Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Thuis Niet Kunnen Laden

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag allemaal!

Drie dagen geleden mocht ik mijn M3 RWD ophalen. Super blij!! De auto rijdt fantastisch en ik vind de afwerking prima.

Helaas kan ik thuis niet laden, ik woon in een appartement. Gelukkig zit er 15 km verderop een Tesla Supercharger.

Nu heb ik ingesteld dat deze niet verder laadt per keer dan ongeveer 70% van de batterij capaciteit. Ik moet dan ongeveer 3 - 4 keer per maand naar de Supercharger.

Nu hoor ik verschillende verhalen over het Superchargen icm levensduur van de batterij. Hoeveel slechter is mijn Tesla straks na 5 jaar als deze bijna altijd is geladen via Superchargers?

Ik zou graag beeld willen krijgen van hoe slecht het is. Zijn er meer mensen die alleen bij Tesla laden?

Thanks :)

FB143CDE-1213-4182-BE71-719FB6FC033A.jpeg
 
Zelfs tot 90% zal geen verschil maken omdat het vermogen sowieso terug valt eens de 50-60% voorbij.

Het zou natuurlijk wel ideaal zijn als je op je werkplek of waar je de auto thuis parkeert toch ergens kan laden, want laden terwijl je er niet op wacht is altijd beter dan laden terwijl je er op wacht.
 
Helaas kan ik thuis niet laden, ik woon in een appartement. Gelukkig zit er 15 km verderop een Tesla Supercharger.
In welke omgeving woon je? Misschien bevindt zich, bij voorkeur op loopafstand, in je woonplaats wel een forumlid of bevriende ondernemer met bedrijfslocatie waar je ('s weekends) gerust mag laden. Bij voorkeur een grootverbruiker tegen gereduceerd tarief ;). Desnoods de vouwfiets mee.

Bij mij is thuisladen ook beperkt mogelijk, je zou bijna denken we gooien met een groep deelnemers een boerenschuur vol met zonnepanelen...:p
 
Last edited: