Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Tja had de mijne in juni 21 besteld, daarna is hij 25k duurder geworden, nu weer iets omlaag. Ik zit dus goed, kan me goed voorstellen als je in september dit jaar een plaid hebt besteld en dan nu hoort dat hij 2 weken na levering alweer 10-15k minder kost het zuur is. Maar ja, tenzij je meteen van plan was hem te verkopen maakt het niet heel veel uit
Het ding is dat mensen die dit jaar een Plaid hebben besteld, deze (bij lange na) nog niet geleverd hebben gekregen.

Een price drop is dus irrelevant, want prijs wordt bijgesteld (en zo niet, dan cancel je je order en bestel je hem opnieuw).
 
Het ding is dat mensen die dit jaar een Plaid hebben besteld, deze (bij lange na) nog niet geleverd hebben gekregen.

Een price drop is dus irrelevant, want prijs wordt bijgesteld (en zo niet, dan cancel je je order en bestel je hem opnieuw).
Euh wat? Echt wel. Twee zelfs. In september 2022 besteld (na heel lang twijfelen of we het waard vonden). Eentje 23 december geleverd, de ander 31 december.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Cheetah
Jij zou als je korter dan 14 dagen geleden een 3 of Y in ontvangst had genomen niet vragen om restitutie?
Niet als ik al betaald zou hebben. Zoals ik al aangaf zou ik ook balen maar zo werkt het nu eenmaal, als je iets hebt gekocht voor een bepaalde prijs dan is dat nu eenmaal zo.
Op dit moment dalen de huizen prijzen, wat zou je doen als je net je huis hebt verkocht en de kopers komen 2 weken later dat ze 10k minder willen betalen, zou je ze dan ook korting geven?
Je hebt nu eenmaal een deal gesloten en daar heb je het mee te doen. Het is anders als je nog niet betaald hebt, dan zou ik ook gaan onderhandelen.
 
Niet als ik al betaald zou hebben. Zoals ik al aangaf zou ik ook balen maar zo werkt het nu eenmaal, als je iets hebt gekocht voor een bepaalde prijs dan is dat nu eenmaal zo.
Op dit moment dalen de huizen prijzen, wat zou je doen als je net je huis hebt verkocht en de kopers komen 2 weken later dat ze 10k minder willen betalen, zou je ze dan ook korting geven?
Je hebt nu eenmaal een deal gesloten en daar heb je het mee te doen. Het is anders als je nog niet betaald hebt, dan zou ik ook gaan onderhandelen.
Knap. Je zou een van de weinigen zijn!
 
Euh wat? Echt wel. Twee zelfs. In september 2022 besteld (na heel lang twijfelen of we het waard vonden). Eentje 23 december geleverd, de ander 31 december.
Dan wordt het verhaal bij deze nog merkwaardiger, waar ik een stuk of 5 personen (Nederland) ken die sinds mid 2021 een S Plaid order hebben staan welke een week geleden weer is opgeschoven.
 
Dan wordt het verhaal bij deze nog merkwaardiger, waar ik een stuk of 5 personen (Nederland) ken die sinds mid 2021 een S Plaid order hebben staan welke een week geleden weer is opgeschoven.
Bijzonder inderdaad... Iets met zoveel mogelijk geld proberen te vangen voor het eind van het jaar? Ik neem aan dat deze 5 personen hem voor de oude lagere prijs hebben besteld? Dan is het wel een hele vuile actie geweest... Kost het Tesla ook niks, want ze hoeven deze mensen geen prijsverlaging aan te bieden, omdat ze hem al voor de lagere prijs hebben besteld.
 
Last edited:
Ik heb mijn Tesla Model Y RWD op 30 december 2022 opgehaald. Heb net een mail en whatsapp bericht verstuurd dat ik het niet eerlijk vindt en een compensatie wil van 3000, - de gratis 10000 supercharge. Vandaag is het de 15e dag.
Hoop nog dat ik een compensatie ontvang @.@
Gaat ‘m niet meer worden helaas. Ik heb de auto ook op 30-12 opgehaald en gisteren gebeld. Toen gaven ze aan dat ik ‘geluk’ had want dat het de laatste dag was dat ze iets voor me konden betekenen.

Ze doen dit ook echt alleen maar omdat ze niet zitten te wachten op een stortvloed tweedehandsjes door herroepingen. Buiten die termijn hebben ze geen boodschap meer aan je.
 
Bijzonder inderdaad... Iets met zoveel mogelijk geld proberen te vangen voor het eind van het jaar? Ik neem aan dat deze 5 personen hem voor de oude lagere prijs hebben besteld? Dan is het wel een hele vuile actie geweest... Kost het Tesla ook niks, want ze hoeven deze mensen geen prijsverlaging aan te bieden, omdat ze hem al voor de lagere prijs hebben besteld.
Mijn hemel....je begint weer opnieuw.....
 
  • Like
Reactions: Noik
Guys, I am not good at dutch. I got my model y rdw on 31-12 and now is 14-jan. I called my sales today, he told me i am too late for it. But I read the agreement again. that mentioned `
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. '
so for my understanding it means the 14 days from the day after the delivery date?
Anyway,i sent an email try again.
 
Guys, I am not good at dutch. I got my model y rdw on 31-12 and now is 14-jan. I called my sales today, he told me i am too late for it. But I read the agreement again. that mentioned `
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. '
so for my understanding it means the 14 days from the day after the delivery date?
Anyway,i sent an email try again.
Probably Tesla will say: day 1 is dec 31st but I would surely discuss that. But on the 15th you are too late for sure.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
found a link
1000002702.jpg
and an exmample. meantime sent an email on 14-jan to some sales in tesla but not my sales. Hope it works.


1000002702.jpg
 
Got your car 31/12? 14/01 was the last day you could have cancelled the sale and returned the vehicle. If you still have the car in your garage, sale is final.

If you ordered your car from within a service center, sales was final on 31/12. If you ordered as a company, sales was final on 31/12. Only if you ordered from home as a private person, you could have returned the car up to 14/01.
 
Ligt niet aan jou. Maar er is een prijsdaling van de S en X in de US al doorgevoerd, die van Duitsland is blijkbaar maandag aan de beurt én er zijn ook al 'uw prijs voor uw Model X gaat aangepast worden' mails verstuurt aan een aantal hier in NL.

Kortom; de tekenen zijn er dat na het weekend er nieuwe prijzen voor de S en X staan.
Dus eigenlijk irrelevant voor iedereen wiens bestelling nog open staat, nog niet besteld heeft of wiens auto geleverd is na 1/1.
 
Dus niks geeft om bestaande klanten inderdaad, goed samengevat ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Tesla technologisch een geweldig bedrijf. Maar commercieel gezien zijn ze zeker niet lief. Uiteindelijk gaat het allemaal om geld.
EIgenlijk niet mee eens, nog net geen dislike. Geld is het middel waarmee Tesla haar doelstelling behaald: "Versnellen van de Transistie naar een duurzame en groene wereld".
De Biden administratie heeft Tesla met de IRA behoorlijk genaaid en zou daarmee de transitie juist vertragen. Nu steek Tesla een dikke vinger uit naar de Biden admin en de concurrentie.
Het voorbestaan van Tesla wordt met deze actie keihard in het fundament gezet en geeft de concurrentie het nakijken.

Dat daarbij veel huidige klanten zich genaaid voelen begrijp ik zeer goed. Aan de andere kant zijn er nog veel meer klanten die het zich eindelijk kunnen veroorloven.
Overigens lees ik ook dat een flink deel van de klanten gecompenseerd worden.
 
Last edited:
EIgenlijk niet mee eens, nog net geen dislike. Geld is het middel waarmee Tesla haar doelstelling behaald: "Versnellen van de Transistie naar een duurzame en groene wereld".
De Biden administratie heeft Tesla met de IRA behoorlijk genaaid en zou daarmee de transitie juist vertragen. Nu steek Tesla een dikke vinger uit naar de Biden admin en de concurrentie.
Het voorbestaan van Tesla wordt met deze actie keihard in het fundament gezet en geeft de concurrentie het nakijken.

Dat daarbij dat daarbij veel huidige klanten zich genaaid voelen begrijp ik zeer goed. Aan de andere kant zijn er nog veel meer klanten die het zich eindelijk kunnen veroorloven.
Overigens lees ik ook dat een flink deel van de klanten gecompenseerd worden.
Dat valt nog te bezien, alsof de andere automerken hun verkopen nu ineens dramatisch zien inzakken.