Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

werkplek in je tesla...

This site may earn commission on affiliate links.
Sindskort de trotse bezitter van een Model X. Voor mijn werk maak ik veel km's naar klanten in binnen en buitenland (ik heb hem nu ongeveer twee maanden en heb al 19k op de teller o_O....).

Als kersverse teslarijder heb ik dus toch al menig supercharger van dichtbij gezien. Nu drink ik graag kopjes koffie, en vind ik het nog enorm leuk om met andere teslarijders te praten, maar zeker op de wat meer uitgestorven plekken of bij slecht weer zou ik graag wat werken op mijn laptop in mijn tesla. Ik ga meestal naar binnen bij het aangrenzende hotel, maar zou liever in mijn eigen X werken.

Ik heb al wat gezocht en vond ook hier op het forum een "billig" eetplankje om aan je stuur te klemmen, maar die was erg klein en zie het ook niet zitten om mijn 17 inch laptop zo aan mijn stuur te hangen :confused:. Ik heb ook al eens iemand met een soort camping tafeltje achterin een Model S zien zitten :D, maar dat lijkt me ook niet echt super. Mijn vrouw kwam al met een Ikea schootplankje waar je thuis lekker op de bank mee kunt eten tijdens studio sport, maar dat bleek ook 3 keer niks om langer op te werken en zat er een beetje knullig mee te balanceren op mijn knieën, zeker niet handig als je met een losse muis werkt.

Ik zal vast niet de enige zijn maar vind er toch weinig over, of kijk ik er overheen? Iemand een oplossing of idee?

Groeten, Floris
 
Het werken met die losse muis wordt denk ik een lastig punt. Ik vond een trackpad vroger ook lastig, maar heb 2 dagen stug met een trackpad gewerkt en nu gebruik nooit meer een muis op een laptop. Zonder muis kan je met een goede laptop op je schoot werken of op een aparte mount voor wat tikdingen te doen. Ik weet niet hoe lang je laadt maar ik ben meestal binnen een minuut of 10 wel klaar om weer zo'n 300 km te kunnen rijden.
 
  • Like
Reactions: BartJ and flarx
Het werken met die losse muis wordt denk ik een lastig punt. Ik vond een trackpad vroger ook lastig, maar heb 2 dagen stug met een trackpad gewerkt en nu gebruik nooit meer een muis op een laptop. Zonder muis kan je met een goede laptop op je schoot werken of op een aparte mount voor wat tikdingen te doen. Ik weet niet hoe lang je laadt maar ik ben meestal binnen een minuut of 10 wel klaar om weer zo'n 300 km te kunnen rijden.
Er gaat niks boven een Thinkpad met een Trackpoint. Dit was mijn eerste in 1996:
upload_2020-9-18_21-11-31.gif

Beste laptop ooit.
 
Bedoel je zo iets als op deze website ?
Tesla Model X Executive Line Desk Package

Heel goede tip! Ja dat is eigenlijk wel in de richting van wat ik bedoel, een stevig werkblad en je benen vrij... maar ik zit liever niet achterin, maar gewoon voorin zodat ik gewoon met het touchscreen de functies van de auto kan bedienen. En ik denk dat deze ook wel loeiduur is...alhoewel ik heb er wel wat voor over als ik comfortabel en productief kan werken onderweg.

.... Ik weet niet hoe lang je laadt maar ik ben meestal binnen een minuut of 10 wel klaar om weer zo'n 300 km te kunnen rijden.

Ligt eraan, als ik tijd heb, dan laad ik liever iets langer omdat ik dan wat vrijer ben als mijn plannen adhoc veranderen. Maar hoeft niet perse bij een SuC te zijn, kan ook gewoon ergens onderweg zijn als ik te vroeg ben ofzo.
 
Mijn oplossing is een Microsoft surface pro (gebruik hem altijd op de bank en in de auto), ideaal voor op je schoot. Ook los als tablet te gebruiken of als je wilt schrijven/schetsen (goede pen). Zijn meer van dit soort super lichte hybrids met goed toetsenbord en touchpad.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ziet er doordacht uit. Ik heb zelf een 3 en daar vind ik de bestuurdersplek erg krap voor een laptop. Jammer dat dat stuur niet los kan :). Benieuwd of dat met zo’n plank anders zou zijn.
Je kan een EASY driver aanmaken (in ieder geval in de Model S) , waarbij de bestuurdersstoel naar achter gaat en het stuur (mogelijk) ingetrokken. Als je dan wil werken verander je eenvoudige de bestuudersettings.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb zo’n stuurtafel voor mijn M3P. Nu nog met 15” macbook van het werk maar zoals andere al zeggen heb ik nu een 13” macbook pro privé en dat ga ik de volgende keer ook bij mijn werkgever aanvragen. Heb een werkprofiel aangemaakt waarbij stuur omhoog gaat, en stoel naar achteren en omhoog met rugleuning in een rechtere stand. Werk soms fijner in de auto dan op kantoor/thuis.

Beste tip is doe dat 17” bakbeest de deur uit.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink and Furb