dutchchili
Member
Thanks for sharing. Erg leuk om te zien.Mischien moeten er wat kortere stints gedaan worden en je hoeft natuurlijk ook niet tot het gaatje te gaan zoals hieronder
Misschien ook wel een goed circuit voor een track day.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thanks for sharing. Erg leuk om te zien.Mischien moeten er wat kortere stints gedaan worden en je hoeft natuurlijk ook niet tot het gaatje te gaan zoals hieronder
Mij lijkt het wel wat.
Weet je, ik woon er niet ver vanaf en heb al trackdays op Zolder gedaan met toen een benzine, maar het feit dat je via binnenwegen op 5 minuten van het circuit tot aan de supercharger kan rijden om dan daar in de truckstop te lunchen tijdens het laden, heb ik nog nooit bij stilgestaanBijvoorbeeld op circuit Zolder.
Supercharcher om de hoek, Klein en overzichtelijk circuit, waar je als beginner je heerlijk kan uitleven.
Elektrische auto’s
Op Circuit Zandvoort mogen volledig elektrische auto’s onder een aantal voorwaarden nu deelnemen (een van de voorwaarden is dat er geen passagier op de baan mee mag). Het circuit wil vier weken voor de trackday weten of er elektrische auto’s deelnemen. Mail daarom ruim vier weken voor de trackday met [email protected] om de auto aan te melden. Je krijgt dan een leaflet met alle voorwaarden die het circuit stelt en dan kun je zelf de sessie(s) boeken in onze webshop.
In dat geval kan je beter een race auto huren.Hoe zit het eigenlijk met verzekeringen op zo'n dag? Ik dacht dat vrijwel alle normale verzekeringen niet gelden op het circuit, wat mij er dan ook van weerhoudt om mee te doen met zo'n feest. Een foutje en ik ben blut. Zijn er niet verzekeringen voor 1 dag die een beetje betaalbaar zijn? Desnoods met een flink hoog eigen risico, zodat alleen de grote problemen gedekt zijn.
Ha! Dat is de oplossing! Maar eigenlijk doe ik dat ook al jaren op de weg. Ik heb dus geen verzekering nodig...
- schade op een trackday is voor eigen rekening. Zet 'm dus niet in de muur of tegen iemand anders.
Dat snap ik, maar wat zou een verzekering kosten met een zeer hoog eigen risico. Zeg, de eerste 5000 is voor mij. Komt het daarboven, dan denkt de verzekering de rest.Een trackday-verzekering loopt in de duizenden euro's. Logisch: de kans is groot, en de kosten ook.
- Je gaat met je af-fabriek Tesla geen endurance race kunnen doen. Na 4-5 ronden ga je sowieso willen afkoelen.
Dit is dus wat niet kan, zoals hierboven beweerd werd. Remmen smelten en hieveel bandensets moet je dan niet hebben?24u race met stock EV's
Sponsoren is toch gewoon een reclame-uiting, met als ultiem doel verhoging van de omzet? Ik noemde trouwens Fastned omdat dat (samen met Tesla) mijn favoriete snellader is. Deze twee bedrijven zijn de enige waarvan ik zeker weet dat ze voor 100% achter EV staan. Ik ga mijn eigen geld niet afdragen aan fossiele bedrijven die snelladen "erbij doen" voor het groene imago. Maar dit terzijde. Als zo'n bedrijf wat geld wil weggeven dan houd ik ze ook niet tegen.Dit is dus wat niet kan, zoals hierboven beweerd werd. Remmen smelten en hieveel bandensets moet je dan niet hebben?
En verder, mag een bedrijf dat met verlies draait sponseren?
Ik denk dat dat voor vrijwel alle "normale" auto's geldt. Ik heb wel training gedaan met een Porsche terwijl er ook audi RS-en meededen.In dat geval kan je beter een race auto huren.
Ik denk dat de Tesla na 2 rondjes zowieso stuk is als je het race serieus neemt. Banden gaar, remmen gesmolten... Het is absoluut geen race auto.
Ik denk dat het voor velen van ons geen dagje circuit wordt…..Ik kan me gewoon niet veroorloven die auto total loss te rijden, of erger. Dus helaas geen circuit voor mij.
@PriOkkie start de PS4 maar weer op...