Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S wassen

This site may earn commission on affiliate links.
er bestaat ook een wrap in geborsteld aluminium, uniek op een Tesla....iemand een afspraak maken?



handmatig autowassen of toch die wasstraat, wat een lekkere discussie blijft dit toch :)
ik ben er van overtuigt dat bij 'verkeerd' handmatig wassen, met een oude spons en één emmer voor een hele auto, meer waskrasjes ontstaan als één keer de wasstraat

gelukkig zijn de moderne wasstraten lang niet zo slechts voor de lak meer als degene met die ouderwetse pvc-borstels.
alleen de dorpelborstel in een kettingbaanwasstraat (zo straat waar je doorheen getrokken wordt) is een andere type, hardere borstel die wel zichtbare sporen kan achterlaten
de zij en dakborstels betaan uit lapjes en zijn NIET poreus en nemen dus geen water en vuil op, krassen maken ze niet.
krasjes ontstaan door het vuillaagje wat op de lak zit en door de lapjes wordt weggewreven, net zoals bij handmatig autowassen

het is absoluut van belang om de auto niet té vuil te laten worden en dan de wasstraat op te zoeken of handmatig de auto te gaan wassen
vooraf goed afspuiten met de hogedrukspuit is zeker aan te raden, en blijf weg van de lak met wasbezems, dat zijn echte killers!

mijn buurman en zijn collega plaatsen en onderhouden wasstraten, hun bedrijfsbussen zijn meerdere keren per dag de testwagen na onderhoud, 10x autowassen per dag is geen uitzondering.
omdat die wagens dus nooit echt vuil worden is de lak na twee jaar nog in opperbeste staat met minimale waskrasjes, na een simpele polijstbeurt is die lak weer als nieuw.
 
er bestaat ook een wrap in geborsteld aluminium, uniek op een Tesla....iemand een afspraak maken?



handmatig autowassen of toch die wasstraat, wat een lekkere discussie blijft dit toch :)
ik ben er van overtuigt dat bij 'verkeerd' handmatig wassen, met een oude spons en één emmer voor een hele auto, meer waskrasjes ontstaan als één keer de wasstraat

gelukkig zijn de moderne wasstraten lang niet zo slechts voor de lak meer als degene met die ouderwetse pvc-borstels.
alleen de dorpelborstel in een kettingbaanwasstraat (zo straat waar je doorheen getrokken wordt) is een andere type, hardere borstel die wel zichtbare sporen kan achterlaten
de zij en dakborstels betaan uit lapjes en zijn NIET poreus en nemen dus geen water en vuil op, krassen maken ze niet.
krasjes ontstaan door het vuillaagje wat op de lak zit en door de lapjes wordt weggewreven, net zoals bij handmatig autowassen

het is absoluut van belang om de auto niet té vuil te laten worden en dan de wasstraat op te zoeken of handmatig de auto te gaan wassen
vooraf goed afspuiten met de hogedrukspuit is zeker aan te raden, en blijf weg van de lak met wasbezems, dat zijn echte killers!

mijn buurman en zijn collega plaatsen en onderhouden wasstraten, hun bedrijfsbussen zijn meerdere keren per dag de testwagen na onderhoud, 10x autowassen per dag is geen uitzondering.
omdat die wagens dus nooit echt vuil worden is de lak na twee jaar nog in opperbeste staat met minimale waskrasjes, na een simpele polijstbeurt is die lak weer als nieuw.

Daar hebben we wat aan Harold. Dit stelt enigszins gerust! En die aluwrap daar ga ik eens rustig over nadenken...
 
er bestaat ook een wrap in geborsteld aluminium, uniek op een Tesla....iemand een afspraak maken?



handmatig autowassen of toch die wasstraat, wat een lekkere discussie blijft dit toch :)
ik ben er van overtuigt dat bij 'verkeerd' handmatig wassen, met een oude spons en één emmer voor een hele auto, meer waskrasjes ontstaan als één keer de wasstraat

gelukkig zijn de moderne wasstraten lang niet zo slechts voor de lak meer als degene met die ouderwetse pvc-borstels.
alleen de dorpelborstel in een kettingbaanwasstraat (zo straat waar je doorheen getrokken wordt) is een andere type, hardere borstel die wel zichtbare sporen kan achterlaten
de zij en dakborstels betaan uit lapjes en zijn NIET poreus en nemen dus geen water en vuil op, krassen maken ze niet.
krasjes ontstaan door het vuillaagje wat op de lak zit en door de lapjes wordt weggewreven, net zoals bij handmatig autowassen

het is absoluut van belang om de auto niet té vuil te laten worden en dan de wasstraat op te zoeken of handmatig de auto te gaan wassen
vooraf goed afspuiten met de hogedrukspuit is zeker aan te raden, en blijf weg van de lak met wasbezems, dat zijn echte killers!

mijn buurman en zijn collega plaatsen en onderhouden wasstraten, hun bedrijfsbussen zijn meerdere keren per dag de testwagen na onderhoud, 10x autowassen per dag is geen uitzondering.
omdat die wagens dus nooit echt vuil worden is de lak na twee jaar nog in opperbeste staat met minimale waskrasjes, na een simpele polijstbeurt is die lak weer als nieuw.
Ik zal de auto zeker niet met de hand gaan wassen, ik ken mezelf, en daarbij heb ik ook niet echt een goede plek. Maar je noemt moderne wasstraten als een redelijk alternatief. Zijn er adressen van wasstraten waarvan kenners zeggen: die zijn ok? Misschien aardig om daar een lijstje van de hebben.
 
Mijn ervaring met Larenstein in de Bilt (zie boven) was in eerste instantie helemaal goed. Maar er ging iets mis. De trekband duwt je het laatste stukje van de band af, daarbij week de auto iets naar rechts en schuurde mijn velg rechtsachter langs een stoep/rand. 15 cm pure lelijkheid erop :( Foto...

2013-12-05 13.16.38.jpg


WAARSCHUWING: stuur aan het eind mee of vermijd dit soort conveyorbelts, de auto is gewoon te breed voor enige marge.
 
Last edited:
En dan verschuilen ze zich achter hun disclaimer, dat ze nergens aansprakelijk voor zijn....
Iedere wasstraat is een risico op schade ook al is het een klein risico het is er wel.
Ik haal mijn auto ook wel eens door de wasstraat meestal 1 keer na de winter voor de onderkant te reinigen.
Verder lekker met de hand.
 
Carclean.nl, daar word je blij van
Ik bestelde gisteren bij Carclean.nl een Monelli foamlans voor mijn Nilfisk HD reiniger. Na een goed advies, met name over de PH waarde van het schuim, komt vanmorgen de Monelli foamlans. In de verpakking ook een zakje schuimpjes, heel attent op 5 december.
Omdat ik had gezegd dat het voor reinigen van een Tesla Model S is, vond ik in de doos ook een niet-bestelde verpakking Re/vision touchscreen cleaner met doekje. Helemaal voor niks.
Het geheel wordt ook nog eens gratis verzonden.
Ja, van zulke bedrijven word je blij.
 
Kleine tip: als de auto naar Tesla gaat voor onderhoud laat dan van tevoren weten als je niet wilt dat de auto door de wasstraat gaat.
Toen ik mijn auto ging ophalen na service (A'dam) kreeg ik te horen dat de auto door de wasstraat was gegaan (niet touchless), wel apart dat ze de was instructies niet zelf volgen. Mijn auto moet nog gecoat worden, dus het boeide me niet echt, maar als je hem al gecoat hebt ben je niet blij (opticoat garantie vervalt bijvoorbeeld als je de wasstraat gebruikt hebt).
 
En dan verschuilen ze zich achter hun disclaimer, dat ze nergens aansprakelijk voor zijn....
Iedere wasstraat is een risico op schade ook al is het een klein risico het is er wel.
Ik haal mijn auto ook wel eens door de wasstraat meestal 1 keer na de winter voor de onderkant te reinigen.
Verder lekker met de hand.
Die disclaimers zijn bijna altijd in strijd met de Nederlandse wet, waardoor ze juridisch dus geen enkele zeggenschap hebben. Helaas denken de meeste mensen dat ze hun schade niet kunnen claimen, maar dat kan dus bijna altijd wel degelijk!!:cool: