Prijsverschil is rond de 10k.Wat verwacht je te horen? Het grootste verschil is de range. Het prijsverschil is met de recente prijsverlaging kleiner geworden. Je keuze om de LR niet in wit te nemen drijft de prijs van de LR iets verder op.
Dus bottom line, de verschillen zijn kleur en range en dat zijn dan weer subjectieve punten. Wat vind je mooi en hoeveel ga je ermee rijden? Beide zijn verder top auto's, dus verkeerd kiezen is dan weer geen optie 😆
Note: Op ABRP kun je spelen met routes om een beetje gevoel te krijgen bij de range verschillen. Wellicht dat je dat ook kunt gebruiken in je overweging.
Verschil in prestaties (2 sec op 0-100) en 4WD. Range verschil is beperkt, omdat je de RWD tot 100% laadt en de LR (normaal) tot 90%, dus ca 450 versus 510 km. Dat is niet zo veel meer. Uitrusting, ruimte identiek.
Ik heb na 3 ruim 3 jaar M3 achteraf niet veel voordeel gehad van mijn langere range. Bij kortere ritten nooit laden, bij meer dan (bij mij 400km) even filmpje kijken bij de supercharger tot je thuis haalt. Maar goed, ik kan bij huis laden...
Ik zou een rode RWD kiezen...