Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Als die prijzen van de S/X in EU ook flink omlaag gaan, dan kunnen we wel concluderen dat we met z'n allen flink genaaid zijn :)
Genaaid zou ik dit niet noemen. Wel pech hebben. Ieder weet immers aan welke prijs je de auto hebt besteld en was daar dan ook tevreden mee. Genaaid ben je indien ze zouden doen wat vele andere merken doen. je besteld tegen een bepaalde prijs en nadien komt er een stuk bij...
We zitten niet met zijn allen in hetzelfde schuitje, maar een groot deel wel waarschijnlijk. De eerste bestellers (begin 2021) zoals ikzelf hebben 25k€ minder betaald dan de huidige prijs.
 
Last edited:
Iemand die nu nog zijn reservatie zal activeren of een nieuwe bestelling S/X zal plaatsen, gegeven de ferme prijsdalingen 3/Y?
Kleine maand geleden een Model Y P voor mijn wederhelft afgeleverd gekregen. Nu bijna 5 jaar geleden zakte de prijs van mijn Model X vlak na levering bijna 60K......
Deze week bij SeC Rotterdam naar de Plaid gekeken nadat ik stiekem bij Porsche was geweest om te flirten van de Taycan Cross Tourer. Na een proefrit met de Porsche kies ik vol overtuiging voor de Plaid....can't wait.......
 
  • Like
Reactions: Maarten and Xfrank
Bijzonder dat kennelijk sommigen wel gecompenseerd gaan worden? Dat gebeurde een paar jaar geleden niet.

Trouwens, de price drop valt zelfs nog mee met die van toen. Volgens mij ging de S performance toen 40k ofzo naar beneden?
In 2019 is er ook gecompenseerd, vergelijkbaar met huidige situatie:
- Binnen periode waarin auto teruggebracht kon worden (lees: auto "toch houden" was compensatie)
- Bij toezeggingen door Tesla medewerkers (moest wel aantoonbaar zijn)

In 2012 (geen Tesla) ook 10k prijsverlaging binnen 2 maanden net na mijn aankoop. Maar ik had 0% bijtelling en was erg blij met de auto ->, moet ik dan achteraf gaan zeuren of minder blij worden.....
 
En waarom ga je de auto terug brengen?
Vanwege een verwachte prijsdaling.

D3775A2A-369C-4240-9FE7-9C03007F9DC2.jpeg
 
Als ik goed omreken kost de M S in Noorwegen 93k euro.. Nog wel meer dan ik betaald heb overigens..... Ik had een prettige aflevering, bij de uitgang vroeg ik grappend waar de fles champagne bleef... Antwoord : u heeft hem zo goedkoop, kan er niet vanaf... LOL
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
Waarde Tesla rijders,

Waar halen jullie vandaan dat de korting (teruggestort krijgen) uitsluitend geldt voor niet zakelijke klanten van Tesla?

Wat is trouwens een zakelijke klant?

Iedereen hierboven heeft schijnbaar de auto behouden en de korting gekregen, zonder dat de overeenkomst is herroepen.

Wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen.

Prettig weekend alvast!
 
Als die prijzen van de S/X in EU ook flink omlaag gaan, dan kunnen we wel concluderen dat we met z'n allen flink genaaid zijn :)
Waarom….. ja het is jammer, maar dat is nu eenmaal de markt.
Als ik vandaag een huis koop en morgen zakken de prijzen van huizen, heb ik dan teveel betaald?
Nee op het moment dat je de keuze hebt gemaakt vond je het een prima prijs anders had je de auto niet gekocht.
 
Waarde Tesla rijders,

Waar halen jullie vandaan dat de korting (teruggestort krijgen) uitsluitend geldt voor niet zakelijke klanten van Tesla?

Wat is trouwens een zakelijke klant?

Iedereen hierboven heeft schijnbaar de auto behouden en de korting gekregen, zonder dat de overeenkomst is herroepen.

Wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen.

Prettig weekend alvast!
Zakelijke klant = auto gekocht op naam van een bedrijf/vennootschap.
Ben zelf ook wel benieuwd nu, heb een MY RWD op 31/12 geleverd gekregen en besteld op de zaak. Kom ik in aanmerking voor de korting denken jullie?
 
Waarom….. ja het is jammer, maar dat is nu eenmaal de markt.
Als ik vandaag een huis koop en morgen zakken de prijzen van huizen, heb ik dan teveel betaald?
Nee op het moment dat je de keuze hebt gemaakt vond je het een prima prijs anders had je de auto niet gekocht.
Waarom? Omdat het op dit moment 4 dubbelop is. 2x een Plaid die binnen twee week na levering misschien wel 10k-20k goedkoper worden (speculatie natuurlijk) + optie voor normaal stuur. En twee keer een Model 3 die nog verkocht moeten worden, die in een klap 5k minder waard zijn geworden. Ja dat frustreert mij... Ik snap dat het "zo werkt", maar betekend niet dat ik me niet genaaid mag voelen, vandaar ook de :) achter de zin.
 
Tja, het is vrijdag de dertiende voor iets natuurlijk.

Er is trouwens vandaag een speciaal draadje geopend voor de "genaaiden" onder ons.

Dan kunnen we het hier verder over de model S en model X hebben.
 
Vanwege een verwachte prijsdaling.

View attachment 895320
Doordat je de bestelling al een tijd had staan was jou prijs toch al veel gunstiger dan de huidige prijzen? Ik hoop voor je dat je je niet ontzettend in je vingers gaat snijden door hem nu terug te brengen.

Je hebt overigens idd recht op herroeping maar bedenk wel dat in die zelfde clausule staat dat Tesla toekomstige bestelling wel kan weigeren.

Herroeping.
Deze Overeenkomst is bindend en kan niet worden herroepen behalve zoals uitdrukkelijk beschreven in deze Overeenkomst of de Regiospecifieke bepalingen. Indien u een consument bent, hebben de herroepingsbepalingen in deze Overeenkomst geen invloed op uw recht om deze Overeenkomst onder de plaatselijke wetgeving te herroepen en zullen zij niet worden geïnterpreteerd als een beperking van dit recht. Wij kunnen deze Overeenkomst beëindigen indien uw ontvangst niet per de Leveringsdeadline hee􏰁 plaatsgevonden en u ook niet akkoord gaat met wijzigingen aan uw Voertuigconfiguratie zodat we u een alternatief Voertuig kunnen leveren. Wij kunnen deze Overeenkomst ook beëindigen als u contact met ons opneemt om de geschatte leveringsdatum te verschuiven en wij niet aan deze wijziging tegemoet kunnen komen of als wij u om de nodige informatie vragen om uw bestelling te verwerken en/of om uw beschikbaarheid te bevestigen om het Voertuig op de geschatte leveringsdatum in ontvangst te nemen en u dit niet binnen 14 dagen na ons verzoek doet. Ten slotte kunnen we uw bestelling annuleren als we een prijsfout vaststellen, een product, functie of optie stopzetten na het moment waarop u uw bestelling plaatste of als we vaststellen dat u te kwader trouw handelt, in welk geval we ons ook het recht voorbehouden om toekomstige bestellingen van andere voertuigen die u bij ons plaatst te weigeren. U begrijpt dat u in geval van beëindiging niet langer recht hebt op de levering van uw Voertuig of een alternatief Voertuig en dat wij de door u betaalde Orderkosten mogen behouden als gefixeerde schadevergoeding, voor zover dit is toegestaan onder het toepasselijke recht.
 
Last edited: