langer mooi zou blijven, maar ik merk uiteindelijk niet zoveel verschil. Ondanks alle lovende verhalen over het detailen, waar je je geld heel goed in kwijt kunt, ben ik daar niet zo lyrisch over als sommige forum genoten. Zelf was ik de auto nu en dan. De niet-metallic zwarte lak van de model S is slecht. Ik had direct al wat blusjes in de lak (binnen een paar weken na levering) waarvan Tesla zegt dat ze er niet zaten bij levering. Ik overweeg nog om de auto te wrappen voor die paar jaar dat ik er nog in wil rijden, maar tot die tijd probeer ik hem dus zelf af en toe zelf te wassen en nu dus ook te poetsen, vandaar mijn vraag. Maar persoonlijk vind ik terug gaan naar de detailer het absoluut niet waard. Advies aan hem vragen kan misschien geen kwaad, al vermoed ik dat hij zal zeggen dat het twee jaar na zijn behandeling wel weer eens tijd wordt voor een professionele aanpak.
 
Ik heb mijn auto laten detailen direct na levering in november 2013. Zag er destijds prachtig uit, maar ik ben daarna al met al een beetje teleurgesteld geraakt. Ik had namelijk gehoopt dat hij langer mooi zou blijven, maar ik merk uiteindelijk niet zoveel verschil. Ondanks alle lovende verhalen over het detailen, waar je je geld heel goed in kwijt kunt, ben ik daar niet zo lyrisch over als sommige forum genoten. Zelf was ik de auto nu en dan. De niet-metallic zwarte lak van de model S is slecht. Ik had direct al wat blusjes in de lak (binnen een paar weken na levering) waarvan Tesla zegt dat ze er niet zaten bij levering. Ik overweeg nog om de auto te wrappen voor die paar jaar dat ik er nog in wil rijden, maar tot die tijd probeer ik hem dus zelf af en toe zelf te wassen en nu dus ook te poetsen, vandaar mijn vraag. Maar persoonlijk vind ik terug gaan naar de detailer het absoluut niet waard. Advies aan hem vragen kan misschien geen kwaad, al vermoed ik dat hij zal zeggen dat het twee jaar na zijn behandeling wel weer eens tijd wordt voor een professionele aanpak.

Heb je dan destijds Opticoat Pro laten aanbrengen? Als ik me niet vergis is het aangewezen daar jaarlijks een snelle checkup van te laten doen. Dat zou niet al te veel mogen kosten.

Ik onderhoud mijn wagen in die mate dat onderhoud van de coating niet nodig zal zijn. Vuil krijgt gewoon niet de kans om te hechten en ik bescherm de coating nog eens extra met een laagje detail spray en/of Reload bij het drogen.
 
Ik heb mijn auto laten detailen direct na levering in november 2013. Zag er destijds prachtig uit, maar ik ben daarna al met al een beetje teleurgesteld geraakt. Ik had namelijk gehoopt dat hij langer mooi zou blijven, maar ik merk uiteindelijk niet zoveel verschil. Ondanks alle lovende verhalen over het detailen, waar je je geld heel goed in kwijt kunt, ben ik daar niet zo lyrisch over als sommige forum genoten. Zelf was ik de auto nu en dan. De niet-metallic zwarte lak van de model S is slecht. Ik had direct al wat blusjes in de lak (binnen een paar weken na levering) waarvan Tesla zegt dat ze er niet zaten bij levering. Ik overweeg nog om de auto te wrappen voor die paar jaar dat ik er nog in wil rijden, maar tot die tijd probeer ik hem dus zelf af en toe zelf te wassen en nu dus ook te poetsen, vandaar mijn vraag. Maar persoonlijk vind ik terug gaan naar de detailer het absoluut niet waard. Advies aan hem vragen kan misschien geen kwaad, al vermoed ik dat hij zal zeggen dat het twee jaar na zijn behandeling wel weer eens tijd wordt voor een professionele aanpak.



Mag ik vragen welke coating er op zit?

zoals jpet aanhaald is Reload gewoon geweldig

maar voor donkere lakken moet je het verdinnen
50/50 is niet genoeg voor een zwarte zonder metalliek deeltjes in

ik zou eerder 1/4 aanraden

een beter alternatief is bv angelwax ti 22
deze geeft een zeer mooi resultaat en makkelijker te verwerken dan reload

na 2 jaar kan ik begrijpen dat er swirls en krasjes in het lakwerk staan

een coating is goed maar ook niet heilig
Alles hangt er vanaf hoe voorzichtig je de tesla wast


moest je nu geen coating gehad hebben en je zou uw tesla vergelijken met hoe hij er nu
uitziet dan pas zou je weten wat uw coating tor nu toe allemaal heeft tegen gehouden
 
Jan, Michel LS...eerlijk gezegd weet ik niet meer wat voor behandeling mijn auto gehad heeft. Ik heb het laten doen in Amsterdam Zuid-Oost, niet ver van het service center en om de hoek bij het oude SeC aldaar. Prima professionele, aardige kerel, en ik ben er van overtuigd dat hij vakwerk geleverd heeft. Inderdaad heb ik geen idee hoe de auto er nu uit zou hebben gezien als ik niets had laten doen destijds. De eerste maanden was de auto ook prachtig als ik hem zelf met de hand gewassen had, misschien bewijst dat wel dat het toch zijn nut had. Maar zo'n zwarte, niet-metallic lak...tja, het is snel niet echt mooi meer. Maar juist omdat ik die vergelijking behandeld versus onbehandeld niet goed kan maken betwijfel ik of ik hier jaarlijks 500 tot 1000 euro voor over heb. Als ik niet zou overwegen om mijn auto te wrappen (ben bijvoorbeeld nog steeds gecharmeerd van de mat-zilveren wrap die (voormalig?) forumgenoot NoldenDraaier ooit had toegepast - pagina 1414 van deze thread) zou ik wel eens die Opticoat Pro willen proberen.
 
Bestaat die zaak nog in Amsterdan Zuid-Oost? Kunnen we via de website niet achterhalen welke coating(s) daar worden geplaatst? Als je al een goede coating hebt lijkt het me nergens voor nodig daar zo snel al een nieuwe op te laten zetten. Eens grondig reinigen zou hem terug in conditie moeten brengen. Je zou het ook kunnen gaan vragen en een prijsopgave vragen om je wagen eens grondig te reinigen. Dat kan toch geen 500 of 1000 EUR kosten?
 
Jan, Michel LS...eerlijk gezegd weet ik niet meer wat voor behandeling mijn auto gehad heeft. Ik heb het laten doen in Amsterdam Zuid-Oost, niet ver van het service center en om de hoek bij het oude SeC aldaar. Prima professionele, aardige kerel, en ik ben er van overtuigd dat hij vakwerk geleverd heeft. Inderdaad heb ik geen idee hoe de auto er nu uit zou hebben gezien als ik niets had laten doen destijds. De eerste maanden was de auto ook prachtig als ik hem zelf met de hand gewassen had, misschien bewijst dat wel dat het toch zijn nut had. Maar zo'n zwarte, niet-metallic lak...tja, het is snel niet echt mooi meer. Maar juist omdat ik die vergelijking behandeld versus onbehandeld niet goed kan maken betwijfel ik of ik hier jaarlijks 500 tot 1000 euro voor over heb. Als ik niet zou overwegen om mijn auto te wrappen (ben bijvoorbeeld nog steeds gecharmeerd van de mat-zilveren wrap die (voormalig?) forumgenoot NoldenDraaier ooit had toegepast - pagina 1414 van deze thread) zou ik wel eens die Opticoat Pro willen proberen.
Opti-Coat Pro kost rond 1000 euro en moet jaarlijks geïnspecteerd worden. Dat kost 65 euro en daarbij wordt de auto grondig gewassen en van binnen gereinigd.
Mijn auto was na twee jaar qua lak letterlijk in nieuwstaat. Wel zelf wassen met foam, hogedruk, twee emmers en drogen met bladblazer.
Er zit in deze omgeving geen Opti-Coat Pro dealer meer. Degene die mijn auto heeft gecoat zit in een staatshotel nadat ie een aantal kogels door zijn ex-vriendin heeft gejaagd. Misschien eens Modesta overwegen. Zit een de dealer in De Goorn, vlakbij dus.
 
  • Informative
Reactions: Astrid