Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk trouwens dat mijn LFP behoorlijk lang dat tekentje in beeld laat zien dat de regeneratie beperkt is en dat merk je dan ook tijdens het vertragen, dan moet je soms de rem erbij gebruiken.

Met dezelfde buitentemperatuur en de leen MY LR die ik meehad was dit helemaal niet het geval.

Klopt het dat een LFP minder snel op temperatuur komt door het rijden alleen ? Het gaat dus puur om het geval ik 'koud' wegrij, in beide auto's
Het gaat om het feit dat je niet meer energie kunt opslaan dan 100%. Dat is dus tevens een nadeel van een LFP batterij. Die laad je als het goed is elke keer op tot 100% en dan heb je in het begin weinig tot geen regen. Zodra je onder de 90% komt, is volledige regen weer beschikbaar (mits de accu op temperatuur is).
 
Het gaat om het feit dat je niet meer energie kunt opslaan dan 100%. Dat is dus tevens een nadeel van een LFP batterij. Die laad je als het goed is elke keer op tot 100% en dan heb je in het begin weinig tot geen regen. Zodra je onder de 90% komt, is volledige regen weer beschikbaar (mits de accu op temperatuur is).
Ik zal mijn post nog even uitbreiden, maar ik heb het over een accupercentage van 70-80%, dus dat kan het niet zijn m.i.

Ik volg namelijk toch maar het advies om hem niet elke keer op 100% te houden
 
Ik zal mijn post nog even uitbreiden, maar ik heb het over een accupercentage van 70-80%, dus dat kan het niet zijn m.i.

Ik volg namelijk toch maar het advies om hem niet elke keer op 100% te houden
Het is koud buiten. Je moet je accu altijd opwarmen en een stuk rijden voordat volledige regen beschikbaar is.
 
Ik merk trouwens dat mijn LFP behoorlijk lang dat tekentje in beeld laat zien dat de regeneratie beperkt is en dat merk je dan ook tijdens het vertragen, dan moet je soms de rem erbij gebruiken.

Met dezelfde buitentemperatuur en de leen MY LR die ik meehad was dit helemaal niet het geval.

Klopt het dat een LFP minder snel op temperatuur komt door het rijden alleen ? Het gaat dus puur om het geval ik 'koud' wegrij, in beide auto's

EDIT: in beide gevallen gaat het om een accupercentage van 70-80%, dat kan m.i. dus niet de limiterende factor zijn dat ik niet kan regenereren.
Ik heb hier ook last van ja, soms moet ik 20% van me accu leegrijden voor ik Full Regen heb. Waar ik wel achter ben is dat met LFP pre conditioner wel mega veel uitmaakt voor het verbruik en de Regen. Normaal had ik daar (weet niet precies) 10 puntjes staan tot full regen, en met preconditioneren nog de helft. Hierna duurt het veel minder lang voor ik full regen heb.
Heb hier ook met tesla over gesproken en die gaven aan dat de accu pack rond de 40 graden moet zijn voor full regen. Ze konden op afstand de temp van de accu ook uitlezen van de afgelopen dagen en was hier nauwelijks bij in de buurt gekomen.
 
  • Like
Reactions: Freak and Michel_AH
Ik heb hier ook last van ja, soms moet ik 20% van me accu leegrijden voor ik Full Regen heb. Waar ik wel achter ben is dat met LFP pre conditioner wel mega veel uitmaakt voor het verbruik en de Regen. Normaal had ik daar (weet niet precies) 10 puntjes staan tot full regen, en met preconditioneren nog de helft. Hierna duurt het veel minder lang voor ik full regen heb.
Heb hier ook met tesla over gesproken en die gaven aan dat de accu pack rond de 40 graden moet zijn voor full regen. Ze konden op afstand de temp van de accu ook uitlezen van de afgelopen dagen en was hier nauwelijks bij in de buurt gekomen.
Bedankt voor je reactie. Wat betreft die puntjes, die waren op een gegeven moment verdwenen en toch had ik nog steeds dat groene tekentje in beeld trouwens en dat merkte ik dus ook aan het feit dat ik even flink moest bijremmen.
 
Bedankt voor je reactie. Wat betreft die puntjes, die waren op een gegeven moment verdwenen en toch had ik nog steeds dat groene tekentje in beeld trouwens en dat merkte ik dus ook aan het feit dat ik even flink moest bijremmen.
Als daadwerkelijk echt alle punten weg zijn, moet het tekentje van limited Regen ook weg zijn. Het tekentje is er tot slot gekomen omdat mensen niet wisten hoe de punten bovenin werkte.
Als dit meerdere keren voorkomt zou ik even Tesla bellen, Tip, noteer de tijd en dag wanneer dit voorkomt. Als je de tesla service belt kunnen ze dit heel nauwkeurig terug kijken.
Heb ik namelijk ook gedaan toen ik 20% batterij kwijt was en geen full regen had, met de tijd en datum konden ze precies zien wat accu niveau was, temp etc.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Het tekentje is er tot slot gekomen omdat mensen niet wisten hoe de punten bovenin werkte.
Ik heb altijd gedacht dat het icoontje eigenlijk betekent dat de remmen worden bijgeschakeld (blended braking), maar die functie is in NL nog niet actief. Als het teken als waarschuwing is bedoeld (limited regen), dan zou je toch aannemen dat ze voor een oranje icoon hadden gekozen.
 
Ik heb altijd gedacht dat het icoontje eigenlijk betekent dat de remmen worden bijgeschakeld (blended braking), maar die functie is in NL nog niet actief. Als het teken als waarschuwing is bedoeld (limited regen), dan zou je toch aannemen dat ze voor een oranje icoon hadden gekozen.
Orange is meteen paniek voor sommigen natuurlijk ;) Een simpele berichtgeving vind ik het, en weet je eenmaal wat dat icoontje betekent, heb je een andere kleur ook naar mijn idee niet meer nodig.
 
Auto(lak)kenners, even een vraagje. Vandaag opeens een vervelende ontdekking. Een klein stukje lak lijkt te zijn afgebroken. Geen schade eromheen, geen deuk. Er lijkt een bobbelige rand te zitten. Het doet mij denken aan een luchtbel onder de lak, of vocht dat er nu is uitgekomen met de eerste vorst.

Ik heb alleen nul verstand van lak.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Foto is met strijklicht genomen om de structuur goed in beeld te krijgen. Werkelijke grootte is zo’n 5mm.

View attachment 896784
Als je het perfect wil, kan alleen herspuiten helpen.
Indien niet, is het de ideale schade voor een lakstift. Je zal het blijven merken, maar minder dan nu. Wie het niet weet zal het wellicht niet zien. Zelf zal je het wel blijven zien.
Ik weet niet welk onderdeel het is, maar als het een stalen onderdeel is, moet je ook goed aan roestvoorkoming doen. Reeds ontluikende corrosie afschrapen of beter nog, een roestherstellende grondlaag.

Je auto zal je nog steeds droog van A naar B brengen hoor.
 
  • Like
Reactions: Cascada
Ik zal mijn post nog even uitbreiden, maar ik heb het over een accupercentage van 70-80%, dus dat kan het niet zijn m.i.

Ik volg namelijk toch maar het advies om hem niet elke keer op 100% te houden
In dit geval heeft het met een koude batterij te maken.
Regeneren is superchargen. Als de temperatuur aan de SUC geen grote vermogens toelaat, zal de regeneratie ook geen grote vermogens aankunnen.
Advies in deze is voorverwarmen voor vertrek.
 
In dit geval heeft het met een koude batterij te maken.
Regeneren is superchargen. Als de temperatuur aan de SUC geen grote vermogens toelaat, zal de regeneratie ook geen grote vermogens aankunnen.
Advies in deze is voorverwarmen voor vertrek.
Precies wat ik zei, maar collega-forummer neemt daar geen genoegen mee :cool:
 
Auto(lak)kenners, even een vraagje. Vandaag opeens een vervelende ontdekking. Een klein stukje lak lijkt te zijn afgebroken. Geen schade eromheen, geen deuk. Er lijkt een bobbelige rand te zitten. Het doet mij denken aan een luchtbel onder de lak, of vocht dat er nu is uitgekomen met de eerste vorst.

Ik heb alleen nul verstand van lak.

Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Foto is met strijklicht genomen om de structuur goed in beeld te krijgen. Werkelijke grootte is zo’n 5mm.

View attachment 896784
I have more it less the same sort of scratch on the rear boot lid. Repair costs are coming out to be around 450 euros! Any suggestions if this can be repaired for a cheaper price?
EC772A30-90F4-4A51-A640-A8B0F2D5F46A.jpeg
 
Heb jij enig idee van de oorzaak, of is dit (ook?) een spontane beschadiging?
I really don’t know how and where it happened. My best guess was wasstraat, but then i went there and checked all their machines, so looks unlikely 😔. Anyways now just want to get it repaired, but spot repair doesn’t seem to be possible. I will send you a DM so that we can combine to see if we can get a good offer from somewhere.
 
Als daadwerkelijk echt alle punten weg zijn, moet het tekentje van limited Regen ook weg zijn. Het tekentje is er tot slot gekomen omdat mensen niet wisten hoe de punten bovenin werkte.
Als dit meerdere keren voorkomt zou ik even Tesla bellen, Tip, noteer de tijd en dag wanneer dit voorkomt. Als je de tesla service belt kunnen ze dit heel nauwkeurig terug kijken.
Heb ik namelijk ook gedaan toen ik 20% batterij kwijt was en geen full regen had, met de tijd en datum konden ze precies zien wat accu niveau was, temp etc.
Ik heb nog even opgelet vanmiddag. Bij de start had ik puntjes, maar na een tijdje rijden waren de puntjes weg en had ik nog wel dat groene icoontje. Toen ik het pedaal losliet ging ie regenereren en verschenen de puntjes ineens weer.