Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla wekt agressie op?

This site may earn commission on affiliate links.
De occasionele bumperklever ja, maar die heb ik ook als ik op mijn motorfiets me aan de snelheid hou. Het ligt dus niet zozeer aan de Tesla, maar eerder aan je normale rijgedrag dat wel eens haaks staat op het soort volk dat aan 150 ergens heel belangrijk moet zijn, maar daar geen ontheffing voor heeft.
 
Inderdaad... iedereen schijnt haast te hebben. Veel van deze mensen proberen hun gebrek in time management te compenseren door harder te gaan rennen, lees rijden. Zoals mijn grote held, de Verlosser, JC zei, “je ben op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent had je op tijd moeten vertrekken, niet harder gaan rennen”.
 
Inderdaad... iedereen schijnt haast te hebben. Veel van deze mensen proberen hun gebrek in time management te compenseren door harder te gaan rennen, lees rijden. Zoals mijn grote held, de Verlosser, JC zei, “je ben op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent had je op tijd moeten vertrekken, niet harder gaan rennen”.

En in welke bijbeltekst staat dat? o_O
 
Ik weet het, deze post begon met het fenomeen dat Tesla bij andere weggebruikers agressie op wekt, maar inmiddels begint bij mij de firma Tesla zelf enige agressie los te peuteren.
Lees ik vanmorgen over de nieuwe prijsverhogingen, het gedoe rond de afleveringen van de M3, de vele kwaliteitsissues, zowel bij de X en S (en ik weet uit eigen ervaring dat er ook probleemvrijer exemplaren rondrijden -S juni 15). Kortom je moet wel een dikke eelt laag hebben om dat allemaal te negeren als je toch weer een volgende Tesla (en nu on-line) wilt bestellen.
 
  • Like
Reactions: DriverMS
Het valt mij op dat ik beide tegenkom in de Tesla, zowel lovers al haters.
Zowel de lovers en haters zijn ook extremer dan in andere auto's.
"Bijv. een bejaarde man die een middelvinger opsteken omdat je netjes en rustig stopt voor een zebrapad en vrouwen en kinderen die tegen hun vader of man roepen zoooo, een Tesla." Beide ben ik met een andere auto nog niet tegengekomen.

Ik de BMW die is had was de agressie veel algemener en de reacties voorspelbaarder.
 
in 5 jaar en 4 maanden nog nooit iets gemerkt van Tesla agressie. Ben dan ook meestal zen en hou me aan de max snelheid.Over het algemeen zal gedrag meer invloed op agressie dan automerk.

Dat zal zeker meespelen, maar het verhaal van de OP laat juist zien dat je ook met agressie te maken krijgt als je juist rustig rijdt. Dat kan in dit geval ook te maken hebben met de knipperende remlichten. Maar naar mijn idee krijgt je weggedrag dat anderen stoort (of dat nou te langzaam of te snel is) eerder een felle reactie als je in een Tesla rijdt. Als ik in m’n oldtimer rijd, wordt juist bijna alles geaccepteerd; die kan ik gewoon midden op de snelweg parkeren. :)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: 1MP3R4T0R
Vorige week hang ik mijn wagen aan een laadpaal op straat, passeert er een kwade man:
"Ik hoop dat je je knipperlichten ook oplaadt, want vorige week heeft er een Tesla mij de pas afgesneden en jullie zijn allemaal dezelfde!"

:D

Ik wist niet goed wat zeggen, ik lachte spontaan van hoe absurd dit wel niet was. Hoe belachelijk.
En ik maar denken dat alleen BMW's geen pinkers hadden ;)