Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

tip: twee profielen voor 1 bestuurder

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een leuke tip: ik heb voor mezelf twee profielen ingesteld. Een waarbij ik lekker dicht op het stuur zit, beetje rechtop, stuur goed naar me toe gehaald, om lekker te kunnen sturen. Tweede profiel waarbij ik wat meer naar achteren sta, stoel wat meer achterover, voor langere afstanden. heel makkelijk te switchen, werkt perfect! Binnendoor profiel 1, snelweg op, klik, en alles stelt zich in... alleen de buitenspiegels lijken niet mee te gaan... nog ff testen, misschien niet gesaved......
 
Misschien een leuke tip: ik heb voor mezelf twee profielen ingesteld. Een waarbij ik lekker dicht op het stuur zit, beetje rechtop, stuur goed naar me toe gehaald, om lekker te kunnen sturen. Tweede profiel waarbij ik wat meer naar achteren sta, stoel wat meer achterover, voor langere afstanden. heel makkelijk te switchen, werkt perfect! Binnendoor profiel 1, snelweg op, klik, en alles stelt zich in... alleen de buitenspiegels lijken niet mee te gaan... nog ff testen, misschien niet gesaved......

Ik heb ook een profiel "in en uitstappen" gemaakt. Stoel wat verder naar achteren, stuur beetje verder weg....
Deze gebruik ik vooral als ik wat minder ruimte naast de auto heb, of als ik een ander een stukje laat rijden, zodat die niet op mijn "SUV stand" (hoog) hoeft in te stappen.... Komt nl niet over als iemand zich moet vouwen om in een auto van het formaat model S achter het stuur plaats te nemen...
 
Ik zou graag een profiel aanmaken met de stoel een stuk lager dan hij fysiek kan. Kan ik net zo lekker zitten als in m'n ex-Audi. Nu bijna met hoofd tegen het glazen dak. Voelt als op de bok van een busje... Ik overdrijf iets, maar toch. Vreemd genoeg kan de rechter stoel lager dan de linker.
 
IK heb er zelfs nog een derde aangemaakt waarbij de rechterspiegel helemaal naar beneden gaat om bij het parkeren de borduur goed te kunnen zien.

Ik zou alleen wel nog graag meer instellingen aan de profielen kunnen koppelen zoals bijvoorbeeld de Creep-functie, tijdens het parkeren gebruik ik die graag, maar in het gewone verkeer liever niet (om de remmen meer te sparen).
 
IK heb er zelfs nog een derde aangemaakt waarbij de rechterspiegel helemaal naar beneden gaat om bij het parkeren de borduur goed te kunnen zien.

Dit kan je in hetzelfde profiel toch doen...
De auto in achteruit zetten en dan de spiegels aanpassen en profiel saven. Telkens je dan in achteruit gaat, draaien de spiegels naar beneden, en terug naar de normale stand als je weer naar Drive gaat
 
Dė oplossing voor Mindbender:biggrin:
Je zou het denken, maar nee; Ik zit in de auto altijd rechtop en met gebogen armen kort op het stuur voor maximale controle. Met gestrekte armen kun je niet sturen.

Overigens heb ik mijn draai ook nog niet gevonden in de stoel: Ik wijzig de instelling dagelijks, maar de 'perfecte instelling' heb ik nog niet gevonden. Ik hoop wel dat'ie d'r tussen zit ;-).
 
Dit kan je in hetzelfde profiel toch doen...
De auto in achteruit zetten en dan de spiegels aanpassen en profiel saven. Telkens je dan in achteruit gaat, draaien de spiegels naar beneden, en terug naar de normale stand als je weer naar Drive gaat
Klopt Frank, maar je wil alleen dat de spiegels kantelen als je parallel (aan de weg) parkeert, niet als je tussen andere auto's (deur aan deur) parkeert.