Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tikkend geluid bij insturen Model 3

MaSansky

Member
Aug 20, 2019
362
170
Netherlands
Korte check voor ik het gevecht met Tesla Service aanga: bij ver insturen (links en rechts) hoor ik een tikkend geluid uit de wielophanging komen. Bijvoorbeeld bij parkeren of in scherpe bochten.

De frequentie van de tikken loopt op met de snelheid van de auto. Alsof er een wasknijper met bierviltje aan de binnenkant van de velgen zit :-D

Het is alleen te horen bij relatief lage snelheden, maar dat komt volgens mij doordat er dan geen andere geluiden zijn die het tikken overstemmen.

Meer mensen die dit hebben? Is dit een Tesla dingetje?

ChristopheDC

Member
Feb 13, 2019
193
60
Belgium,WVL
Dit geluid heb ik niet, wel had ik een schurend geluid in de stuurkolom bij draaien tijdens parkeren. Hebben ze aangepakt in de SEC, maar volledig is het niet weg. Nog mensen die dergelijk geluid (soms) ervaren?

Mtbtailor

Member
May 30, 2014
219
140
Belgium
Band maakt waarschijnlijk lichtjes contact met de wielkast. Misschien een clips die los zit waardoor bekleding enkele mm in de weg zit?
Die geluiden zaten er altijd al bij ICE-auto's, maar toen hoorden we het niet. Nu horen we zelfs of er wat roest op de remschijven zit ;-)

MaSansky

Member
Aug 20, 2019
362
170
Netherlands
Update voor de geïnteresseerden: vandaag langs geweest bij het service centre. Daar hebben ze een “torque check “gedaan. Er bleek wat los te zitten en dat is nu gerepareerd. Echte details heb ik niet, maar ik ben heel blij dat het verholpen is

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC