Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla wat zijn de verbetering in de laatste update voor de AP1 model???

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk, ik heb zelf de overstap van 2019.12 naar 2019.16 een maand lang uitgesteld op mijn Model X, en eigenlijk vallen die 15s heel goed mee. De bochten zijn ook verfijnder... In het begin viel de besturing midden in de bocht gewoon uit, nu vertraagt ie in de bocht dus valt de besturing niet meer spontaan uit.

Enige wat ik echt mis is het auto lane changen op niet-snelwegen. Er zijn hier enkele wegen met 2 rijstroken in elke richting en een middenberm, waar de functionaliteit niet meer beschikbaar is en dat mis wel jammer.
 
En ik vind dat AP2-eigenaars die niet meer op AP rijden vooral veel kunnen zeuren. Ik heb me wat moeten aanpassen, maar over het algemeen valt het rijden met AP heel goed mee. De auto stuurt nog altijd zoals vroeger, maar je moet je hand op het stuur wat meer laten leunen.
 
En ik vind dat AP2-eigenaars die niet meer op AP rijden vooral veel kunnen zeuren. Ik heb me wat moeten aanpassen, maar over het algemeen valt het rijden met AP heel goed mee. De auto stuurt nog altijd zoals vroeger, maar je moet je hand op het stuur wat meer laten leunen.

Ik rij bijna altijd op AP maar ik vind toch echt dat bochten veel en veel te langzaam zijn. Ook scherpe bochten bij van die 80 weg slingers werkte destijds . Door de EU regels ga je nu gewoon rechtdoor. Ook sommige afritten gaan te langzaam, geef je gas dan stuurt AP juist rechtdoor om de toegenomen G krachten te compenseren en loop je uit de bocht. Toen bleef de auto gewoon straks in de bocht liggen.

Gelukkig weet ik dat het niet aan Tesla ligt maar vanaf 1 jan misschien iets meer G krachten en variabele duratie als ook snellere LCA.
 
Dat bedoel ik. Een reden waarom ik bijna nooit meer met AP rij
Toch valt me de 15 seconden juist niet tegen. Voor deze update, kon ik het stuur wel vasthouden, maar vroeg AP alsnog regelmatig om het stuur vast te houden (oftewel wat meer tegendruk te genereren). Ik heb het idee, dat nu gewoon met het vasthouden van het stuur, ik geen meldingen meer krijg.
 
Toch valt me de 15 seconden juist niet tegen. Voor deze update, kon ik het stuur wel vasthouden, maar vroeg AP alsnog regelmatig om het stuur vast te houden (oftewel wat meer tegendruk te genereren). Ik heb het idee, dat nu gewoon met het vasthouden van het stuur, ik geen meldingen meer krijg.
Dat klopt, is ook mijn ervaring. De druk waarmee je het stuur moet vasthouden is op een heel gering minimum ingesteld. Ik krijg ook niet meer 'nag' meldingen dan toen de periode nog rond 45 seconden was.
 
Dat klopt, is ook mijn ervaring. De druk waarmee je het stuur moet vasthouden is op een heel gering minimum ingesteld. Ik krijg ook niet meer 'nag' meldingen dan toen de periode nog rond 45 seconden was.

Als ik met 2 handen het stuur onderin vasthoud op een rechte weg gegarandeerd dat ik de nag krijg. Ik moet echt met 1 hand bewust links iets boven m'n hand laten rusten om de nag meestal niet te krijgen.

Bijzonder toch dat bij sommigen de auto zo veel prettiger en beter lijkt te werken.